Motronic noissa tosiaan vaihtui, ja kaikkea pientä updeittiä on tehty.
Jos itse hommaisin, ni ostaisin ihan loppupään koneen, 1996-1998, niissä leveämpi jakopää kun 1994 asti on vaihtoväli 45tkm remmillä, 1995-1995 tais olla 80tkm ja vasta sitten 1996-> on 120tkm.
Ja tosiaan, omien havaintojen mukaan ni menee tuo 3,0L kone heittämällä 2,5L tilalle, ihan sama onko 1991 vai 1998 mallinen, ja onko S/V90 tai 960.
Sähköhommiin ÄLÄ rupea, eli ostat VAIN moottorin (kansi+lohko), ja pidät vanhan 1,8 motronicin, tai kumpi siellä sitten onkin, muuten olet lirissä JOS ET OMAA hyviä autosähkötaitoja. Noissa on johtosarjoissa aika rankkoja eroja voin kertoa, kun vertaa esim. 1991 mallista 960 1998 malliseen S90.
3,0L koneessa on tosiaan isommat suuttimet ja IMM, boksissa kans eri softa, samanikäisen 3,0/2,5L välillä ei pitäisi olla muita eroja, kun että jos autossa on immobilizer. Nokat on sit eri 170/180 ja 204hv, eli 3 eri nokkamallia. OSTA KOKO KONE KOKONAISENA, tuo on v-mäinen kasata autossa tuo kansi paikalleen (tehnyt pari kertaa). Kolmatta kertaa en enää tee, vaan moottori+vaihdeloota tulee ens kerralla ulos pakettina kun jollekkin joudun tuon tekneen.
Kampiakselin takastefa kandee vaihtaa, kun on kone irti!
Laita YV:tä, jos olet kiinnistunut pääsemään rikkonaisesta moottorista eroon (ÄLÄ ROMUTA!!!), ellet tarvitse sitä jonnekkin, olis 2,5L KUTOSELLE käyttöä täällä.
