Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 262212 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #45 : 31.12.2010, 14:41:14 »
Mä ehdotan tähän yhtä tarkastusta.
Laturin tuottama virta. Mulla aiheutti ainakin suuresti päänvaivaa, kun laturilta tuli jännitettä mutta amppeerit oli hukassa. Laturin vaihto kuulemma auttoi, kuten aiemmin ounastelinkin. Tietty mulla oli enemmän prötäämistä aina kun ahdot nousi yli kilon. Eli ei ihan samat oireet kun sulla.

Tosta tulikin mieleen duunikaverin Lantikka kun uuden laturin vaihdon jälkeen sekoili kaikkea kummaa. Yleismittarilla jännite ok, mut kun akulta katto oskiloskoopilla ni työns kanttiaaltoa joukkoon sen verran et Lucaksen ohjain ei enää tykänny täysin toimia. Kannattaa varmaan kattoo skoopin kanssa millasta häiriöö menee järjestelmässä. Osviittaa antaa muuten Megan lokissa jännitteen käyttäytyminenkin, jos alkaa yhtään kierroksilla laskemaan ni sit vaan virrantuotto loppuu kesken. Kuitenkin aika älyttömästi kuluttaa tommonen moottori kaikkine apulaitteineen virtaa.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #46 : 31.12.2010, 15:14:45 »
Kiitoksia vinkeistä. Täytynee koittaa ottaa logia jossain välissä vaikka ihan vaan tallissa paikalla polkemalla, jotta näkisi missä mennään.. Mullahan oli jotain ongelmia latauksen kanssa kesällä kun logi kävi siellä 10V nurkilla aina ja siten vaihdoin isomman laturin nyt tähän penkitykseen, mutta ei tainnut olla kovinkaan paljoa parempi mitä hiukan jännitteitä sivusilmällä seurailin. Logia ei tullut nyt otettua.

Muutama kuva vielä tuolta matkalta:




Keljetuskalusto edellisillä reissuilla:



Video juutuubissa:
http://www.youtube.com/watch?v=PPXwmm1M8rI
« Viimeksi muokattu: 31.12.2010, 15:26:31 kirjoittanut mista »

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #47 : 31.12.2010, 15:58:18 »
Komeita on hinausautot olleet, ihan herkän miehen silmäkulma kostuu kun näkee työjuhdan työssään  :)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #48 : 31.12.2010, 16:50:19 »
Mullahan oli jotain ongelmia latauksen kanssa kesällä kun logi kävi siellä 10V nurkilla aina ja siten vaihdoin isomman laturin nyt tähän penkitykseen, mutta ei tainnut olla kovinkaan paljoa parempi mitä hiukan jännitteitä sivusilmällä seurailin. Logia ei tullut nyt otettua.

Mulla oli kanssa jännitesignaalissa piikkejä ja pitkään luulin, että niistä johtui pätkimisongelmat, mutta todellisuudessa niillä ei ollut vaikutusta, vaikka piikkejä oli sinne n. 10 V asti megan lofgissa. Omassa pätkimisen syyksi osoittautui sitten liian rikas seos, josta johtui kipinän heikkeneminen (ilmeisesti näin, kun laihentamalla seosta korjaantui). Jännitepiikkejä vain sattui tulemaan juuri niissä pätkimiskohdissa muuten ja niitä tuli aika pitkään ihmeteltyä ja tapeltua niiden poissaamiseksi. Tämä vaan ihan sillä, että välttämättä vika ei ole laturissa. Mutta mistäs näitä aina tietää... :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #49 : 31.12.2010, 17:57:38 »
Mulla oli kanssa jännitesignaalissa piikkejä ja pitkään luulin, että niistä johtui pätkimisongelmat, mutta todellisuudessa niillä ei ollut vaikutusta, vaikka piikkejä oli sinne n. 10 V asti megan lofgissa. Omassa pätkimisen syyksi osoittautui sitten liian rikas seos, josta johtui kipinän heikkeneminen (ilmeisesti näin, kun laihentamalla seosta korjaantui). Jännitepiikkejä vain sattui tulemaan juuri niissä pätkimiskohdissa muuten ja niitä tuli aika pitkään ihmeteltyä ja tapeltua niiden poissaamiseksi. Tämä vaan ihan sillä, että välttämättä vika ei ole laturissa. Mutta mistäs näitä aina tietää... :)

Täytyy ottaa huomioon tuokin. Tosin kun tuota penkissä säädettiin niin seoksia tarkkailtiin hyvinkin, joten tiedä häntä..

Komeita on hinausautot olleet, ihan herkän miehen silmäkulma kostuu kun näkee työjuhdan työssään  :)

Nuo on ainoita autoja joilla voi oikeasti mitään vetää. Kaikki muu on vaan leikkimistä.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #50 : 31.12.2010, 19:49:36 »
Mistäs olet noi takavalot hankkinu?
Ite enoo nähny myynnissä ku niitä joissa on pakki ja vilkku vaan kirkkaita.

Mut hieno volvo sulla :)
« Viimeksi muokattu: 31.12.2010, 23:54:59 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #51 : 31.12.2010, 20:07:13 »
Tossa videon lopussa kuuluu paukaus kun lopettaa vedon niin onko se just se kohta kun herkee vetämästä.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #52 : 01.01.2011, 10:36:01 »
Tossa videon lopussa kuuluu paukaus kun lopettaa vedon niin onko se just se kohta kun herkee vetämästä.

Joo taitaa tuossakin katketa veto täysin kesken. Jossain 6000rpm kohdalla.

Mistäs olet noi takavalot hankkinu?
Ite enoo nähny myynnissä ku niitä joissa on pakki ja vilkku vaan kirkkaita.

Mut hieno volvo sulla :)

Ebay.com jenkeistä
« Viimeksi muokattu: 01.01.2011, 11:57:18 kirjoittanut mista »

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #53 : 01.01.2011, 11:06:16 »
Kuulostaa ihan samalta mitä minukin volvo paukkaa aivan samalla tavalla. niissähän sit saattaa olla hyvällä tuurilla jopa sama ongelma. Ei tarviiku ratkaista se vaan.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #54 : 01.01.2011, 11:46:59 »
Hain tallista nuo laput nyt ja vertailin vanhoihin. Ihmeellisin muutos, joka tapahtui kannen ja hukkiksen vaihdon myötä oli se, että ennen 4000rpm kohdalla oli 1,2bar paineita ja nyt 4000rpm kohdalla on vain 0,7bar paineita.

Mika sanoikin heti kun alettiin ajamaan, että auto herää todella paljon myöhemmin. Nykyään 1,2bar saadaan 5500rpm kohdalla.. This sucks. Outo juttu kun näitä papereita vertaa on nuo muuttujat.. eli siis Suluissa on moottoriteho ja ilman sulkuja rengasteho jotenkin laskettuna. Mulla oli vanha 345(360) ja nyt 347(383) eli jokin tehonhäviömuuttuja on muuttunut noissa mittauksissa edellisestä kerrasta, kun kerran rengasteho on pysynyt samana vaikka moottoriteho kasvanut..

Tässä vielä uusi lappu:
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/Motest/383hp.jpg

Vanha lappu:
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/Motest/teholaput.jpg
« Viimeksi muokattu: 01.01.2011, 12:38:39 kirjoittanut mista »

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #55 : 01.01.2011, 12:19:22 »
Onko sama nokka ja samassa ajoituksessa kuin aikaisemmin.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #56 : 01.01.2011, 12:31:39 »
Onko sama nokka ja samassa ajoituksessa kuin aikaisemmin.

Kaikki muu samaa paitsi vakio kansi vaihdettu portattuun ja hukkis vaihdettu toimivaan..

Poissa Tombstoun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Komee on kyllä projekti ja nätti volvo kyseessä. ;)

Kiitos vielä avusta ku jeesasit Porissa hätään joutunutta volvoilijaa ;)

-SS40 Racing Team-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Hukkiksen ongelmaa selvittelin ja testailin hiukan..

Bleederin läpi laitettuna 1,5bar ja venttiili aukesi perkeleen hitaasti. Vaikka bleederi oli kiinni..
Ilman bleederiä sama paine ja venttiili napsahti auki oikein kunnolla...

Penkityksessä bleederi oli kiinni ja voisi hyvinkin selittää tuon toimimattomuuden.. Harmittaa oikein kun ei paikanpäällä asiaa tajunnut.

Tässä video:
http://www.youtube.com/watch?v=S_-66WtrXpQ
« Viimeksi muokattu: 01.01.2011, 21:34:39 kirjoittanut mista »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13479
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Millanen bleederi sulla on? boost-t clooni?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Autoracing  KL-varaosat