RallyBaron  Samppasport

Turbo k-jet ja vapari k-jetin erot

  • 4 Vastauksia
  • 7791 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Turbo k-jet ja vapari k-jetin erot
« : 18.07.2012, 09:27:16 »
Elikkä miten erotan parhaiten turbo k-jetin vapari k-jetista?

Ku ostin volvo 240 -86 b230e koneella, ja sain mukaan turbo satsin joka on takaluukussa. Mutta koneessa on paikallaan turbo öljypohja, ö-suodattimen jalka ja imusarjassa on ahtopainemittarille letkut.. Turbo on kuulemma ollut joskus paikallaan.

Eli takaluukusta löytyy kaikki turbo osat ja boxi 0 261 200 023 joka on vissiin B200ET/B230ET:n boxi. Eli mun pitäis selvittää että onko autossa turbo k-jetin osat ja virranjakaja turbon kellolla vai onko siinä vaparin osat paikalla? eli miten erottaa nämä toisistaan?

Auto tekee nyt sellasta että kerran pystyt nostamaan kierrokset 6000 mutta sen jälkeen ei pysty nostamaan yli 2000 ku katkasee bensansyötön tai vastaavan.. Tyhjäkäyntiä käy nätisti.. Voisko tämä johtua siitä että jos siinä on vaikka turbon k-jetin osat paikalla mutta kun ei oo turbo vielä kiinni.. Auto on tällä hetkellä jonku tekemä räpellys..

Anteeks ku on niin monimutkainen teksti, Toivottavasti saatte jonku käsityksen mitä haen tässä.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo k-jet ja vapari k-jetin erot
« Vastaus #1 : 18.07.2012, 11:14:15 »
Turbon k-jetissä määräjakaja on oikean ajovalon takana.





Vaparissa määräjakaja on imusarjan alla oleva pallo härpäke.

« Viimeksi muokattu: 18.07.2012, 19:54:28 kirjoittanut JuHaU »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Turbo k-jet ja vapari k-jetin erot
« Vastaus #2 : 18.07.2012, 16:18:10 »
Suuret kiitokset  :)

Taitaa mulla sitten olla vaparin k-jet ku on se pallo härpäke imusarjan alla  :-\

Ei auta muu ku alkaa metsästämään turbo k-jetin osia jotta saa toimimaan ton turbon kanssa..
Jos joku vois vielä kertoa mulle että mitä kaikkea pitää vaihtaa jotta saan tuon mun vapari k-jetin toimimaan turbon kanssa?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo k-jet ja vapari k-jetin erot
« Vastaus #3 : 31.07.2012, 02:23:03 »
020 suuttimet,turbon määräjakajan,paineensäätimen ja isompi bensapumppu,ei ihan välttämätön mutta parempi. imusarjankin voisi vaihtaa.

Poissa volvot200r

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo k-jet ja vapari k-jetin erot
« Vastaus #4 : 31.07.2012, 08:48:51 »
niin olis hyllyt väärällään k-jet turbon osia, siis kaikkia ja montaa eri versioo jopa mersun isoo jakajaa ja lisä ruisku boxikin löytyy sähkösuuttimille 2kpl:lle soittele 0400774475

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy