Elekma  Autoracing

Jussi.L:n 240 "GLE" Turbo

  • 145 Vastauksia
  • 59877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhani_80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Ahtopaineen tunnistin
Käyttikset : Volvo 740 B200e -89 , Volvo 340 GL -89 (Muijal)
Ex autot : Volvo 740 B200e -87 , Volvo 240 GL -87 ,  Volvo 340 1.4 -84 , Volvo 360 GLT -86 , Volvo 360 GL -87 , Volvo 343 1.4 -82 , Volvo 345 GLS -83

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
« Viimeksi muokattu: 15.09.2012, 22:18:21 kirjoittanut Ari E »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
motikan imuilman lämpöanturi?
Tämä.

Oisko paine-anturi..  ;) Voihan siin olla lämpötilankin mittaus, mää näistä mitään tiedä..  ::)
Ahtopaineen tunnistin
Nope. Kyllä se lämpöanturi on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Tämä.
Nope. Kyllä se lämpöanturi on.

Eihän LH tuota tarvitse?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
pelkästään motikan vermeitä  8)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
pelkästään motikan vermeitä  8)

Hyvä niin :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Juhani_80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Nii voit lisätä siihen kojetauluun imuilman lämpötilan mittarin  ;D
Käyttikset : Volvo 740 B200e -89 , Volvo 340 GL -89 (Muijal)
Ex autot : Volvo 740 B200e -87 , Volvo 240 GL -87 ,  Volvo 340 1.4 -84 , Volvo 360 GLT -86 , Volvo 360 GL -87 , Volvo 343 1.4 -82 , Volvo 345 GLS -83

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Projektia ei oo saatu eteenpäin ku on menny muutaman kerran hermot ni ajattelin pitää hetken tauon ja hankkia tietoa..

Ongelmia ollu mm.
-LH:n Vauhtipyörää en ole löytänyt
-Öljyjäähdyttimen letkusta meni kierteet paskaks ku oli niin ruosteessa...
-Oikean väristä (200-2) voimakeula konepeltiä ei ole löytynyt
-Downpipe ei suostu menemään paikoilleen, Tarvitsisi apua mutta ei ole ollut ketään..
-Puuttuu turbon vesiputket
-Turbon öljyn tuloputki ei sovi koska turbon keskiosa on hiukan eri asennossa kuin vanha.
-Ahtoputket ei sovi koska turbon painepuoli osoittaa eri suuntaan kuin vanha..
-Moottorin tiivistesarja ostamatta
-Suuttimien vastuksen kytkentä vaiheessa ku en tiedä että mihin suuttimien johtoihin tulee liittää... Suuttimissa on 3 johto/suutin ja suuttimia 4 eli yhteensä on 12 johtoa ja vastuksessa on vain 5 johtoa? Jos joku on liittäny vastuksen ilman liitintä niin neuvot ja johtojen värit ovat tervetulleita..


Sunnuntain tarkoitus mennä jatkamaan :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

hevonen

  • Vieras
Tämä.
Nope. Kyllä se lämpöanturi on.
Korjataan nyt vielä kerran kun porukat arpoo täällä että onko se sammakko vai kaasuläppä...
Se on ahtoilman lämpötunnistin. Imuilman lämpötunnistin on immussa.
Kumpaakaan ei lh-tarvitte mutta että nyt jäis oikea käsitys osista ja niitten nimistä+ tarkoituksesta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi

-Suuttimien vastuksen kytkentä vaiheessa ku en tiedä että mihin suuttimien johtoihin tulee liittää... Suuttimissa on 3 johto/suutin ja suuttimia 4 eli yhteensä on 12 johtoa ja vastuksessa on vain 5 johtoa? Jos joku on liittäny vastuksen ilman liitintä niin neuvot ja johtojen värit ovat tervetulleita..


Sunnuntain tarkoitus mennä jatkamaan :)

Suuttimissa on 2 johtoa per suutin oranssi ja vihreävalkoinen. Oransissa kulkee plussasähkö koko ajan ja boksin transistori sitten maadoittaa kaikki suuttimet yhtäaikaa. Ne johdot haarautuvat yhdestä neljäksi siellä imusarjan alla about parikyt senttiä ennen suuttimia. Pura se oranssi viiden johdon haara ja jatka se  releeltä (eli boksin suunnasta) tuleva johto vastuspaketin nastaan johon tulee NELJÄ johtoa. Vedä vastuspaketilta neljä johtoa (siis joka nastalta oma) niihin nyt irrallaan olevaan suuttimen johdonpätkiin.

Samalla vedä IMM:n johdot toiselle puolelle konehuonetta, pura se liitin pikkuruuvarilla. Leikkaa suoja kuoreen viilto juuri ennen sitä isoa kumilötteröä, ja vedä johdot siitä ulos yksitellen. Kannattaa pitää se mustaruskea maadoitusjohto kiinnitettynä samaan paikkaan imusarjassa kuin alkuperäisessä systeemissä, joten sitä joutuu jatkamaan. Uuden maapiuhan saa vedettyä sukan sisään teippaamalla sen kiinni viimeiseen immun johtoon.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2012, 16:27:53 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Suuttimissa on 2 johtoa per suutin oranssi ja vihreävalkoinen. Oransissa kulkee plussasähkö koko ajan ja boksin transistori sitten maadoittaa kaikki suuttimet yhtäaikaa. Ne johdot haarautuvat yhdestä neljäksi siellä imusarjan alla about parikyt senttiä ennen suuttimia. Pura se oranssi viiden johdon haara ja jatka se  releeltä (eli boksin suunnasta) tuleva johto vastuspaketin nastaan johon tulee NELJÄ johtoa. Vedä vastuspaketilta neljä johtoa (siis joka nastalta oma) niihin nyt irrallaan olevaan suuttimen johdonpätkiin.

Samalla vedä IMM:n johdot toiselle puolelle konehuonetta, pura se liitin pikkuruuvarilla. Leikkaa suoja kuoreen viilto juuri ennen sitä isoa kumilötteröä, ja vedä johdot siitä ulos yksitellen. Kannattaa pitää se mustaruskea maadoitusjohto kiinnitettynä samaan paikkaan imusarjassa kuin alkuperäisessä systeemissä, joten sitä joutuu jatkamaan. Uuden maapiuhan saa vedettyä sukan sisään teippaamalla sen kiinni viimeiseen immun johtoon.

Mä nyt miettisin tätä niin eli  suuttimen 4 johtoa laitetaan menemään vastuksen johtoihin ja se vastuksen 1 johto mikä jää jäljelle vedetään releelle? Toivottavasti tajuan tämän :)

Noniin, nämä ohjeet otan mukaan tallille sunnuntaina kun mene niin enköhän minä saa sen asennettua :)

Erittäin suuret kiitokset jälleen kerran sinulle :D
« Viimeksi muokattu: 21.09.2012, 22:20:50 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Joo, se vastusmonkkula tulee niiku väliin ja haaroittaa piuhat

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
se vastuksen 1 johto mikä jää jäljelle vedetään releelle?
Niin no vedetään ja vedetään, sehän ei ole kuin liittää siihen paksuun johtoon.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Nyt tartteis apua voimansiirron kanssa? Eli pitäis mennä motonetistä hakemaa kytkintä, niin mikä kytkin mun kuuluu ostaa, mikä on motonetistä saatava vahvin paketti tähän koneeseen ja koriin? Tällä hetkellä ei oo varaa ostaa mitään racing-kytkintä. Eli turbon kytkin saa luvan riittää.

Mutta otanko 240 turbon 215mm levyn ja asetelman vai 740 228mm levyn ja asetelman, vai onko esim. joku dieselin levy vahvempi?

Eli lyhyesti mikä kytkinlevy ja asetelma motonetista tähän m47 laatikkoon? jotta kestää noin 200hv tehot?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Eli lyhyesti mikä kytkinlevy ja asetelma motonetista tähän m47 laatikkoon? jotta kestää noin 200hv tehot?

Eikös siihen nyt kannata ottaa 940 Turbon levy ja asetelma 90 luvun alkupuolelta eli M46 laatikolle sopiva setti.

 

Futurez  Kulkukoira