KL-varaosat  Race.fi

T5 pätkii satunnaisesti & vikavalo. P0090 & P0088 vikakoodit

  • 33 Vastauksia
  • 19254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Eilen työmatkoilla auto pätkäisi pari kertaa vetoa kesken ohituksen mutta pelasi muuten ok.
Nyt aamulla syttyi vikavalo ja koodithan oli:

P0090 Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit
P0088 Fuel Rail/System Pressure - Too High

FPS on vaihdettu 3.10.2011 joten sen kyllä pitäis olla ok.
Koitin ettiä netistä että missä ton polttaineen painesäätimen sijanti on mutten vielä löytänyt.
Olisko tähän kellään vinkkiä? Vettähän tuli eilen aikalailla joten pitää käydä konehuoneen liittimiä vähän läpi
josko sieltä löytyis jottain.

EDIT: Fuel Pressure Sensorilla on ajettu vasta 26 kkm joten ei kyllä uskoisi sen hajonneen.
Missähän tässä autossa on polttoaineen painesäädin  eli Fuel Pressure Regulator kun ei sellaisesta löydy edes kuvaa?
MUTUni mukaan ECM pyytää polttoainepumpulta painetta, koneen polttoainerailin päässä oleva FPS sitten mittaa painetta ja antaa feedbackkia
ECM:lle jotta onko paine oikea/riittävä. Ja ellei ole niin katkotaan sytkää tai tehään jotain muuta.
Onkohan sitten menossa polttoainepumppu tahi sen ohjausmoduuli PEM ???

edit: korjattu kirjoitusvirheitä
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012, 18:21:08 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Auto "lastutettu"?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Normisoftalla on, ei ole tehokkaammaksi ohjelmoitu. Näkee max. ahtopaineista.
Mutta ajatusketju on nyt hieman jalostunut. Hokasin että aamun ekastartissa kuuluu polttoainepumpun ääni
mielestäni kovemmalla kuin ennen joten päätelmänä olis se että polttoainepumppu tulossa tiensä päähän.

<mutu>
Aamustartissa väljä pumppu huutaa täysillä kehittääkseen halutun paineen linjalle.
Sitten välys/värinä/tjms. katoaa (eli pumpun ääni muuttuu "normaaliksi"), pumppu tyrkkääkin hetkellisen
ylipaineen linjaan jonka paineanturi havaitsee ja vot, DTC:t & merkkivalo palaa.
</mutu>

Normiajossa tosiaan kestää vetää lämä tiskissä pitkiä vetoja eikä mitään hämminkiä.

Pitää käydä kattelemassa pumpun sijainti ja tutkia vielä tarkemmin.
Onhan tuo pummpu tieten jo 220 kkm ajettu eli hajoaa ennen 300 kkm kuitenkin.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa kawa15

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
minulla vaihdettiin muutama vuosi sitten polttoaineen paineensäädin, en ollut vaihtoa katsomassa
mutta käsittääkseni se olisi ollut jakopään puolella , kuitenkin aika ylhäällä, n. tulitikkuaskin kokoinen
vaihtotöineen n. 300€, samat oireet oli, ajettu silloin n. 100000 km.
s40t5 autom.vm -04

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Pitää käydä kattelemassa pumpun sijainti ja tutkia vielä tarkemmin.
Onhan tuo pummpu tieten jo 220 kkm ajettu eli hajoaa ennen 300 kkm kuitenkin.

Muistankohan mä taas yhtään oikein että pumpun ohjausboxi on tankin vieressä. Niitä vaihdettiin parempaan paikkaan kamppanjana joku vuosi sitten...

Sulla voi tietty olla vaan muuten tullu pumppu tiensä päähän. :)
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012, 15:30:02 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Laitan tähän löytämiäni nettipaloja, josko olis apua itselle tahi muille.
Taisin olla oikeassa sen pa-paineen säädön suhteen.
--
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?167502-How-do-I-get-Volvo-to-help&highlight=v50+t5+fuel+pump
Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-291D

Condition
The engine control module (ECM) controls the fuel pressure via the fuel pump (FP) control module using a pulse width modulation (PWM) signal. The fuel pump (FP) control module then controls the fuel pump (FP) depending on the pressure requested by the engine control module (ECM). The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the PWM signal between the engine control module (ECM) and the fuel pump (FP) control module is too low.
The diagnostic trouble code (DTC) can be diagnosed when the engine is running.
For information about fuel pressure regulation, see VIDA Design and Function.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
minulla vaihdettiin muutama vuosi sitten polttoaineen paineensäädin, en ollut vaihtoa katsomassa
mutta käsittääkseni se olisi ollut jakopään puolella , kuitenkin aika ylhäällä, n. tulitikkuaskin kokoinen
vaihtotöineen n. 300€, samat oireet oli, ajettu silloin n. 100000 km.

Hei olisko kuittia tjms. tallella josta näkisi varaosanumeron sille vaihdetulle osalle?
Minä kun en löydä millään tietoa erillisestä painesäätimestä.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa kawa15

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
numerosarjoja askista (1026 12121, 30756097,  part name TRYCKGIVARE),1090,1931,4299022-001,60561,4283,922
s40t5 autom.vm -04

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Tuo varaosanumero on juurikin FPS (Fuel Pressure Sensor = Tryckgivare). Kannattaa tsekata onko sen johto vaihdon jäljiltä kunnolla kiinni. Seuraavaksi sitten tarkistamaan onko se pumpun ohjausyksikkö vielä alustassa vai siirretty takapenkin alle.

Niin juu, pumppua ei siirretty mihinkään, ainoastaan sen ohjausboksi. Väliin tuli uusi johtosarja jonka avulla ohjausboksi saatiin tuotua takapenkin alle.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012, 15:09:40 kirjoittanut Risto H »
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Niin juu, pumppua ei siirretty mihinkään, ainoastaan sen ohjausboksi. Väliin tuli uusi johtosarja jonka avulla ohjausboksi saatiin tuotua takapenkin alle.

No niin olikin! -H-
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
PEM on takapenkin alla.
FPS:n liittimen käytin irti ja laitoin kunnolla kiinni.
Vikavaloa polttaa edelleen mutta muuten ei ajoa hidasta.
Jos nollaa DTC:t ja sitten käynnistää & ajelee menemään, ei tule vikavaloa ennenkuin seuraavalla tai sitä seuraavalla startilla.

Soittelin Oulun Wetterille ja kyselin osanumeroita & hintoja mutta eipäleipä.
Edes huoltohemmo ei löytänyt oikeaa polttoainepumppua useiden vaihtoehtojen joukosta, oliko
niitä 7 erilaista ja hintaluokkaa 462,14 eur.

PEMmiäkin kyselin ja sille annettiin hinnaksi 267,15 eur Varaosanumero: 31261312 mutta tuo ei mielestäni ole PEM,
joku muu "Electronic unit".
Käsitykseni mukaan oikea PEM olis numerolla 8602839 eli nettikaupassa $976.08

Että sekavaa on. Pumppu kuiten pyörii ja bensaa riittää joten ooteltava kai tässä on sitä hajoamista.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012, 21:59:43 kirjoittanut akema »
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
PEMmiäkin kyselin ja sille annettiin hinnaksi 267,15 eur Varaosanumero: 31261312 mutta tuo ei mielestäni ole PEM,
joku muu "Electronic unit".
Käsitykseni mukaan oikea PEM olis numerolla 8602839 eli nettikaupassa $976.08

Kyllä PEM:n osanumero oikein on.
Tuo 8602839 on moottorin ohjausyksikkö, eli ECM

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Kyllä PEM:n osanumero oikein on.
Tuo 8602839 on moottorin ohjausyksikkö, eli ECM

Kiitokset Miksulle tästä tiedosta.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Semmonen ajatusketju viimeyönä tuli että jospa se vikapaikka olis toi PEM.
Ajattelisin tuon DTC:n "P0090 Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit" liittyvän siihen.
Eihän se polttoainepumppu muuten vedä linjoja ylipaineelle ellei PEM sitä siihen käske.
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ennen kalliin ohjausyksikön vaihtamista saattaisi ehkä olla apua jos vikakoodit luetuttaisi VIDAlla jossain tai sitten BSR:llä? Jospa sieltä löytyisi jotain mitä ei yleismallin OBD-lukijalla löydy?

Ei tosin välttämättä, joten riippuu siitä paljonko siitä joutuu maksamaan...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autoracing  KL-varaosat