Bling Factory  Ateho

Kirjoittaja Aihe: Pakettiauto topic  (Luettu 11485 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa DaddyCool

  • VRCF kilventaustavastaava
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 276
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo XC60 D5 AWD R-Design -10
Pakettiauto topic
« : 06.02.2011, 09:53:02 »
Millaisia omistatte tai käytätte?  Käyttökokemuksia kotikäyttöön soveltuvista 3000 kg pakuista tarvitaan.  Onko VW ainoa oikea vaihtoehto?  Mites Opel Vivaro/Nissan Primastar/Renault Trafic? -H-
Datsun 100A -73, Ford Escort 1.3 L -79, Ford Taunus 2.0 L -79, Peugeot 205 GTI -84, Opel Kadet 1.8 GSI -85, Opel Vectra 2.0 GL -89, Opel Calibra 2.0 16V -91, Volvo 855 T5 -94, Volvo S60 2.4 -01, Volvo V70 OR 2.4T -02, Volvo S60 Sport 2.5T -04, XC60 D5 R-Design -10 ...

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2891
  • Sukupuoli: Mies
  • :#
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #1 : 06.02.2011, 10:19:45 »
Millaisia omistatte tai käytätte?  Käyttökokemuksia kotikäyttöön soveltuvista 3000 kg pakuista tarvitaan.  Onko VW ainoa oikea vaihtoehto?  Mites Opel Vivaro/Nissan Primastar/Renault Trafic? -H-

Noista jälkimmäisistä olen ajellut Vivarolla 2.5 cdti + lastu. Liikkuu mukavasti ja on henkilöautomainen ajaa. Taitaa kokonaispaino olla luokkaa 2900kg
V70 -00  &  V40  -99


Poissa Tome-

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 649
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #2 : 03.06.2012, 21:45:31 »
Nostetaas vähän vanhaa topicia.

Onko noista Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroen Jumper pakuista kokemuksia? Samaahan noi taitaa olla periaatteessa kaikki, mutta kai jotain erojakin?

Mökille tulee parin vuoden sisään nyt sen verta tarvetta roudata tavaraa, niin tuollainenkin käynyt mielessä. Missä noissa on heikot paikat? Iskareita vissiin saa vaihdella? Saako parilla-kolmella tonnilla jonkinlaisen kikottimen pariksi vuodeksi kohtuullisen huolettomilla kilsoilla (joo, aina voi tulla yllätyksiä). Pariovellinen + sivuovi on tarpeen, siksi ei oikein hiacet taida tuohon mahtua kun hinnat nousevat. Vanhemmissa (90- luvun autoissa) taisi olla vain nosto-ovi takana tai mikä lie luukku..
Menneitä ja nykyisiä menopelejä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, VW Golf Variant '02, S80 '07, V70 '05 2.4D / 850R '97 / M: Tihkureleitä

Poissa tulijyrä

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2138
  • Sukupuoli: Mies
  • 740 230f -92 valkoinen hävittäjä
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #3 : 03.06.2012, 22:41:37 »
ainakin jumperin iskarien yläpään laakerointi voi antaa ääntä, valojen korkeussäätö ei yleensä toimi. Huottimen toiminta tarkastettava ennen talvea. Nämä ongelmat oli jossain vuosimallissa, en muista sitä just nyt.
Team Associated 44.2E-Tron.  & 8.2E-Tron.

Poissa Lerputin

  • VRCF ry jäsen 2014
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #4 : 03.06.2012, 23:03:31 »
Nostetaas vähän vanhaa topicia.

Onko noista Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroen Jumper pakuista kokemuksia? Samaahan noi taitaa olla periaatteessa kaikki, mutta kai jotain erojakin?



Citroen Jumper 2,2 HDI -03 oli pari vuotta sitten ajettu 255tkm . 5kk aikana meni 3000€ korjauksiin. Talvella jääty ja posahti EGR venttiili 2 kertaa merkkihuollon jälkeen , maskisuojat oli alkuperäis varaosaa , lopuksi korjauksen jälkeen meni kansi. sellaiset kokemukset. voi olla että oli maanantai kappale . Fiatista ja Peugeotista ei kokemusta. eikä varmaan tulekkaan ellei Asuntoauton kori sitten satu olemaan ... Mutta ehdottomasti luottaisin Fiattiin jostain syystä kuitenkin enemmän.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012, 23:05:52 kirjoittanut Lerputin »
Mercedes-Benz
"Engineered to move the human spirit"

Poissa Tuomas-89

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1836
  • Sukupuoli: Mies
  • Itsenäinen Autonhoitoaktivisti
    • V70 vm:98
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #5 : 03.06.2012, 23:23:10 »
itte oon ajellut noita pakuilla enkä tykkää ollenkaa.. uudet Ford Transitit 140hv ylöspäin ja MB Sprinterit on mukavia ajaa :) ''tota mersua ei saa mettää ajettua ellei sitä sinne aja''  ;)
VW pakut vaikuttaa myös hyviltä käyttö peleiltä :) MB VITOA en suosittele ruostuu liian nopeasti  :D
« Viimeksi muokattu: 03.06.2012, 23:37:49 kirjoittanut Tuomas-89 »

Heti, kun kädet tulevat likaiseksi, niin nenää alkaa kutittaa.

Poissa Lerputin

  • VRCF ry jäsen 2014
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #6 : 03.06.2012, 23:30:36 »
VW pakut vaikuttaa myös hyviltä käyttö peleiltä :) MB VITOA en suosittele ruostuu liian nopeasti  :D

tämän voin allekirjoittaa  :)

Edit: Paitsi että Vitossa ei kyllä ole vikoja ollut ,mutta eikä kyllä ollut Sprinterissäkään ei sen puoleen. ruostekukkaa kyllä löyty ja niitä paikkaillaan aina vähän väliä. kumpi sitten on huonompi vaihtiehto. ruosteinen auto vai käyttökelvoton auto ?
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012, 10:37:15 kirjoittanut Lerputin »
Mercedes-Benz
"Engineered to move the human spirit"

Poissa Tome-

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 649
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #7 : 04.06.2012, 06:55:30 »
Citroen Jumper 2,2 HDI -03 oli pari vuotta sitten ajettu 255tkm . 5kk aikana meni 3000€ korjauksiin. Talvella jääty ja posahti EGR venttiili 2 kertaa merkkihuollon jälkeen , maskisuojat oli alkuperäis varaosaa , lopuksi korjauksen jälkeen meni kansi. sellaiset kokemukset. voi olla että oli maanantai kappale . Fiatista ja Peugeotista ei kokemusta. eikä varmaan tulekkaan ellei Asuntoauton kori sitten satu olemaan ... Mutta ehdottomasti luottaisin Fiattiin jostain syystä kuitenkin enemmän.

Vähän saman suuntaisia kokemuksia löytyy itseasiassa lähipiiristä, sellaisena "kauppakassina" ollut joku MK2 Jumper. Vain ongelmia sen kanssa n. 100tkm.

Jostain syystä itsekin Fiatia pidän parempana tässä, ehkä myös Peugeottia?
Menneitä ja nykyisiä menopelejä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, VW Golf Variant '02, S80 '07, V70 '05 2.4D / 850R '97 / M: Tihkureleitä

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2591
  • Sukupuoli: Mies
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #8 : 04.06.2012, 08:20:08 »
Mökille tulee parin vuoden sisään nyt sen verta tarvetta roudata tavaraa, niin tuollainenkin käynyt mielessä. Missä noissa on heikot paikat? Iskareita vissiin saa vaihdella? Saako parilla-kolmella tonnilla jonkinlaisen kikottimen pariksi vuodeksi kohtuullisen huolettomilla kilsoilla (joo, aina voi tulla yllätyksiä). Pariovellinen + sivuovi on tarpeen, siksi ei oikein hiacet taida tuohon mahtua kun hinnat nousevat. Vanhemmissa (90- luvun autoissa) taisi olla vain nosto-ovi takana tai mikä lie luukku..
Parin kolmen tonnin hintaluokassa lienee järkevin valinta RANSITTI, vaikka onkin fjoord.

Meil on pösökoneinen fiiatti 98mallinen tossa matkailuautoalustana, nyt peräti 70tkm mittarissa, ja kaikennäköstä ihan kummaa vikaa on ollu jo noillakin metreillä, ei viiti ees ajatella mitä on samanlaisessa pakukäytössä 200tkm+

Tuossa esimerkiksi varmaankin varsin toimiva trumpetti:
http://www.nettiauto.com/ford/transit/4833484
Tai tosta jos tarvii olla korkeempi.
http://www.nettiauto.com/ford/transit/4736941
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Chevy SportVan -projekti, Saab 900c-87 ja BMW 530iA-93
855 RACE. Scania BF111 KiimaWiima -77 RaceBus http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 964
  • Sukupuoli: Mies
  • Lahajattomat reenaa
    • jokkis.net
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #9 : 04.06.2012, 08:27:10 »
itte oon ajellut noita pakuilla enkä tykkää ollenkaa.. uudet Ford Transitit 140hv ylöspäin ja MB Sprinterit on mukavia ajaa :) ''tota mersua ei saa mettää ajettua ellei sitä sinne aja''  ;)
VW pakut vaikuttaa myös hyviltä käyttö peleiltä :) MB VITOA en suosittele ruostuu liian nopeasti  :D
Volkkarin T5:sta on menisi paljon kehumaan, onhan ne hyviä ajaa mutta kaikenlaisia vikoja on aivan liikaa. T5:n tyypivikoja: 2,5 porsii vesipumppu ja nesteet öljyn sekaan (ratasjakopää), öljypumppuvikoja, nokka-akselivikoja, perssonin yläpään laakerit, alapallot, pakosarja kiero tai halki, vetarin sisäpäästä katoaa boorit, pyörän laakerit, ahtimen siivet juuttuu, sähkövikoja, kansivikoja, pumppusuutinkoneet aika huonoja esityksiä, dsg-vaihteistot susia ym.

Vanhemmat T4:t onkin sitten luotettavia, etupään niveliä jotkut moittii heikoiksi ja käsijarru tuppaa jumimaan. Varsinkin tehokkain 2,5TDi (75 kW/102hv) on luotettava peli (siinä on mm. kestävempi vaihteisto kuin muissa), automaattivaihteisia yksilöitä kannattaa vältää (vw:n automaatit on heikkoja esityksiä). Omalla T4:lla olen ajanut pian 90 tkm (mittarissa rapiat 500 tkm) ja ei kertaakaan ole jättänyt välille tai tullut mitää kallista vikaa, jakopään vaihto on ollut kallein remontti kun teetin sen korjaamolla. Pieniä kulumisesta johtuvia vikoja on ollut muutama: ahdot katosi kun hukkaportin kello irtosi ahtimesta, ahdot katosi kun joku pikkuletku halkesi, suuttimien paluuletkut piti uusia ja muuta normaalia kulumista (iskarit, jarrut, pari niveltä, pakoputki, akku).

Jos tosiaan kolmella tonnilla tarvii toimiva paku saada niin kyllä se Transiitti on hyvä valinta, karujahan ne on mutta yksinkertaisia.
VW Caravelle 2.5TDI
Pösö 340 (jm), 309 (jm), Morris Marina (jm), 244 (jm)
Ex: 240 GLE DTIC, escort mk1 farkku (jm), 315 (jm), escort mk3, 242, hiace, 309 (jm), 405, 315, 316, 518, 120A, 140A, sunny, lancer, 2 x cherry, c kadett (jm), Escort mk3 (jm)

Poissa Tome-

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 649
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #10 : 04.06.2012, 08:42:27 »
Parin kolmen tonnin hintaluokassa lienee järkevin valinta RANSITTI, vaikka onkin fjoord.

Meil on pösökoneinen fiiatti 98mallinen tossa matkailuautoalustana, nyt peräti 70tkm mittarissa, ja kaikennäköstä ihan kummaa vikaa on ollu jo noillakin metreillä, ei viiti ees ajatella mitä on samanlaisessa pakukäytössä 200tkm+

Tuossa esimerkiksi varmaankin varsin toimiva trumpetti:
http://www.nettiauto.com/ford/transit/4833484
Tai tosta jos tarvii olla korkeempi.
http://www.nettiauto.com/ford/transit/4736941

Tuossa jälkimmäinen ajettu aika vähän ja kone on jo pitänyt vaihtaa? Kaverilla oli muutaman vuoden tuollainen ransitti ja kyllä se enemmän pajalla oli kuin ajossa. Ehkä maanantaikappale?

Volkkarin T5:sta on menisi paljon kehumaan, onhan ne hyviä ajaa mutta kaikenlaisia vikoja on aivan liikaa. T5:n tyypivikoja: 2,5 porsii vesipumppu ja nesteet öljyn sekaan (ratasjakopää), öljypumppuvikoja, nokka-akselivikoja, perssonin yläpään laakerit, alapallot, pakosarja kiero tai halki, vetarin sisäpäästä katoaa boorit, pyörän laakerit, ahtimen siivet juuttuu, sähkövikoja, kansivikoja, pumppusuutinkoneet aika huonoja esityksiä, dsg-vaihteistot susia ym.

Vanhemmat T4:t onkin sitten luotettavia, etupään niveliä jotkut moittii heikoiksi ja käsijarru tuppaa jumimaan. Varsinkin tehokkain 2,5TDi (75 kW/102hv) on luotettava peli (siinä on mm. kestävempi vaihteisto kuin muissa), automaattivaihteisia yksilöitä kannattaa vältää (vw:n automaatit on heikkoja esityksiä). Omalla T4:lla olen ajanut pian 90 tkm (mittarissa rapiat 500 tkm) ja ei kertaakaan ole jättänyt välille tai tullut mitää kallista vikaa, jakopään vaihto on ollut kallein remontti kun teetin sen korjaamolla. Pieniä kulumisesta johtuvia vikoja on ollut muutama: ahdot katosi kun hukkaportin kello irtosi ahtimesta, ahdot katosi kun joku pikkuletku halkesi, suuttimien paluuletkut piti uusia ja muuta normaalia kulumista (iskarit, jarrut, pari niveltä, pakoputki, akku).

Jos tosiaan kolmella tonnilla tarvii toimiva paku saada niin kyllä se Transiitti on hyvä valinta, karujahan ne on mutta yksinkertaisia.

Tuollaisia T4 volsuja kattoinkin, nimenomaan tuolla 2,5tdi koneella kun sen tietää olevan kohtuullisen luotettava. Harmittavan vähän vain noita pariovellisia, pitkiä umpikoppisia. :D rajataan nyt vaikka ehdoton maksimihinta 4000€.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2012, 08:47:27 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä menopelejä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, VW Golf Variant '02, S80 '07, V70 '05 2.4D / 850R '97 / M: Tihkureleitä

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2591
  • Sukupuoli: Mies
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #11 : 04.06.2012, 09:11:24 »
Tuossa jälkimmäinen ajettu aika vähän ja kone on jo pitänyt vaihtaa? Kaverilla oli muutaman vuoden tuollainen ransitti ja kyllä se enemmän pajalla oli kuin ajossa. Ehkä maanantaikappale?
Ruoste ja syöttöpumppu on ransetin suurimmat viat, mutta noi ehdokkaat vaikuttaa sen verran vähän rullatuilta ja tuoreilta että kumpikaan ei pitäs vielä seuraavaan 50tkm ainakaan pukata päälle.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Chevy SportVan -projekti, Saab 900c-87 ja BMW 530iA-93
855 RACE. Scania BF111 KiimaWiima -77 RaceBus http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa B30A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #12 : 04.06.2012, 09:59:59 »
Kustannuspaikalla ollut lähinnä VW:n pakuja, kyllähän niillä ajelee vaikka ko. merkki ei kuulu suosikkeihini. Autot pysyvät melko tuoreina(leasing) ettei mitään erityistä vanhuuden vaivaa ehdi ilmentymään. Transporter on kyllä pakuksi mukava ajella, poislukien noi pumppusuutinkoneet joilla nurkka-ajo on rasittavaa aivan onnettoman alaväännön vuoksi. Maantiellä on melko kumisevia ja oikeastaan häiritsevän meluisia muutenkin. Ajoasento jää ainakin mulla vähän vajavaiseksi kun penkkiä ei saa väliseinän takia tarpeeksi taakse, pidempään ajaessa rasittaa.

Yksi Vivaro tuolla ollut, ei vakuuttanut. Ajoltaan ok, mutta monenmoista pikkukrenaa jatkuvasti. Tuossa yksilössä ihmeen vetelä vaihteensiirto, ihan kuin olisi kuminauhalla koittanut vaihteita sohia??

Yksi Jumper, melkoisen töröttävä ajoasento. Ryhdikäs kyllä mutta mutta... Tilavanoloinen ja ok ajettava mutta tässäkin oli sen verran jotain vikoja että jäi mieleen ne lukuisat kerrat kun sitä korjaamolla vietiin. Kertaakaan ei tainnut välille jäädä mutta jotain käyttöä haittaavia klikkeja oli, sekä taka-akselistosta hajos jotain kun alkoi kulkemaan "vinossa". Tässä oli se mukava piirre että saattoi yhtäkkiä muuttaa asentoaan kesken kaiken, joku pusla sieltä vissiin oli korkannut.

Transitista aika vähäiset kokemukset, lähinnä vuokrapakuista harvakseltaan joten tekniikasta vaikea sanoa. Lähinnä se patentoitu Transit-ääni...  :2funny:
Sekin on aika ihmeellistä että vuosimallista toiseen osaavat tehdä jopa pakuksi niin kankean auton?

Transitin ja Volsun luulis saavan hyvin kaupaksi kun oma tarve loppuu.
RR P38A -97 4.x V8 bi-fuel 230tkm, RRC 3,9SE -90 301tkm, RR P38A -95 elintenluovuttaja, Volvo V70 2,5tdi -99 351tkm, Rellu Scenic 1,9dti -98 402tkm(ex), Volvo C303 -76 100tkm. Clean car-sick mind.

Poissa Ristus

  • No-life person
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3609
  • Sukupuoli: Mies
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #13 : 04.06.2012, 10:41:38 »
Pornstarttereita tässä itekkin katellu... tosin mun hinta-haitariin mahtuu vain kolaroidut ja konevikaset. kullastako nuo tehään nuo pakut nykyään kun laho/paska/mätä/katsastamaton/miljoona ajettu yksilä on hinnatalkaen 10k€  >:(
460 -91 -Is no more-, S40 -99 -Is no more- R.I.P, 460 -92 -Is no more-
 460 -95 ja XC90 -04 D5 AWD feartronic :D

Poissa Lerputin

  • VRCF ry jäsen 2014
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
Vs: Pakettiauto topic
« Vastaus #14 : 04.06.2012, 10:52:51 »
Transporter T4 ahtaamaton 2,4D. ja  MB Sprinter tai vastaava VW siinä on mun suositukset kestävään tavarankuljetukseen.
Mercedes-Benz
"Engineered to move the human spirit"

 

Ateho  Elekma