Ateho  Elekma

Kirjoittaja Aihe: Volvo S80 2.0T lastutus jne.  (Luettu 767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volovo960

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Volvo S80 2.0T lastutus jne.
« : 23.10.2012, 12:00:25 »
Eli ollaan nyt sen ikuisuuskysymyksen äärellä miten saada lisää voimaa tuohon italiaanovolvoon. Onko mahdollista päästä lastulla,putkistolla ja suodattimella lähellekkään 300hv tehoja? Vai vaatisko jo isomman turbon,suuttimet jne? Toin auton ruotsista kesällä,ja papereissa luki että tehot on nostettu sielä vakiosta johonki 200hv tietämille. Kuitenkaa se ei kulje tarpeeksi. Moottorihan tuossa on se B5204T4.
Volvoja vuodesta 1999.  Volvo 240 -83. Volvo 240DL -85. Volvo 745Turbo intercooler -89. Volvo 965 -95. Volvo 855 T-5. -94. Volvo S80 2.0T -99.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 469
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere - Pori
    • Optimoiautosi
Vs: Volvo S80 2.0T lastutus jne.
« Vastaus #1 : 23.10.2012, 15:26:32 »
Eli ollaan nyt sen ikuisuuskysymyksen äärellä miten saada lisää voimaa tuohon italiaanovolvoon. Onko mahdollista päästä lastulla,putkistolla ja suodattimella lähellekkään 300hv tehoja? Vai vaatisko jo isomman turbon,suuttimet jne? Toin auton ruotsista kesällä,ja papereissa luki että tehot on nostettu sielä vakiosta johonki 200hv tietämille. Kuitenkaa se ei kulje tarpeeksi. Moottorihan tuossa on se B5204T4.

Kyllä saa paljon palikkaa vaihtaa jos haaveena on 300hv. Pelkällä softalla tuosta saa sen 230hv 340Nm. putkisto, turbo ja suuttimet saa noihin 10% lisän.
Viimeisimmät: Volvo V70 TDI -97, MB C270CDI -02, Volvo V70 D5 -02, BMW 530DAT -03, Honda Accord 2.2i-ctdi Exe X -06, BMW 535d -05, Honda CR-V 2.2i-ctdi Executive Advanced -08, Accord 2.2i-dtec Exe AT (225 hv 480Nm), MB S204 C200CDI BE Avantgarde -11 (136/330 -->212/521), Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT -11 (150/350 --> 210/460), Nyt Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 2.0T lastutus jne.
« Vastaus #2 : 23.10.2012, 16:40:10 »
Ei ainakaan volvotdi:n tarkoittamaa turboa kannata vaihtaa, jos sillä saa muiden muutosten kanssa 10% tehon lisäyksen  :D :D
Mutta joo, ei tuommoisesta 300 hepoa saa ilman turbon vaihtoa, mutta vaihtamalla ahtimen, putkiston, suuttimet, coolerin ja custom softan noille saa helpostikkin tuon.. Saahan sieltä vaikka 500hp, sehän on vaan setupista kiinni ( toki jossain  vaiheessa taitaa tulli kankien kesto vastaan..). ;)

Poissa Volovo960

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 2.0T lastutus jne.
« Vastaus #3 : 23.10.2012, 17:18:45 »
Hehe joo aika vähältähän tuo kuulostaa. Koitin siinä googletella vielä noita,nii bsr lupais 250hv Steg3:lla. Siihenhän kuulu downpipe,putkisto ja ohjelma. 731e näyttäs maksavan. Parashan  tässä ois kyllä myydä tuo nykyinen pois ja ostaa suosiolla T6 mutta ei viihti mennä aina helpoimman kautta. Ja sitä ei saa oikee manuaalilaatikollakaan. :)
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 17:22:48 kirjoittanut Volovo960 »
Volvoja vuodesta 1999.  Volvo 240 -83. Volvo 240DL -85. Volvo 745Turbo intercooler -89. Volvo 965 -95. Volvo 855 T-5. -94. Volvo S80 2.0T -99.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 469
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere - Pori
    • Optimoiautosi
Vs: Volvo S80 2.0T lastutus jne.
« Vastaus #4 : 23.10.2012, 17:32:27 »
Kyllä saa paljon palikkaa vaihtaa jos haaveena on 300hv. Pelkällä softalla tuosta saa sen 230hv 340Nm. putkisto, turbo ja suuttimet saa noihin 10% lisän.

Itseäni lainaten: 230/340 x 10% = 253/373, saahan tuosta tuon vaikka ilman palikan palikkaa vaihtamalla pelkällä softalla, mutta ei se vakio turbo sitä kestä ja muutenkin ei ole järkevää. Paras vaihtoehto on vaihtaa turbo isompaan, jolloin sen vakioturbon ei tarvitse työskennellä 120% lasissa koko aikaa (kestävyys). Suuttimet sen vuoksi, että ennakolla ei tarvitse niin paljon pelata eli saadaan tavaraa enemmän pienemmällä lämmöllä. Putkisto vapaammin virtaavaksi, koska paineet kasvaa. Tietysti cooleri vaihtoon noiden lisäksi. Kestävyys muutosten kanssa on aivan toista luokkaa ~250/370 tehoilla. Muutosten kanssa tietysti saa taas enemmän kun mainitsemani 10%, mutta jälleen ollaan samassa tilanteessa, että kestävyys kärsii, loputon suo  ;D
Viimeisimmät: Volvo V70 TDI -97, MB C270CDI -02, Volvo V70 D5 -02, BMW 530DAT -03, Honda Accord 2.2i-ctdi Exe X -06, BMW 535d -05, Honda CR-V 2.2i-ctdi Executive Advanced -08, Accord 2.2i-dtec Exe AT (225 hv 480Nm), MB S204 C200CDI BE Avantgarde -11 (136/330 -->212/521), Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT -11 (150/350 --> 210/460), Nyt Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14

 

Nurmon Autopiste  Optimoi autosi