eipä se katsastuksen moka ollut, se kitkapintojen irtoaminen olisi ollut täysin vääjäämättä edessä pian jokatapauksessa.
Ja muutenkin, seisontajarrulla täytyy kyetä pysäyttämään auto vauhdista järkevän matkan aikana, se ei tarkoita tokikaan äkkinäistä jarrun lukkoon vetämistä kahvasta niin paljon, kuin hampaista lähtee.
Jaahas.

Seisontajarrun yleiset vaatimukset:
Seisontajarrun avulla auto saadaan pysymään paikallaan ylä-ja alamäessä, myös kuljettajan piossa ollessa.
Seisontajarru voi vaikuttaa etu-tai takapyöriin, ja se on rakenteeltaan täysin mekaaninen.
Seisontajarrun tehon tulee olla sellainen, että auto pysyy paikoillaan ylä-ja alamäessä, jonka kaltevuus on 18% ja tien ja renkaan välinen kitkakerroin 0,6
Tämä vaatimus edellyttää seisontajarrulta kokonaisjarruvoimaa, joka on 16% auton kokonaispainovoimasta tai 20% auton oman massan painovoimasta.
Seisontajarrun suurin sallittu jarruvoimien ero eri puolien välillä on 50% laskettuna suurimmasta arvosta. YM.YM
Mutta, missään ei sanota, että " seisontajarrulla täytyy kyetä pysäyttämään auto vauhdista järkevän matkan aikana " , niin, mikähän on tuo " järkevä" matka
