Carcom Oy  Ateho

Setämiehen Amazon 20v

  • 593 Vastauksia
  • 223770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #120 : 29.01.2013, 08:13:48 »
B5254FS/S:n nokat vois auttaa vähäsen.
Jäitä housuun!

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #121 : 29.01.2013, 09:20:52 »
Olet varmasti oikeassa koneen hengettömyydestä, tulee varmaankin olemaan kohtuu helppoa mittauttaa koneesta tehorajoihin mahtuvat tehot. Jos Amazonin haluaisi saada oikeasti liikkumaan, tämä ei varmastikaan ole järkevin (eikä ainakaan halvin) konevaihtoehto, vaparivitosen virittäminen vaatii lompakon avaamista ihan setelipuolelta. Kevyt budjettiviritys onnistunee sopivilla vaparin osilla, onhan tässä sama poraus



Juu, en millään muotoa kritisoinut valintaa. Lähinnä Zebelle vastasin tuosta moottorin tehosta, kun on ihan oikeaa dataa asiasta, no nelisylinterisestä pikkuvaljestä B204T ilman turboa jarrupenkissä, ja siitä saa juuri 150 Nm ulos vaparina. Karttaa on hierottu kohdilleen ja 100 heppaa siitä irtoaa.

Mutta katsastusystävällinen valinta varmasti. Ja ihan hyvä laittaa alusta sekä jarrut kuntoon ja ajella vakiomoottorilla. Tuollaisessa projektissa on aika paljon muutakin mietittävää kuin ne viimeiset hevosvoimat. 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #122 : 29.01.2013, 15:34:10 »
Paineenrajoitin ei mielestäni rajoita eteen tulevaa painetta, pääsylinterissähän on erilliset piirit eteen ja taakse. Rajoitin on pääsylinteristä takajarruille menevässä letkussa, sillä on tarkoitus varmistaa ettei takajarrut mene lukkoon ennen etujarruja.

Niin, tommosella yksipoljinsylinterillä vaan on tapana tasata ensiö- ja toisiopiirien paineet. Tässä pitäs vaan tietää vähän tarkemmin tuon paineenrajoittimen toimintaperiaate, jotta pystyis sanomaan jotain varman päälle. Tää rajoittimen vaikutus molempiin piireihin nyt oli vaan Ari Saxbergilta kuultua, kun ite vastaavan kanssa painiskelin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Jee jee
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #123 : 29.01.2013, 20:07:54 »
Ompas kyl tarkalla sovituksella kone keulilla ja piru että on siistiä jälkeä!
!

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #124 : 02.02.2013, 16:35:35 »
Jarrujen osia on tullut haalittua jo jonkin aikaa. Pikkuhiljaa alkaa sekin osasto valmistua joten laitetaas niistäkin juttua ja kuvia.


Jarrusatuloiksi tulee eteen Brembot Evo ysistä ja taakse samanmerkkiset Subaru STI:stä, jotka tuli Tommi Mäkinen Racingilta




Eteen jarrulevut tuli myös Mitsu Evosta, koko 32mm*320mm. pulttijakohan näissä on sama kuin Amazonin navoissa




Mitsun levyn keskireikä on liian suuri Aman napaan, sorvari pyöräytti pienen syvennyksen levyyn (navassahan on pieni uloke). Tuolla napa pitäis keskittyä levyyn





Satulan ja olka-akselin väliin tulevat adapterit













1030 perä näyttäisi olevan alkuperäistä hieman leveämpi, jonka takia eteen ja taakse tulisi vanteet eri ET:llä. Näin ainakin pikaisen mittailun perusteella. Ja edessä ja takanahan on nyt eri pulttijaot.

Tilasin etunapoihin 20mm paksut adapterit, jotka keskittyvät napoihin ja samalla pulttijako muutetaan samaksi kuin takanakin, eli 5*108mm.
Nyt myös mittailujeni mukaan eteen ja taakse pitäisi mennä vanteet samalla ET:llä





Nyt amazonissa on edessäkin keskittävät navat, keskireikä 65mm





Adapteri kiinni levyssä








Napa ja jarrut paikoillaan. Paketin koon takia vannekooksi tulee minimissään 17"






« Viimeksi muokattu: 02.02.2013, 17:34:03 kirjoittanut AulisR »
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #125 : 02.02.2013, 16:49:09 »
Sitten peräpäähän


Takasatuloiden adapterit pikkuista vaille valmiit




Satulan ja putkien sovittelua paikoilleen




Takasatuloiden "väärä" väri häiritsi sen verran että se piti saada samaksi kuin edessäkin. :)

Hioin satulat mataksi




Maali pintaan




Tilasin eBaysta tarrat, alkuperäisenä "Brembo" tekstihän on maalattu satuloihin




Ja lakkaa päälle




Satulat kasattuna ja palat paikoillaan




Brembot perhekuvassa, värisävy sattui lähelle alkuperäistä




Takasatulat paikoillaan

Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #126 : 02.02.2013, 17:15:57 »
 S* Kaunista
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #127 : 02.02.2013, 17:32:04 »
Nipputtelin samalla alustan palikoita paikoilleen


Kardaani maalattuna




käsijarrusysteemiä ei paljoa tarvinnut muokata, jatkoin vivun kierreosaa kun alkuperäinen ei yltänyt vaijereille saakka




Jouselle tein "patentin", muuten se olisi jäänyt liian löysälle. Onkohan edes suunnilleen oikein kasattu kun en muistanut ottaa tästä ollenkaan kuvia purkuvaiheessa:-\




Jarruletkulle tein koriin kiinnikkeen, letkuksi tuli joku Saabin letku.
Laitoin myös taakse vakaajan paikoilleen ja tosi paljon se jäykistääkin taka-akselia. Kokeilin tunkata perää toiselta puolelta ja jo muutaman sentin noston jälkeen koko auto alkoi nousta





vakaajan kiinnitys koriin




Sisäpuolelle tein vahvikkeet




Kuva peräpäästä. Käsijarruvaijereille olisi hyvä rakennella kiinnike perän päälle, nyt ovat turhan löysällä ja mutkalla





Alustapuolihan uhkaa vähitellen valmistua :) :) Vanteet puuttuu sekä pakoputki ja polttoainelinjat pitäisi kyhätä. Sittenhän tämän voisi laskea renkailleen.

Edellyttäen tietysti että olen kasannut kaikki oikein eikä muitakaan mokia ole tullut tehtyä :'(




Putsailin myös bensasäiliön vanhasta maalista, seuraavaksi pitäisi miettiä polttoainepumppua ja -linjoja ym ym.

Olisiko tähän hyviä ideoita ja neuvoja? Millainen pumppu, liittimet, letkut sun muut vermeet tarvitaan. Tavoitteena olisi laitella mahdollisimman yksinkertainen ja piilossa oleva systeemi.








Amazon 20v
850R
P1800

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3473
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #128 : 02.02.2013, 17:58:47 »
Ei kyllä uskoisi että olet ensimmäistä kertaa tekemässä, niin hienoa jälkeä tulee. Sori turha postaus, mutta pakko liittyä kehujien rinkiin  :) Jatka samaan malliin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #129 : 02.02.2013, 18:12:01 »
Täytyy sanoa että tässä projektissa on erittäin hyvä työn jälki ja muutenkin moni ratkaisu on mielenkiintoinen, vielä kun tuohon rakentelis tehokkaan moottorin...tätä on suorastaan ilo seurata.  :hello:

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #130 : 02.02.2013, 19:14:57 »
Täytyy sanoa että tässä projektissa on erittäin hyvä työn jälki ja muutenkin moni ratkaisu on mielenkiintoinen, vielä kun tuohon rakentelis tehokkaan moottorin...tätä on suorastaan ilo seurata.  :hello:
Lainaus
Ei kyllä uskoisi että olet ensimmäistä kertaa tekemässä, niin hienoa jälkeä tulee. Sori turha postaus, mutta pakko liittyä kehujien rinkiin  :) Jatka samaan malliin.
Lainaus
S* Kaunista
Lainaus
Ompas kyl tarkalla sovituksella kone keulilla ja piru että on siistiä jälkeä!


Kiitos kaikille yhteisesti kommenteista, setämies kiittää :hg:

Kyllä, tämä on ensimmäinen projektini. Useamman vuoden seurailin projektipäiväkirjoista hienoja projekteja, kateellisena siitä miten äijät osaa ja tietää näistä. Sitten himo yltyi siihen pisteeseen että päätin aloittaa itsekin, kaikkihan jostain ovat aloittaneet ;) Ja onhan tässä jo jotain oppinut, tosin lähtötaso oli aika matalalla :-[



Lainaus
vielä kun tuohon rakentelis tehokkaan moottorin

Satsataan enemmän alustaan ja ajettavuuteen :) Luulen että olisi pitänyt valita toinen kone jos oikeesti tehoja halutaan
« Viimeksi muokattu: 02.02.2013, 20:03:51 kirjoittanut AulisR »
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #132 : 02.02.2013, 21:13:27 »
Todella kaunista katseltavaa.

Itseänikin kiinnostaisi tuo polttoainelinjojen veto alkuperäistä tankkia hyödyntäen?

Toki us-partsilta saisi sen täyden paketin, joskin hinta, 500e, hirvittää. Sarjan nimeä en tähän hätään kuollaksenikaan muista. Siinä kuitenkin porataan reikä tankin pälle ja asetetaan sarja, jossa tulo ja lähtö valmiina, sekä kerääjäpussukka, jolloin loiskelevyjä ei tarvita, reikään ja matkantaitto voi alkaa.
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Volvo Setämies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #133 : 02.02.2013, 22:22:59 »
Todella kaunista katseltavaa.

Itseänikin kiinnostaisi tuo polttoainelinjojen veto alkuperäistä tankkia hyödyntäen?

Toki us-partsilta saisi sen täyden paketin, joskin hinta, 500e, hirvittää. Sarjan nimeä en tähän hätään kuollaksenikaan muista. Siinä kuitenkin porataan reikä tankin pälle ja asetetaan sarja, jossa tulo ja lähtö valmiina, sekä kerääjäpussukka, jolloin loiskelevyjä ei tarvita, reikään ja matkantaitto voi alkaa.

Joku edullisempi ;) vaihtoehto kiinnostaisi enemmän.
Onko hyviä vinkkejä, millainen tankin ulkopuolinen pumppu, mistä/millaiset liittimet, letkut ym ym olisivat järkevät? Ja miten tankin sisään olisi paras rakennella keruusäiliö
« Viimeksi muokattu: 03.02.2013, 07:34:22 kirjoittanut AulisR »
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Setämiehen Amazon 20v
« Vastaus #134 : 03.02.2013, 11:05:41 »
Joku edullisempi ;) vaihtoehto kiinnostaisi enemmän.
Onko hyviä vinkkejä, millainen tankin ulkopuolinen pumppu, mistä/millaiset liittimet, letkut ym ym olisivat järkevät? Ja miten tankin sisään olisi paras rakennella keruusäiliö

Onkos tässä vielä vararenkaan paikka olemassa? Tuossa meiän naapurikunnassa on rakennettuna turbo-taunus, jossa kerääjäsäiliö vararenkaan paikalla...

Joutuisi vaan puhkomaan reikiä koriin, se ei niinkän hyvä asia sit olekaan.
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy