Osaiskohan joku sanoa tähän jotain?
Huomasin tuossa suuttimien paluuvuotoa mitatessa, että flekti käy koko ajan pienellä nopeudella. Vaikka auto on juuri käynnistetty kylmässä ilmassa. Ja sen verran kylmässä ilmassa että kompressori ei käynnisty.
Sinällään lämmöt nousee normaalisti ja ylävesiletku alkaa lämpenemään vasta kun moottorin lämmöt on normaalissa.
Mittasin lämpötila-anturin resistanssia äsken ja taisi näyttää jotain vähän alle 600 ohmia. Auto oli ajettu lämpimäksi ja se oli seisonut 0.5-1h sen jälkeen. Termostaattikotelo oli yhä lähes kuuma.
Voisin huomenna mitata uuden arvon kylmästä koneesta, mutta osaisiko joku sanoa mitä sen pitäisi olla. Tai viitsisi mitata referenssi arvon kylmästä koneesta?
Ja huomenna voisin samaten kurkata vikakoodit. Muistelisin kyllä kun joku aika sitten ne katoin ettei niissä ollut mitään erikoista.
Sen verran katselin vanhoja keskusteluita että minulla näyttäisi olevan metallikuorinen flektinohjain, eli sen puolesta pitäisi olla asian kunnossa. Myös hehkutusajat käyttäytyy ~lineaarisesti ulkolämpötilaan nähden, eli kylmällä ilmalla hehkutuksen merkkivalo palaa pitempään.
Muuten potilas siis S60 -05 D5 ja mittarissa jotain 275tkm.
edit.
Kävin mittaamassa nyt uudelleen lämpötila-anturin. Kuusi astetta lämmintä ja 4.4kOhm, eli eiköhän ole anturi kunnossa. Mitään vikakoodeja ei ollut mikä viittaisi tähän ongelmaan (lähinnä oli parkkitutkaan ja cd-vaihtajaan liittyviä). Vikakoodien nollaus kuitenkin poisti vian.
Puhallin pyörii nyt koko ajan, mutta ilma on niin lämmin että myös kompressori käy. Jos ilmastoinnin sammuttaa, niin jonkin ajan päästä flekti sammuu, eikä ala käymään ennen kuin laittaa ilmastoinnin takaisin päälle. Kai se sitten toimii oikein...