Futurez  Kulkukoira

V50 T-Tec verhoilu kuluu?

  • 10 Vastauksia
  • 9703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« : 30.01.2013, 10:58:37 »
Auto siis 9/2011 käyttöönotettu V50 Classic tuolla perus T-Tec-kangasverhoilulla. Ongelmana on, että verhoilu kuluu "nukalle" istuinosista todella nopeasti. Ensimmäisen kerran kuskin istuinosan verhoilu vaihdettiin takuuseen 25 tkm:ssa ja nyt kun mittarissa on 32 tkm, alkaa orastavaa kulumista näkyä taas, siis 7 tkm jälkeen?! Eihän nuo kulumat vielä kovin irvokkaan näköisiä ole, mutta entäs kun mittarissa on satatonnia?

Volvon vastaus oli, että "jokin kangaserä" on ollut viallinen, ehkä. Kulumista näkyy kuitenkin myös tässä uudessakin istuinosassa. Kuskin istuinverhoilu vaihdettiin kuitenkin takuuseen mukisematta, vastaavaa kulumaa lievempänä on takapenkeissä, pitänee yrittää vaihdattaa nekin, mutta jos kuluvat noin äkkiä uudestaan, on ongelma taas vähän ajan päästä esissä. Kyllähän näitä takuuaikana vaihdattaa, mutta takuun päätyttyä onkin vähän eri juttu...

Katselkaahan verhoiluja Volvoistanne tarkalla silmällä, onko muilla samaa vikaa?

Kuvia:





« Viimeksi muokattu: 30.01.2013, 11:02:58 kirjoittanut Jul »
2012 V50 Drive Classic

Poissa Labbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #1 : 30.01.2013, 16:41:56 »
Olen myös kuullut, ettei tuo ongelma rajoitu vain kulumiseen... Repeävät kuulemma jossain vaiheessa. Kuulemma ihan tuon T-Tecin ominaisuus. Yritäppä takuuseen vaihdattaa kokonaan erilainen kangas?
Volvo s40 1.6D -06

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #2 : 31.01.2013, 13:56:31 »
Itsellä samanlainen T-tec sisusta ja kankaat ovat todella hyväkuntoiset, vaikka auto vm. 2004 ja kilometrejä jo 230tkm.

Suurin ongelma noissa penkeissä on ollut nuo keinonahkapalat. Lähes kaikista tuppaa repeämään kuljettajan penkistä vasemman jalan kohdalta tuo kyseinen keinonahan pala. Itse irroitin penkinpäällisen ja vein verhoilijalle, jossa vaihdettiin uusi pala.

Mutta tämä nyt ei varmasti ratkaise sinun ongelmaasi. Joka tapauksessa vaatimaan uutta kangasta autoon! Ei tuo normaalia kulumista voi olla  :-\
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #3 : 02.02.2013, 17:46:52 »
Minulla täsmälleen samanlaiset kokemukset kuin Xahhyllä (ja auto kohta 8-vuotias). Kangas kestää hyvin mutta reunoilla olevat keinonahkaiset kappaleet kovettuvat ja murtuvat/halkeilevat.

Xahhy, miten irroitit penkinpäällisen? Oliko vaikea homma, löytyisikö kuvia operaatiosta? Tekisi mieli korjauttaa myös. Voisi samalla vaihtaa vaikka punaiset nahkapalat tilalle  ;D ja teettää samasta materiaalista hupun myös vaihdekepin ympärille. Siinä on samaa keinonahkaa joka oireilee samalla tavalla.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #4 : 02.02.2013, 21:26:02 »
Minulla täsmälleen samanlaiset kokemukset kuin Xahhyllä (ja auto kohta 8-vuotias). Kangas kestää hyvin mutta reunoilla olevat keinonahkaiset kappaleet kovettuvat ja murtuvat/halkeilevat.

Xahhy, miten irroitit penkinpäällisen? Oliko vaikea homma, löytyisikö kuvia operaatiosta? Tekisi mieli korjauttaa myös. Voisi samalla vaihtaa vaikka punaiset nahkapalat tilalle  ;D ja teettää samasta materiaalista hupun myös vaihdekepin ympärille. Siinä on samaa keinonahkaa joka oireilee samalla tavalla.

Eli päällisen saa irti irroittamatta koko penkkiä. Se on edestä, takaa ja sivuilta kiinni muovisilla "kouruilla". Eli irroittaa ne ensiksi (saattaa olla hieman ahtaat paikat sormille varsinkin kuskin penkin vasen laita) ja sitten päällisessä on muistaakseni neljä "kiskoa" jotka pitävät päällistä oikeassa asennossa ja ne lähtee ihan nyppäämällä irti. Olikohan taas tarpeeksi vaikeasti selitetty..  :2funny:

Jos vaikka kuva selventää asiaa: http://3.bp.blogspot.com/-qXkJHeAFm1k/UAcZ_sJYYTI/AAAAAAAAAPE/v6VF0syisMk/s1600/IMG_1599.JPG
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #5 : 03.02.2013, 01:17:13 »
Kiitos! Eipä vaikuta mitenkään kovin vaikealta. Olin jo aiemmin huomannut sivuilla olevat muovilistat mutta en arvannut että lähtee noinkin helposti irti. Minulla on selkänojassakin vähän merkkejä samasta vaivasta mutta sen verhoilu ei taida olla ihan yhtä helppo irroittaa...?

Tässä kumminkin yksi projekti lisää ensi kesälle.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #6 : 03.02.2013, 13:21:57 »
Kiitos! Eipä vaikuta mitenkään kovin vaikealta. Olin jo aiemmin huomannut sivuilla olevat muovilistat mutta en arvannut että lähtee noinkin helposti irti. Minulla on selkänojassakin vähän merkkejä samasta vaivasta mutta sen verhoilu ei taida olla ihan yhtä helppo irroittaa...?

Itsellä ei kokemusta selkänojien päällisten irroittamisesta  :-\
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa jacky

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #7 : 07.03.2013, 20:14:43 »
Suurin ongelma noissa penkeissä on ollut nuo keinonahkapalat. Lähes kaikista tuppaa repeämään kuljettajan penkistä vasemman jalan kohdalta tuo kyseinen keinonahan pala. Itse irroitin penkinpäällisen ja vein verhoilijalle, jossa vaihdettiin uusi pala.

Mullakin nahka repeilee ja korjaus toimenpiteet edessä.

Löysitkö jostain vastaavaa kangasta vai korvasitko suoraan jollain muulla? Siniseltä tiskiltä ainakaan ei saa kuin koko uuden istuinverhoilun. Ei korjauspaloja...

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #8 : 09.03.2013, 16:03:43 »
Löysitkö jostain vastaavaa kangasta vai korvasitko suoraan jollain muulla? Siniseltä tiskiltä ainakaan ei saa kuin koko uuden istuinverhoilun. Ei korjauspaloja...
Paljonko on hintaa uudella? Kai sen saa pelkän istuinosan?

Poissa Xahhy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #9 : 10.03.2013, 23:16:36 »
Mullakin nahka repeilee ja korjaus toimenpiteet edessä.

Löysitkö jostain vastaavaa kangasta vai korvasitko suoraan jollain muulla? Siniseltä tiskiltä ainakaan ei saa kuin koko uuden istuinverhoilun. Ei korjauspaloja...

Verhoilijalla sattui olemaan aivan samannäköistä keinonahkaa kun kävin ennakkoon kyselemässä. Ei tarvinnut itse sen koommin haeskella.
Volvo V70 2.4D vm. 2009 / ex. Volvo S40 2.0D vm. 2004

Poissa jacky

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T-Tec verhoilu kuluu?
« Vastaus #10 : 11.03.2013, 15:35:29 »
Paljonko on hintaa uudella? Kai sen saa pelkän istuinosan?

Tais olla noin kolmensadan pintaan jos itse askartelee istuinosan verhoilun paikoilleen. Asennettuna n. 380€

 

Samppasport  Futurez