KKD Motorsport  Samppasport

Kirjoittaja Aihe: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.  (Luettu 1614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo S40 T4 - Ex: Volvo 460 1.7 1990
Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« : 27.02.2013, 14:08:22 »
Mitä pitää uusia? Riittääkö pelkkä hihnan vaihto, vai pitääkö rullatkin vaihtaa samalla?

4vuotta tulee hihnalla ajetuksi niin täytyy vaihtaa..
Mitäpätätätäällätaasnii.

Paikalla jen

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1739
  • Sukupuoli: Mies
  • ohhoh...........
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #1 : 27.02.2013, 14:11:34 »
jos rullat ei äännä niin ei välttämättömät,apulaitehihna samalla mikäli huono. :hello:
ei siitä mitään tule...........

Poissa Ristus

  • No-life person
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4024
  • Sukupuoli: Mies
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #2 : 27.02.2013, 15:29:41 »
Rullat ei niin paljoa maksa ettei kannattaisi vaihtaa. hihnahan tuossa on kallein... ohjuri ja kiristin lie sen 50-70€ yhteensä.

Paljon huolettomampaa ajoa kun on jakopää uusittu kokonaan ei tartte pelätä jonkun ohjurin hirttämistä ja hihnan katkeamista...
V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD feartronic :D

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo S40 T4 - Ex: Volvo 460 1.7 1990
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #3 : 28.02.2013, 16:23:52 »
Joo aattelin mä ne rullatkin samalla vaihattaa. Riittääkö ihan jos motonetistä ostaa ton Jakohihna + rullasarja? Maksaa sen 100e, ei tulis nii kalliikskaan. Vai onko tuo ohjuri ja kiristin samalla hyvä uusia?

Mistä muualta sais tuohon nuot osat ku motonetistä? onko hina/laatu eroja? :)
Mitäpätätätäällätaasnii.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 991
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #4 : 28.02.2013, 17:49:01 »
Minusta nuo motonetinkin hihnat ja rullat on ihan hyviä...
Peltivanteet sopivat vain työkoneisiin.

Poissa Ristus

  • No-life person
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4024
  • Sukupuoli: Mies
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #5 : 28.02.2013, 19:58:05 »
Minusta nuo motonetinkin hihnat ja rullat on ihan hyviä...
Täysin samaa mieltä gatesin hihna ja oli ne rissatkin ihan ok merkkiä vaihdoin itelle viime kesänä pihamaalla ja ei mitään ongelmaa. motonettiä pyörii mulla S40;ssäkin gatesin remmi ei ne oo huonoja... samaa ne myy muuallakin.
V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD feartronic :D

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo S40 T4 - Ex: Volvo 460 1.7 1990
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #6 : 17.03.2013, 19:12:33 »
Nuot tuolla sanos että kannattaa vespumppu kans vaihtaa, ja samala laturin hihnat sun muut? Toki ne on hyvä vaihtaa, mutta tarviiko?
Mitäpätätätäällätaasnii.

Poissa Ristus

  • No-life person
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4024
  • Sukupuoli: Mies
  • Mörkö
    • Kotisivut
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #7 : 17.03.2013, 20:23:33 »
vesipumppu yleensä kestää just hihnan vaihtovälin niin kannattaa samalla vaihtaa, mikään pakko sitä ei ole vaihtaa sen kun voi vaihtaa ilman jakohihnan irroitusta. laturin hihna kestää paljon vähemmän kuin jako remmi joten jos et ole vaihtanut vielä niin samalla vaivalla mene vaihto koska sen joutuu kuitenkin irroittamaan... ja se vesi pumppuhan vatkaa samassa remmissä joten taas se lause samalla vaivalla...

V40 T4 -98 ja XC90 -04 D5 AWD feartronic :D

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo S40 T4 - Ex: Volvo 460 1.7 1990
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #8 : 17.03.2013, 21:35:08 »
Okke, tuossa on tuo samanen jakohihna ollu sen 6vuotta jo ilman vaihtoa :D Ei ainakaan huoltokirjassa ole sen jälkeen vaihtoa tehty (Huoltokirja kattaa huollot 180tkm asti). Viimeks ku on vaihettu huoltokirjan mukaan niin 120tkm ja vuosi oli 2007 :D

Että kait se pitää alkaa vaihtamaan pikkuhiljaa ja samalla se pumppu ja laturinhihna.
Mitäpätätätäällätaasnii.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #9 : 19.04.2013, 19:27:28 »
Ei se hihnanvaihto itselläkää kovin kaukana ole...

Ennen sitä aion kuitenkin ottaa selvää erittäin pitkän (2-300 000 km) vaihtovälin hihnan saatavuudesta nelisataseen. Sellainen, mitä ilmeisesti uudessa VW Golffissakin käytetään, niin vaihdettua ketju lukuisten ongelmien takia takaisin hihnasysteemiin.
Jotkin muutkin valmistajat sitä on jonnin aikaa käyttäneet, en sen tarkemmin tiedä, mutta sellaisen pitäs kaiken järjen mukaan tulla saataville kaikille muillekin merkeille ja malleille.

Toki vesipumpun (joka aina kandee vaihtaa samalla) kestäminen on eri asia. Viimeksi kun korjaamolla vaihtoivat hihnan ja muut, niin ilmoittivat pumpun olleen säpäleinä. Ei siinä mitään, mutta kun ei ne lämmöt silti korkemmalla olleet...
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 991
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #10 : 19.04.2013, 21:11:19 »
Ei kai se niin vaarallista ole jos näistä vesipumppu hajoaa koska sehän ei näissä jakohihnalla pyöri, vaan samalla moniura remmillä kuin ohjaustehostin ja laturi...

vuotiko se pumppu sieltä juorureiästä vai miten oli todettu että oli hajalla ?


Peltivanteet sopivat vain työkoneisiin.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #11 : 20.04.2013, 15:48:42 »
No samalla se vaihto moniurahihnankin.

Ei se muuta sanonu ko että oli pumppu säpäleinä. Tuli vaan mieleen että kun oli varta vasten tilannu Volleen hihnat, pumpun jne., niin varmaan teki mieli laittaa se pumppukin sinne, rikki tai ei. Eipä noissa tilanteissa kehtaa alkaa vaatia vaihdettuja osia nähtäväksi ja kuulustelemaan. Hyvä että vaihtoi kaiken, vaikkei olis ollu rikkikään. Koko projekti otti kuitenkin vaan 400 hunttia.

Joskus on kuitenkin pitänyt kehdata... Toisessa liikkeessä vaihdettiin etuputki jossa ei muuta vikaa ollu, ko itse rälläköity pikku reikä. Kysyin että missäs se entinen etuputki on ja sitten menin katsomaan ja huomasin painostakin että eipä ole aika syönyt sitä mitenkään. Otin sen tietty messiin, vaikka tuskin tulee ikinä tarvittua, sillä ei ne näköjään ruostu tms.
Kuitenkin yli 300 egeä maksoi uusi, niin ei sellaista osaa jätetä muiden hyllyille makaamaan...

Jälkikäteen voi todeta että olis vaan pitäny käyttää hitsattavana, mutta tulipahan tiivisteet uusittua ja jotain opittua.
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 991
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #12 : 20.04.2013, 19:17:12 »
Itse olen aina nuo autot ja koneet korjannut, eikä 460 jakoremppakaan maksa itse tehtynä edes 200e...

400e jakohihnan vaihdosta on kyllä omasta mielestäni melko paljon...

Peltivanteet sopivat vain työkoneisiin.

Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #13 : 20.04.2013, 20:45:44 »
Njuu, se vähän riippuu.

Kolme vuotta sitten olin täysin ummikko, eikä olisi tullut mieleenkään tehdä mitään itse ja siinä tilanteessa on valmiimpi maksamaan enemmän.
Nykyään puoliummikkona se kuulostaa jo mielenkiintoiselta haasteelta ja jos se liian mielenkiintoiseksi menee, niin nykysuhteilla saisi halvalla teetettyäkin.
460 SE -92 B16F

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo S40 T4 - Ex: Volvo 460 1.7 1990
Vs: Volvo 460 Jakopäähihnan vaihto.
« Vastaus #14 : 24.04.2013, 18:46:59 »
Itse olen aina nuo autot ja koneet korjannut, eikä 460 jakoremppakaan maksa itse tehtynä edes 200e...

400e jakohihnan vaihdosta on kyllä omasta mielestäni melko paljon...

En oo vieläkään saanu vaihettua, ja mittarissa pyörii nyt 201tkm..

Varmaa vaihtaisin heti jos tietäisin tasantarkkaan miten se vaihto onnistuu..
Mitäpätätätäällätaasnii.

 

Varaosa.fi  Nurmon Autopiste