Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA

  • 12 Vastauksia
  • 6817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The Black Sheep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Eli koneena 2010 d5 (D5244T10) 205 hp ja ajettu noin 120tkm. Muutaman viikon ollut sellaista ongelmaa, että maantienopeuksissa 80+ km/h auto tekee 3 peräkkäistä selvästi havaittavaa nykäisyä ja kulkee sen jälkeen moitteetta 0,5-15km jonka jälkeen sama toistuu. Oireen huomaa selvästi voimakkaampana, kun nopeutta on +95km/h.

Vetää täyskaasullakin normaalisti ja muita oireita ei ole. Ei vikavaloja. Ei vikakoodeja. Ahtoputket ja letkut tarkastettu ja ok.  Silmämääräisesti ei polttoainevuotoja. Ärsyttävä vika. Veikkauksia syyksi? Itsellä käynyt mielessä lähinnä osittain takkuileva EGR-venttiili, maf tai hieman vuotava polttoainesuutin? Eikö noiden pitäisi sytyttää vikavaloa/jättää koodia?

V70 d5 awd A 2010
summum + tekniikka-, premium-, ja  driversupportpaketit + muuta roskaa

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #1 : 24.04.2013, 08:17:05 »
Minä tukkisin sen EGR:n ihan ensimmäiseksi ja kokeilisin sillä..

Poissa The Black Sheep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #2 : 24.04.2013, 14:21:24 »
Ottaen huomioon, että kyseessä on euro 5 normin mukainen kone,  jossa pakokaasujen takaisinkierrätystä käytetäään erittäin runsaasti typenoksidipäästöjen pienentämiseksi, niin oletan, että EGR:n tulppaaminen saa aikaan vikatilan ja liudan koodeja.
Tuossa koneessa EGR:n poistaminen käytöstä edellyttänee softamuutosta?
V70 d5 awd A 2010
summum + tekniikka-, premium-, ja  driversupportpaketit + muuta roskaa

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #3 : 24.04.2013, 14:55:20 »
Juuri näin, softalla omasta poistatin ja hyvin toimii. EGR on moottorin tappaja karkeasti sanoen. Jos otat ilmanputsarin kotelon irti ja katsot EGR:ltä tulevaan putkeen joka menee imusarjaan niin et mieti hetkeäkään. Ja omani on sama kone.

Poissa wilbert

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #4 : 24.04.2013, 18:30:54 »
DPF polttaa hiukkaset? Siitä en tiedä miten se noissa uudemmissa käyttäytyy, mutuilen vaan.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2013, 18:37:59 kirjoittanut wilbert »
Volvoton

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #5 : 24.04.2013, 22:41:53 »
Kyllä luulisi jäävän koodeja mikäli olisi sähköisen puolen ongelma. Tuota, voi olla todella kaukaa haettua kun kyseessä 10-mallin auto mutta vaikuttaako asiaan jos kytket AC:n pois päältä? Noita kompressoreja kun on jonninverran niihin mennyt (leikannut kiinni). En vaan muista ulkoa, että missä vm. tarkemmin.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa The Black Sheep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #6 : 25.04.2013, 00:36:59 »
AC ei ole päällä eli vika ei ole siinä. Olen kyllä poissulkumielessä testannut ilmastoinnin vaikutuksen Ja toistaiseksi päällä ollessaan ei ole temppuillut. Ilmastointi toimii siis paikallaan ollessaan ja liikkeessäkin, mutta kelien puolesta AC:n käytölle ei vielä ole ollut tarvetta.

« Viimeksi muokattu: 25.04.2013, 08:22:56 kirjoittanut The Black Sheep »
V70 d5 awd A 2010
summum + tekniikka-, premium-, ja  driversupportpaketit + muuta roskaa

Poissa Hilux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #7 : 06.05.2013, 20:05:45 »
Minulla on V70 2.5T vm 2004 sama ongelma. Juurikin tuossa 80-110 vauhdissa kun painaa kaasua hitaasti (eli ei kick-down) ja tie viettää hieman ylöspäin, niin vaihdelaatikko nypyttää ja tuntuu kuin ajaisi hetken aikaa mukulakivillä. Ei vikakoodeja, laatikossa vaihdettu kierrättämällä öljyt 80tkm välein. Viime huollossa (280 000) sanoivat VVT:n olevan menossa (ajoittaisesta käynnistyksen yhteydestä kuuluvasta peltisestä räminästä päätellen). Pohdin, josko tuo VVT olisi jotenkin yhteydessä Geartronicin prosessorin kanssa ja aiheuttaisi tuon ongelman. Tai sitten on vain kaksi eri vikaa. Ongelma alkoi edellisessä 260tkm huollossa uusimpien Service 2.0 softapäivitysten ja laatikon öljynvaidon jälkeen, mutta tulee esille tosi harvoin talvinopeuksilla.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #8 : 15.05.2013, 00:28:02 »
Nuo nykytykset olisi hyvä päästä näkemään livedatan kanssa, muutama tapaus on jossa ahdot piikkaa ja ecm korjaa, jolloin ahdot jumppaa ja meno on mukulakivimäistä. Alipainevuodot tarkistukseen (ei ole montaa letkua vaikka vaihtaakin kaikki) Ahtopaineensäädin 70€ kannattaa myös vaihtaa, koska ei ole ikuinen ja jos on ajettu jo lähes 200tkm niin miettimättä vaihtoon. Bensapaineensäädin, jne mahdollisuuksia on paljon, joten letkun päähän ja ajoa, voi olla veemäinen vika löytää!!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa The Black Sheep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #9 : 17.05.2013, 22:15:02 »
Niin ja autollahan on ajettu noin 120 tkm. Välillä mennään useampikin kymmenen kilometriä ilman ongelmia ja tehot täyskaasullakin tuntuu olevan tallella. Osia ei viitsi arvailemalla ruveta vaihtelemaan.
V70 d5 awd A 2010
summum + tekniikka-, premium-, ja  driversupportpaketit + muuta roskaa

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #10 : 18.05.2013, 00:46:11 »
Osia ei viitsi arvailemalla ruveta vaihtelemaan.

Mutta vian etsimiseen ei kannata haaskata aikaa??
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa The Black Sheep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #11 : 18.05.2013, 09:15:52 »
Tarkoitin sitä, että osien vaihtoon pitäisi olla mielellään edes joku indikaatio, että vika on todennäköisesti siinä. Esim ahtopaineen säätimen vaihtoon en lähtisi, ellei ahtopaine heittele normaalia enempää. Tosin tämänhän saa oikeastaan selville vasta tiedonkeruun kautta.
V70 d5 awd A 2010
summum + tekniikka-, premium-, ja  driversupportpaketit + muuta roskaa

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: V70 D5 205HP NYKII VÄLILLÄ MAANTIENOPEUKSISSA
« Vastaus #12 : 18.05.2013, 10:07:58 »
Tarkoitin sitä, että osien vaihtoon pitäisi olla mielellään edes joku indikaatio, että vika on todennäköisesti siinä. Esim ahtopaineen säätimen vaihtoon en lähtisi, ellei ahtopaine heittele normaalia enempää. Tosin tämänhän saa oikeastaan selville vasta tiedonkeruun kautta.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, että letkun päähän ajelulle katseleen livedataa ja sen mukaan johtopäätökset. Turhia osien vaihteluita voi silti tulla, mutta edes pystyy rajaamaan tyyliin takapyörän laakerin pois  :D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron