Ostelin tuossa viikko pari takaperin otsikon mukaisen laitteen ja pitihän tuota tuo BSR:n lukijakin hommata. No äsken laitteen sain käsiini ja kauhunsekaisin tuntein katsomaan mitä tuolta paljastuu. Ja olihan siellä jotain. Ymmärrän että nämä läheskään aina eivät katastrofia tarkoita mutta päätinpä kysästä jos joku näihin osaa tarkennuksia antaa taikka kertoa kannattaako huolestua/ennaltaehkäistä isompia vaurioita. Yritin katsella onko täällä jotain yleistä ketjua näille vikakoodikyselyille mutta ei nyt äkkiseltään ottanut silmään niin tein sitten uuden.
Eli seuraavat koodit oli:
REM-6A01 Lock relay, central locking, rear left door. Signal too high. Intermittent fault
REM-6A01 Lock relay, central locking, rear left door. Signal too high. Permanent fault
REM-6A01 Locking relay. Rear left door central locking. Signal too high. Intermittent fault
REM-6A01 Locking relay. Rear left door central locking. Signal too high. Permanent fault
REM-6A01 Relay, central locking. Signal too high
REM-6A01 Switch, central locking motor. Signal too high
REM-6A02 Switch central locking motor. Signal too high
Keskuslukon toiminnassa en ole huomannut mitään epätavallista, mikähän tässä takana?
edittiä tähän sen verran että kun ovet painaa lukkoon, kuuluu n. 30 sekunnin päästä uusi lukitusääni, kaikki ovet kyllä pysyvät lukittuna tämänkin jälkeen, mutta huomasin että tankin luukku ei ole lukossa. Tässä ilmeisesti pieni viive kuuluukin olla mutta pitäiskö tämän mennä tuolla myöhäisemmällä naksahduksella lukkoon? Lukkotappi kyllä nykäisee vähäsen kun avatessa, mutta sulkiessa ei tapahdu mitään.
edit 2: no menee se näköjään lukkoon ku oottelee aikansa
REM-4F42 Back-up warning sensor 1. Faulty signal
REM-4F42 Parking sensor 1. Faulty signal
Tuo parkkitutka tuntuu kyllä elävän aivan omaa elämäänsä välillä, varsinkin etupäässä tuntuu olevan aivan liian herkkä tunnistamaan. Toisaalta taas kun ne tuossa pesin huolellisemmin kerran niin mielestäni toimi ainakin hetken normaalisti, jos ei nyt sitten juuri tuossa pesuaine/tiskiharja käsittelyssä saaneet kipeetä. Melko äkkiähän nuo on täynnä elukoita, niin olettanut vain että sen takia piippailee miten sattuu.
Mitenhän tuo lasketaan kun oli 1-8 numeroitu vikakoodeissa, onko tuo 1 sitten kuskinpuolen reunimmainen edessä?
CEM-5F39 Flame indicator. Signal too high
CEM-5F39 Flame sensor. Signal too high
Onko tämä jotain Ardiciin liittyvää? Sitä olen sen verran testannut että lähti ainakin käyntiin.
CEM-5F4F Start attempt. Too many unsuccessful attempts
Liittyykö ihan normi starttaukseen? Olen kyllä onnistunut muutamaan otteeseen olemaan liian hätäinen startin kanssa. Vanha 850 räjähtää samantien tulille kun avainta kääntää, tätä D5:sta saa sahata sen ~2 sekuntia, en tiedä onko vika vai ominaisuus.