Elekma  Autoracing

Volvo 740 2,0 vm88 Viritys

  • 18 Vastauksia
  • 12303 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rampe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« : 31.07.2013, 20:58:50 »
Oisko teillä muilla kertoa mulle jotain helppoja viritys vinkkejä. Eli auto on 88 vuoden farkku 740 2.0l B200E koneella. Tarkoitus ois nytten aluksi saada vähän lisää hummia noin 300e budjetilla.  kiitos jo etukäteen.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #1 : 31.07.2013, 21:41:09 »
b230F(T)

Poissa Rampe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #2 : 01.08.2013, 09:52:24 »
kuinka paljon vaikuttaisi sellainen jos tuosta kannesta ottais 1-2mm pois ja laittais peltipakosarjan? Tietysti jos jollain on halpaa turbo mottia myydä niin kyllä sekin kiinnostaisi:D

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #3 : 01.08.2013, 10:49:00 »
Turbo kone tai sitten ihan vain b230 kone. Siinä ne halvat hepat oli. Peltisarjasta mitään iloa sellaisenaan ole.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #4 : 01.08.2013, 11:23:11 »
300 euroa varmaan kannattanee sijoittaa menetettyjen hevosien takaisinlaiduntamiseen

-Ilman & bensan suodatin
-Uudet tulpat, johdot, jakaja, ehkä puola
-venttiilien säätö
-k jetin tiivisteiden vaihtoa jos aihetta
-pakoputkistosta vanhat rähjäiset tukkoiset pöntöt mäkeen ja uutta, vapaasti virtaavaa tilalle.

Aletaankin olemaan 300 eurossa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #5 : 01.08.2013, 12:28:15 »
300 euroa varmaan kannattanee sijoittaa menetettyjen hevosien takaisinlaiduntamiseen

-Ilman & bensan suodatin
-Uudet tulpat, johdot, jakaja, ehkä puola
-venttiilien säätö
-k jetin tiivisteiden vaihtoa jos aihetta
-pakoputkistosta vanhat rähjäiset tukkoiset pöntöt mäkeen ja uutta, vapaasti virtaavaa tilalle.

Aletaankin olemaan 300 eurossa.

Eikä siltikään liiku mihinkään.. Osta se 230 kellari vaan heti mitä alat virittään.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #6 : 01.08.2013, 12:37:29 »
Eikä siltikään liiku mihinkään.. Osta se 230 kellari vaan heti mitä alat virittään.
Jep. Ei kolmellasadalla vielä ripeästi liikuta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #7 : 01.08.2013, 12:43:38 »
LH-jet k-jetin tilalle ja 230alakerta, siinä ne 300e budjetin hepat on, seuraavalla budjettierällä sitten parantelua kun lähtökohta on parannettu ensin.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #8 : 01.08.2013, 14:02:16 »
LH-jet k-jetin tilalle

Ei se ilmakartion nostaminen niin montaa heppaa k-jetissä syö että koko moottorin ohjausta kannataisi vaihtaa
+K-jet helpompi/nopeami säätää vaikkapa E85 polttoaineelle
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #9 : 01.08.2013, 14:34:56 »
Ei se ilmakartion nostaminen niin montaa heppaa k-jetissä syö että koko moottorin ohjausta kannataisi vaihtaa
+K-jet helpompi/nopeami säätää vaikkapa E85 polttoaineelle
Tunge vaan pääsi puskaan.  :2funny:

LHssa kuitenkin on vähän enemmän säätömahdollisuutta kuin joku bensapaineennosto ja ilmaläpän kanssa leikkiminen, jos oikeesti haluaa voimaa niin ohjelmoitava ruisku on ollut päivän sanaa jo 20vuotta, eli LH vaan sinne koneen kylkeen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #10 : 01.08.2013, 16:11:22 »
... helppoja viritys vinkkejä ... noin 300e budjetilla...

Tunge vaan pääsi puskaan.  :2funny:

LHssa kuitenkin on vähän enemmän säätömahdollisuutta kuin joku bensapaineennosto ja ilmaläpän kanssa leikkiminen, jos oikeesti haluaa voimaa niin ohjelmoitava ruisku on ollut päivän sanaa jo 20vuotta, eli LH vaan sinne koneen kylkeen.

Kannattaa lukea aloitusviesti.
Toisille LH asentaminen on helppoa, ei välttämättä kaikille
Toisille LH säätäminen on helppoa, ei välttämättä kaikille

Itse jos laittaisin säädettävän ruiskun niin se on joku muu kuin LH-jet

Jos siellä autossa kerran on paikoillaan k-jet niin enismmäinen helppo ja halpa päivitys ei mielestäni ole moottoriohjauksen vaihto
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #11 : 01.08.2013, 16:21:27 »
Luin aloitusviestin, 300e budjetilla saa 230 alakerran ja LH-ruiskun, eli ollaan helposti ja halvalla saatu käytettävyyttä ja sitkeyttä lisää aika paljon, ja noista on helppo seuraavalla vaikka 300e rahaerällä sitten lähteä eteenpäin rakentamaan, vaikkapa nokalla ja peltisarjalla, siitä sitten seuraavaksi lastua lh:hon... niin alle tonnilla lopulta ollaan suurinpiirtein semmosissa lukemissa kun vaparivinokoneesta järkevästi kannattaa irrottaa, toki jos onnistuu tuolla ekalla alakertaostoksella saamaan ft/fk alakerran ja koppa on epävähäpäästöinen niin maailma on aika avoin jo muutamalla lisäpanostuksella.  -H-

Ei mulla muuta, vapaasti saa jatkaa pään takomista seinään.  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #12 : 01.08.2013, 16:35:36 »
Atai: ok

Rampe92: onko sinulla minkälaiset työkalut ja tilat käytettävissä?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #13 : 01.08.2013, 18:26:13 »
B230 kone ja jos välkisin haluaa säilyttää k-jetin niin olkoon. Itse en sillä ainakaan alkaisi leikkimään. Bensakin maksaa jotain markkoja ja jos autoilla pitäisi vielä ajaakkiin :nohnoh Itse miettisin kaksi kertaa tuon moottorinohjauksen vaihdossa kylläkin esim megasquirttia.

Sitten jos haluaa vielä enemmän, kuin tällä saadaan aikaiseksi niin huomaa kuinka olisikin kannattanut suoraan laittaa turbokone!

Poissa Rampe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 2,0 vm88 Viritys
« Vastaus #14 : 01.08.2013, 18:38:49 »
Tilat ja työkalut ovat hyvät ja talliporukastakin löytyy taito tietookin en älynnyt selvästikään selventää tarpeeksi tuota kysymystäni. Nyt oli tarkoituksena selvittä onko jotain olenaisi osia joita kannattais vaihtaa kohtuu hinnalla, että sais ees ne kadonneet hepat tähän alkuun takaisin kun ylä kerta purettuna tällä hetkellä. Tarkoituksena josain vaiheessa kun tulee enemmän rahaa niin hommata tuo turbo kone tuohon. Mitä porukka on mieltä 2.0l turbo motista? Ja kiitos tiedoista. Luulen että saa jäädä tuo kone tollaiseksi ja säästän sen 300e siihen uuten koneeseen. :)

 

Ateho  Elekma