Kulkukoira  Proturbo

Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??

  • 7 Vastauksia
  • 12201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vee50

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??
« : 14.08.2013, 14:12:41 »
Terve kaikille, ostin otsikon mukaisen auton Toukokuussa. Kilometrejä oli mittariin kertynyt 220tkm, huollot tehty ajallaan ja osia vaihdettu kuittien perusteella melkoisasti.

Heti auton ostettuani auto tuntui laiskalta. Autoliikken myyjä sanoi EGR-venttilin olevan tukossa, että ajalet nyt vaan niin kyllä alkaa aukeemaan siitä.
1300km viikkoon ja sama tukkoisuus jatkui. EGR putsattiin liikkeen toimesta (ei parannusta kulkupuoleen).

Luettiin vikakoodit: Hehkurele, Liian alhainen ahtopaine. Koodit nollattiin sama tukkoisuus jatkui. Välillä näyttöön ilmeistyy vika Moottorijärjestelmä vaatii huollon.

Kiikutin auton taas kerran pajalle, ohittivat EGÄRRÄN eli liikin auki. Sitten alkoi tapahtumaan auto liikkui hyvin kunnes tästä noin 3viikkoa niin rupesi tupruttamaan aina vedossa mahdottomasti mustaa putkesta (oikeen hävettää ajella).

Aluksi ajattelin ettei se haittaa, 1,2,3,4 vaihteilla täyskaasu kiihdytyksessä ei ongelmaa mutta 5,6 vaihteella tulee ilmoitus Moottorijärjestelmä vaatii huollon ja tehot tipahtavat huomattavasti.

Auto sammuksiin ja taas mennään normaalisti.. Tätä jaksoin kuukauden verran kunnes kyllästyin ohittamaan pintakaasulla kun 5,6  vaihteella ei uskalla nilkkaa ojentaa suoraksi asti.
Vein auton taas koodien lukuun ja ilmoitti 3 koodia:

-ECM-0380 Hehkutulpparele Signaali virheellinen
-ECM-0406 ERG-asennon anturi liian suuri signaali (johtuen että liitin on auki)
-ECM-0299 Turbon säätely paine liian alhainen.

Olisko kellään kokemusta vastaavista asioista..?

Poissa popmka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??
« Vastaus #1 : 15.08.2013, 11:17:09 »
Hei vaihappa turpon alipaine venttiili minulla auttoi se eli ei ottanut turpoa mukaan kun lähti esm ohittamaan tuo viimeinen vika koodi kertoo sen ;)
Sinisellä 72€ ja voi vaihtaa ite moottorin oikeallapuollella pikku mangneetti venttiili johon tulee turbolta alipaineletkut.

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??
« Vastaus #2 : 22.04.2014, 10:30:52 »
Eilen ilmeni minunkin volvossa samanlaisia ongelmia. Lähdin ohittamaan rekkaa 5. vaihteella, niin ohi päästyäni syttyi teksti "moottorijärjestelmä vaatii huollon" ja samalla tehot hävisivät. Ajoin sivuun ja sammutin. Käynnistyksen jälkeen tehot oli tallella. Tuon jälkeen kulutusmittari näytti jonkin aikaa outoja lukemia. Ajelin noin 80 km/h ja 5. vaiheella kulutus pyöri noin 7-8 l/100km ja samassa nopeudessa taas 4. vaihteella kulutus 5-6 l/100km.

Näissä tosiaan on tainnut olla noiden vnt-säätimien kanssa ongelmia. Äkkiseltään tuntuisi oireet samoilta kuin monilla muilla, joilla on tuo vnt-säädin reistaillut.

Täytyy lukea vikakoodit niin pääsee vähän paremmin vian jäljille. Ja autona siis V50 2.0D 2006, ajettu 158000 km.

Poissa rakkine70

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??
« Vastaus #3 : 24.04.2014, 10:19:15 »
Mun pirssissä oli samat ongelmat eli: tukkoisuus,savuttaminen vedossa , tuo vikakoodi turbolle, syyksi paljastui haljennut imusarja.
Volvo V50 2.o d 2005

Poissa Moxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??
« Vastaus #4 : 30.04.2014, 11:07:23 »
Lainaus
-ECM-0406 ERG-asennon anturi liian suuri signaali (johtuen että liitin on auki)
-ECM-0299 Turbon säätely paine liian alhainen.

Auton sain juuri huollosta, samat koodit, mutta EGR oli jumittanu.
Ongelmat: Auto oli puhditon alakierroksilla kylmällä koneella. Antoi myös ilmoituksen moottorijärjestelmä vaatii huollon ku polki kaasua.
EGR-venttiili vaihtoon ja auto palasi elävien kirjoihin myös kylmänä.

EGR:llä oli huristeltu 200k siitä ku viimeksi vaihdettu.

-Moxi

Volvo V50 2.0D -05
ex- Volvo S40 T4 -02
ex- Toyota Corolla dx 1,3 2E -85

Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??
« Vastaus #5 : 30.04.2014, 11:33:18 »
Itsellä ei ongelmia näiden kanssa nyt ole, mutta tuli vaan mieleen, että voiko sen vanhan egr:n puhdistaa/kunnostaa vai onko edessä aina vaihto jos se alkaa temppuilemaan?

Joitain kuvia nähnyt missä egr menee paksun mustan möhnän peittoon ja senhän ainakin vois putsata...
Onko joku irrottanut itse? Lähteekö parkkipaikalla irti miten? :P

Poissa Moxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2.0D Jotain on pielessä..??
« Vastaus #6 : 01.05.2014, 14:46:00 »
Onnistuu irroitus myös kotikonstein. Auton keula ylös, alhaalta päin jatkovarsi yhdistelmällä torx auki, sen jälkeen 6kpl pultteja auki ja se tulee sieltä pellin välistä hiuka ujuttamalla, muistaa vain ottaa liittimen irti samoin ehkä löysyttää egr ltä imusarjalle menevää putkea et saa tilaa pois ottoon. EGR ventiilissä ei kannata lähteä kampeamaan sitä mötikkää mihin sähköliitin tulee, se on liimattu kiinni. Voin laittaa (koneistosta) kuvia kuhan pääsen koneelle.

Jos siellä ei kovin paljoa ole törkyä niin kyl se pidentää sen osan elinikää, kun puhdistaa.

-Moxi

Edit: kuvat alla, klikkaamalla saat isommat.
Ekassa kuvassa koneisto joka työntää karan ulos. Aika hyvin sain ite puhtaaksi brake cleanerillä ja teräsharjalla

« Viimeksi muokattu: 01.05.2014, 21:55:02 kirjoittanut Moxi »
Volvo V50 2.0D -05
ex- Volvo S40 T4 -02
ex- Toyota Corolla dx 1,3 2E -85

 

RallyBaron  Samppasport