Autodiagnoosi  Carcom Oy

B5234T +400hv T5 moottori?

  • 38 Vastauksia
  • 41423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
B5234T +400hv T5 moottori?
« : 17.08.2013, 17:16:14 »
Mihin asti vakiopannu riittää/kestää. Tai no h-kanget jos laittaa niin onko mahdollista ottaa yli 400 jopa lähelle 500heppaa. Onko vakionokat hyvät vai olisko vapari vitosen paremmat? Oon lukenu että +2000 vm kannet parempia, auttaako sellaisen laitto tuossa tehohaarukassa?
Yritän tässä selvittää pääsiskö lähes vakiolla koneella tuohon tehotavoitteeseen.
Ja siis harkitsen tätä tuohon drifting escorttiin B234 vinokoneen korvaajaksi.

Edit: Niin ja e85 polttoaineella josko helpottaa urakkaa yhtään.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2013, 17:27:02 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #1 : 17.08.2013, 18:59:21 »
H-profiili kanget ja vaparin nokat niin muuten menee vakio pannulla ja esim. hx40llä +500hv heleposti re85sella alta 2bar ahdolla. :)
Eli siis mekaaninen puoli riittäis mun käyttöön.
Mites toi vakioruisku? Miten pitkälle? Ethän vaan meinannu et silläkin tuo +500?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #2 : 17.08.2013, 20:19:54 »
Normi muutokset ruisku ja apulaitteisiin.Moottori menee noilla mun mainitsemilla jutuilla.
Öö mikä on normimuutos ruiskun osalta? Isommat suuttimet, softa ehkä isompi kaasuläppä? Vai megaruutta ja imusarja uusiks?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #3 : 17.08.2013, 20:52:10 »
Olisko ollu niin, että MS3 käy suoraan 5 pyttysen kanssa ja Tatech std menee ainakin. Toki Tatech ecu on tuplaten kalliimpi kuin ms3.
citikka

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #4 : 17.08.2013, 20:54:05 »
Joo nyt tuli tyhjentävä vastaus!  :) :D

Kiitos paljon, alkaa kuulostaa hyvältä!
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #5 : 28.08.2013, 08:51:04 »
Mitä kierroksia tommosella t5 pannulla uskaltaa kierrättää? 6500 vissiin vakiossa rajotin
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #6 : 28.08.2013, 09:46:48 »
Mitä kierroksia tommosella t5 pannulla uskaltaa kierrättää? 6500 vissiin vakiossa rajotin
4 sylinteriset tinakoneet taitaa kiertää parhaimmillaan 10 tonnia? Tiedä sitten kestääkö samaa jos tulee yksi sylinteri lisää.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Eempex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #7 : 28.08.2013, 19:56:55 »
Luulisi, että vitostakin uskaltaa lähemmäs 9krpm kierrättää, kun muut osa-alueet on kunnossa. Yhtä t-5 ainakin on Suomessakin rundattu lähelle 10krpm!
Jeep Grand Cherokee WK2

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #8 : 29.08.2013, 17:55:33 »
Juu kaverin 850ä on kierrätetty 9500rpm T5nen ja HX60 ahtimena. :)

Vakiokannella? Kiinnostaa itseä kun kansiremontti meneillään. Että tarviiko alkaa etsimään uusia jousia.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #9 : 29.08.2013, 20:42:17 »
Vakio venttiilit ja yksinkertaset jäykät jouset jostain IMSA Toyotasta, seetit tehty. :)

Mitkä nokat  :o
citikka

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #10 : 29.08.2013, 21:07:21 »
Juu kaverin 850ä on kierrätetty 9500rpm T5nen ja HX60 ahtimena. :)
Puhutaanko edelleen vakio alakerrasta?!? Tietty h veivit mut muuten?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #11 : 30.08.2013, 16:19:16 »
Osaako joku vastata kuinka paljon vakiokansi sitten kestää kierroksia? En nyt ihan sitä 10 000rpm hae, mutta joku 7,5-8t vois olla kiva.

Vai pitääkö vain kokeilla :D tällä hetkellä tarkoitus kasata vakioromuilla ja vaparin nokilla. Alakerrassa vakiomännät uusilla renkailla ja h-profiili veivit.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #12 : 30.08.2013, 21:10:56 »
Takomännät ja kanget kuten tuolla aiemmin jo kirjotin.
Täs topicis ei oo viel kyl vaihdettu mäntiä... Mihis asti ne kestää?
Sori jos oon hankala mut mä haen oikeesti halpaa +400hv moottori aihiota. Vihollisen leiristä sellainen jo löytyis (kumikengän synonyymi)  ;D  ;D
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #13 : 30.08.2013, 21:40:23 »
Kiitos tarkennuksesta. Mul ei oo tarve kierrättää yli 7 kunhan tulee woimaa.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T +400hv T5 moottori?
« Vastaus #14 : 04.09.2013, 21:16:47 »
Tää nyt alkaa jo karkaa aiheesta mutta...

Tätä konetta siis suunnitellaan mk1 Escorttiin drifting käyttöön.
Oon selvittäny että takavetojuttuihin pitää imusarja olla 2000+ vuosimallista että kaasuläppä ei mene rintapellin puolelle, no tämähän käy vanhempaan kanteen mutta käykö ST focuksen pakosarja (siis ilmeisesti sama kone kuin B5254t2) B5234t kanteen? Kattelin vaan että siinä lähtis pakoputki taaksepäin eikä sivulle niinkuin volvossa (koneen ollessa pitkittäin)

Jo senkin takia on ohi aiheen kun vakiopakosarjalla ei saa +400, mutta tarkoitus ehkä ens kesäksi saada vakiona eskon nokalle (lastu tietty ja avarampi putki).
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

 

Proturbo  Autodiagnoosi