RallyBaron  Samppasport

740 -90 2.3l AT

  • 28 Vastauksia
  • 9854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
740 -90 2.3l AT
« : 07.09.2013, 20:56:31 »
Tosiaan, lähin autoliikkeeseen kattomaan kaksatasta volvoa joka ei oikeen ollu ihan yhtä hyvän olonen ku kuvissa oli, sitten sisällä käydessä tämä kaunotar pilkahti hallin perältä ja käytiin kattomassa, tais olla justiinsa halliin ajettu kun kone oli vielä lämmin ja ei ollu myyjä ehtiny hintalappuakaan laittaa siihen.
740GL -90 AT 2.3 litrasella koneella, automaatti vaihtaa nätisti ja kickdowni toimii loistavasti. Konekkin tosi pirtee, 325tkm rullattu.
Pitäs kaikenlaista pientä laittaa tammikuun katsastukseen pakoputki paikata jne... Korjauskehote ja koko lappu oli vaan ruotsiks ni oli kiva ruveta miettii ja kääntelee netin kanssa että mitä kaikkee siellä oli listattu, suomenkieliset paperit tuli niin pelkästään valojen suuntauksista merkintöjä, ja kateltu nämä kuntoon.
Varusteita sen verran että vakionopeudensäädin, ja ilmastointi josta puuttuu hihna.
Laitan lisää kuvia lähipäivinä  :)

8.9 löydetyt viat
etulisäpitkä vasen ei ota maata
takana rekisterikilven valojen kuvut kiinnikkeet rikki
pelkääjänpuolen turvavyö ei liiku sulavasti, jumittaa
vakionopeudensäädin ei toimi









« Viimeksi muokattu: 22.12.2013, 15:17:24 kirjoittanut Cake »

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #1 : 08.09.2013, 17:30:27 »
Mahtaiskohan 400 vesihiomapaperi olla liian karkeeta takavalojen kuntoutus hommaan ku ei muuta löydy? on aika karun näköset noi takavalot eikä uusia viittis ostaa..

Jos joku asiasta tietävä sattuu lukemaan tätä topiccia niin että mikä vois olla tossa cruise controllissa kun ei toimi, sulakkeen katoin ja oli kunnossa  :-\

Käykö 940 etuvalot suoraan tähän malliin jos ottaa valot ja muovit pois? vois olla aika ovela katsastus kikka  ;D

« Viimeksi muokattu: 08.09.2013, 17:33:43 kirjoittanut Cake »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #2 : 08.09.2013, 17:55:07 »
Ei oo nelisatanen liian karkee alotus. Siitä vaan sit asteittain niin hienoon kun jaksaa ja lakka päälle. Mulla oli seiskassa vakkarin piuha(keltanen) irti mittariston takaa, sen jälkeen rupes pelittään
No kun halvalla sai.

s73

  • Vieras
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #3 : 08.09.2013, 18:01:06 »
Jarrupolkimen yläpuolella on kytkin, välys voi olla väärä ja ei silloin toimi. Viiksen johtokin voi olla poikki, etsi ratin alta viikseltä lähtevät johdot ja mittaa ne.

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #4 : 10.09.2013, 19:49:55 »
onnistuin vasaralla ja metallitangolla hakkaamaan takakontista sisältä päin oikeenpuolisen lommon suoraks, toinen lommo niin hankalassa paikassa ettei pääse käsiks oikeen millään liekkö joku pyörää kuljettanu jollain omalla viritelmällä.. prkl.... viikonloppuna ois tarkotus hitsailla pakoputki kuntoon ja takavalojen kunnostustakin alottelin tänään. ei ollu oikeen muuta kun 400 ja 2000 vesihiomapaperia ni ne saa kelvata saa nähä minkälainen tulee :D

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #5 : 12.09.2013, 17:26:03 »
En kovin paljon edes nähnyt vaivaa valojen eteen ja nyt näyttää melkein samalta kun kaupan hyllyltä  :)

Ajattelin samalla laittaa vähän peitettä noihin ettei ihan vedet valuis konttiin taikka keräis paljo kosteutta ku tässä on vielä yks ilta ennen valojen takasinlaittoa että ehtii kunnolla kuivua ja varmaan sataa niinkuin muinakin päivinä...
« Viimeksi muokattu: 22.09.2013, 20:56:11 kirjoittanut Cake »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #6 : 13.09.2013, 00:30:20 »
744 niin lähellä omaa sydäntä, että pakko laittaa seurantaan... S*

Tuliko pahaa kinaa hinnasta myyjän kanssa? ??? Aikanaan isoveli nauroi itsensä pihalle autoliikkeestä myyjän vakavalla naamalla esittämän hinnan (950€) vuoden 1983 todella ruosteisen näköiselle, käytivikaiselle ja alustavikaiselle Fiat Mirafiorille.
Irtosi sitten tunnin räkänaurujen jälkeen 250€:lla, "kunhan viet tänään pois"... :2funny:

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #7 : 13.09.2013, 02:04:28 »
Tuliko pahaa kinaa hinnasta myyjän kanssa? ???

Noh, yleisesti autoliikkeet... varmaan tunnin tinkasin sen kauppiaan kanssa kun olin sitä mieltä että pyytää aivan liikaa siitä, aika paljon anto periks siinä hinnassa mut ei omasta miestä vielä tarpeeks sit sanoin vikan tarjouksen ja ei kelvannu ni lähettiin kävelee autolle päin ja vetästiin sauhut siinä pihalla ni myyjä tulee kysyy että lähekkö sä oikeesti sen vikan viiskymppisen takia menee, sain sit sen vikan viiskymppisen hinnasta pois hetken väittelyn jälkeen ja tehtii kaupat   8)

opiskelijana on meinaan se vika viiskymppäki jo aika paljon , mutta silti jäi semmonen tunne että tuli maksettua satku liikaa kun rupes tutkii autoo paremmin sit kotipihalla  :-\

Aikanaan isoveli nauroi itsensä pihalle autoliikkeestä myyjän vakavalla naamalla esittämän hinnan (950€) vuoden 1983 todella ruosteisen näköiselle, käytivikaiselle ja alustavikaiselle Fiat Mirafiorille.
Irtosi sitten tunnin räkänaurujen jälkeen 250€:lla, "kunhan viet tänään pois"... :2funny:

Joo, mullaki kehu pitkän aikaa tätä oikeen kaunottareks ja helmeks, ja että nettiautosta löytyy ihan kauheita pommejakin tupla hintaan mitä tämä,  oli pakko sanoo että se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa :D
« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 02:31:09 kirjoittanut Cake »

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #8 : 13.09.2013, 17:30:15 »
Nyt on takavalot sit kiinni, pitäs noille lommoille vaan keksii jotain, toista sain jo vähän oijottua kuten yllä mainitsin mutten paljoa


Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #9 : 14.09.2013, 09:40:29 »
Oli sen verran järkyttävä näky toi putken entinen hitsisauma, että luulin jo aluks että se vuotaa siitä pelkästään


mut olihan siellä pöntössäki reikää... Onneks oli yks seiskan vanha pönttö edellisestä volvosta ni säästy helpommalla. Olin leikannu vaan siitä pois pätkän takaalta ni joutu keksii sit siihen uutta putkee, mut hyvä siitä tuli ja ei vuoda mistään enää!  8)


Ja nyt volvo kiiltää kuin aurinko viimmesen päälle pestynä  :D

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #10 : 14.09.2013, 13:06:08 »
Jos näistä vaikka nyppis kesärenkaat  :buck2:
Pitänee joku päivä koulussa hiekkapuhaltaa noi ja maalata uusiks kun on niin ruosteiset
« Viimeksi muokattu: 18.09.2013, 15:34:23 kirjoittanut Cake »

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #11 : 24.09.2013, 16:00:33 »
nykyset kesärenkaat niin huonot että 100-120 vauhissa vielä tasasta, siitä vähäsenki yli ni tärisee koko auto ihan saakelisti, 140 tärisee hieman ja 160 taas tasasta kyytiä, siitä taas kovempaa ni suorassa linjassa ajaminen on jo mahotonta  :2funny:

Poissa Cake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #12 : 08.10.2013, 13:54:20 »
Kun pelkät hirvitarrat ei riitä.  8)

Poissa Keijogg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #13 : 08.10.2013, 18:37:06 »
Vakkarin kanssa kantsii ekaks tarkistaa, että toimiiko taka jarruvalot. Jos ne ei pala, niin vakkarikaan ei toimi. Edellä annettujen ohjeiden lisäksi kantsii tarkistaa kaasuläpän yhteydessä oleva "kumitutti", ettei ole puhki.
Nyt: Volvo 940 Classic Blackberry
Vanha: Volvo 740 GLE

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 -90 2.3l AT
« Vastaus #14 : 08.10.2013, 18:54:05 »
Vakkarin kanssa kantsii ekaks tarkistaa, että toimiiko taka jarruvalot. Jos ne ei pala, niin vakkarikaan ei toimi. Edellä annettujen ohjeiden lisäksi kantsii tarkistaa kaasuläpän yhteydessä oleva "kumitutti", ettei ole puhki.
miksi ei toimi vakkari mikäli jarruvalot ei pala?eikö vakkarilla ole ihan omansa poljinventiilit,näitten säätö kyllä kannattaa tarkistaa,automaatissa yksi ja vaihdepelissä 2
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Ateho  Elekma