Kiitoksia erinomaisista vastauksista ja kuvista.
Liitin todellakin oli tiukassa, mutta onnistui neljää kättä käyttämällä. Mekanismi oli ihan ehjä ja liikkui. Toisaalta vikaa en pystynyt vielä todentamaan (onko solenoidi vaiko joku muu), sillä tuohon varjostimen solenoidiin ei löytynyt siihen hätään sopivaa liitintä, josta olisi voinut syöttää sille virtaa. Solenoidiinhan menee vain kaksi johtoa (musta ja punainen) ja liitin on melkolailla tavallisen servoliittimen näköinen, liittimen jako ainakin vaikutti samalta. Täytynee askarrella sopiva johto, jolla tuon voi testata. Solenoidin alla näytti olevan joku piirilevy, mutta toisaalta luulisi tuonkin liikkeen olevan vain päälle ja pois. Signaalia sinne tuskin menee johtojen väreistäkään päätellen, lienee vain on/off virran suhteen.
Jossain ketjussa jollakin oli tietoa kytkennöistä, tähänkin tullee 12V?
Täytyy kyllä kysyä vielä lisäksi parilta asiaan ammatiltaan perehtyneeltä, jos tähän on tiedossa jotain. Viralliset varaosat tod.näk. tuntevat vain koko umpion, mutta ihan ei viitsisi koko umpiota uusia max. 15 € solenoidin takia (jos sekään ylipäätään on edes rikki). Solenoidin pystynee vaihtamaan, mutta hirveästi ei viitsisi harjoitella tuolla yli 1 k€:n umpiolla. Jotain virtaa solenoidille kyllä tulee, sillä se nousee ja laskee samantein pitkille vaihdettaessa.