Sercap huoltopalvelut  Futurez

Kirjoittaja Aihe: 940 b230FT käyntiongelma  (Luettu 987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tmu_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
940 b230FT käyntiongelma
« : 29.09.2013, 17:07:32 »
Kaikki alkoi, kun suoritin pientä syyshuoltoa. Vaihdoin autoon öljyt, suodattimen, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja pyörijän. Samalla pesin konehuoneen.
Tämän jälkeen auto alkoi käydä kolmella.. Vika paikannettiin ja se oli rikkinäinen uusi virranjakajankansi. Se vaihdettiin uuteen ja sen jälkeen auto rupesi käymään taas neljällä. Auto kuitenkin tyhjäkäynnillä pätkii eikä käy tasaisesti. Sama tapahtuu ajettaessa tasaisella kaasulla. Silloin huomaa selvästi kuinka auto nykii, tuntuu kuin sytytys pätkisi tai vastaavaa. Kaasu pohjassa tai muuten kiihdytettäessä auto kulkee aivan normaalisti.

Virranjakaja vaihdettiin vielä kolmannen kerran, mutta se ei vaikuttanut mihinkään. Bensapumpunrele on uusittu puolivuotta sitten ja IMM on putsattu.

Poissa Turbo 242

  • Näkymätön Karvabanaani
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4155
  • Sukupuoli: Mies
  • Teiden tukko
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #1 : 16.10.2013, 23:45:53 »
Kaikki alkoi, kun suoritin pientä syyshuoltoa. Vaihdoin autoon öljyt, suodattimen, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja pyörijän. Samalla pesin konehuoneen.
Tämän jälkeen auto alkoi käydä kolmella.. Vika paikannettiin ja se oli rikkinäinen uusi virranjakajankansi. Se vaihdettiin uuteen ja sen jälkeen auto rupesi käymään taas neljällä. Auto kuitenkin tyhjäkäynnillä pätkii eikä käy tasaisesti. Sama tapahtuu ajettaessa tasaisella kaasulla. Silloin huomaa selvästi kuinka auto nykii, tuntuu kuin sytytys pätkisi tai vastaavaa. Kaasu pohjassa tai muuten kiihdytettäessä auto kulkee aivan normaalisti.

Virranjakaja vaihdettiin vielä kolmannen kerran, mutta se ei vaikuttanut mihinkään. Bensapumpunrele on uusittu puolivuotta sitten ja IMM on putsattu.

Mulla tuli vähän samanlaisia oireita omaan ysisatkuun moottorinvaihdon jälkeen. Joutokäynnillä ikäänkuin pätkii mutta ajossa toimii kyllä täysin moitteetta. Hiljattain putsasin IMM:n ja tuntuu että autoon tuli muutaman koni lisää mutta ei korjannut tuota joutokäynnin epätasaisuutta.  :-\

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, VW Golf -02 2.0 4Motion, Asuntovaunu Adria 613 UL -04
Jos et veikkaa, et voi voittaa - Etuveto, se tyhjä arpa
Etuveto - Joku Veikkauksen uusi peli vai?
Aito Volvo on takavetoinen ja Made In Sweden

Poissa sekokupu

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1271
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #2 : 17.10.2013, 10:57:43 »
Mulla tuli vähän samanlaisia oireita omaan ysisatkuun moottorinvaihdon jälkeen. Joutokäynnillä ikäänkuin pätkii mutta ajossa toimii kyllä täysin moitteetta. Hiljattain putsasin IMM:n ja tuntuu että autoon tuli muutaman koni lisää mutta ei korjannut tuota joutokäynnin epätasaisuutta.  :-\

Itelläni nykäsyt hävis IMM:n vaihdolla uuteen. Kuluvia osiahan ne on.

Poissa Turbo 242

  • Näkymätön Karvabanaani
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4155
  • Sukupuoli: Mies
  • Teiden tukko
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #3 : 17.10.2013, 16:17:28 »
Itelläni nykäsyt hävis IMM:n vaihdolla uuteen. Kuluvia osiahan ne on.

Olen kyllä hyvinkin vakavasti harkinnut IMM:n uusimista. Kartiosuodattimen käyttö aiemmin puoltaa myös tuota vaihdosta.

Lambdan vaihto on myös käynyt mielessä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, VW Golf -02 2.0 4Motion, Asuntovaunu Adria 613 UL -04
Jos et veikkaa, et voi voittaa - Etuveto, se tyhjä arpa
Etuveto - Joku Veikkauksen uusi peli vai?
Aito Volvo on takavetoinen ja Made In Sweden

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #4 : 23.10.2013, 08:01:40 »
Kysästääs nyt täällä. Eli tuo omistamani ruosteinen ja Valkonen 760 teki eilen semmosen tempun että töihin mentäessä otti ja pari kertaa mooas ja yhtä soittoo sammu eikä luvannu käyntiin.. Kone siis b23ft. No siinä hain Sitte kymmenen litraa pensaa ja käänsin avaimesta ja sehän käynnisty. Tosin mittarin mukaan ainetta oli sammuessaki vielä neljäsosa. Mutta illalla töist tullessa päätti homma toistua ja tankki oli tässä vaiheessa lähes täynnä. Aikasemmin,välillä huomannu pienen nykäyksen tasakaasulla mutta nyt päätti jo sammua.. Mitään en vielä oo tutkinu mutta mikä ois näihin tapahtumiin johtanu suurin mahdollinen vika:/?
Projekti:vm84 760 turbo ic "rentunruusu"
käyttis: vm00 v70 awd aut 2.4t

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #5 : 23.10.2013, 08:39:35 »
Ja jatketaas nyt vielä eli kävin juuri minuutti sitten koittamassa ja perkeles käyntiinhän Se lähti taas vaihteeks ilman mitään mukinoita. Kävi halla anturi mielessä mutta onkos näissä Semmonen. Ja toisaalta Sillon ku alkaa puutua ni heti ku nostaa kaasua ylös ni jatkaa vielä käyntiä mutta sammuu kuitenkin:/ eli tuntus pensapuolella vika olevan.. Mutta miks kumminki taas heräs yön jälkeen :D
Projekti:vm84 760 turbo ic "rentunruusu"
käyttis: vm00 v70 awd aut 2.4t

Poissa Turbo 242

  • Näkymätön Karvabanaani
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4155
  • Sukupuoli: Mies
  • Teiden tukko
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #6 : 23.10.2013, 10:33:26 »
Ja jatketaas nyt vielä eli kävin juuri minuutti sitten koittamassa ja perkeles käyntiinhän Se lähti taas vaihteeks ilman mitään mukinoita. Kävi halla anturi mielessä mutta onkos näissä Semmonen. Ja toisaalta Sillon ku alkaa puutua ni heti ku nostaa kaasua ylös ni jatkaa vielä käyntiä mutta sammuu kuitenkin:/ eli tuntus pensapuolella vika olevan.. Mutta miks kumminki taas heräs yön jälkeen :D


Villi veikkaus, bensapumpun rele.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, VW Golf -02 2.0 4Motion, Asuntovaunu Adria 613 UL -04
Jos et veikkaa, et voi voittaa - Etuveto, se tyhjä arpa
Etuveto - Joku Veikkauksen uusi peli vai?
Aito Volvo on takavetoinen ja Made In Sweden

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #7 : 23.10.2013, 10:44:34 »
Jooo o :D löimpähän nyt auton käyntiin ja ajoin noin kilometrin ja kerrasta sammuksiin vaihteeks eikä lupaa :D  missäs tuo rele 760 on :D
Projekti:vm84 760 turbo ic "rentunruusu"
käyttis: vm00 v70 awd aut 2.4t

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #8 : 23.10.2013, 11:49:40 »
Tankissa kuulus pumpun surina ja myöskin rele naksuu ja liikkuu ku avasin sen kotelon ja kattelin startatessa. Ja nyt tosiaan kesti noin kilometrin käynnissä ja sammu... Eli mitähän kummaa:/ myöskin vähän hörähtelee ku koittaa starttailla..
Projekti:vm84 760 turbo ic "rentunruusu"
käyttis: vm00 v70 awd aut 2.4t

Poissa Kupru

  • Quotemestari
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1607
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #9 : 23.10.2013, 15:50:40 »
Mulla oli ainakin 940Turbossa bensapumppu auton alla, eikä tankissa.
960 3.0, V70 Classic ja nyt vielä lisemmäksi -95 960kartano
"Vantaan ja Venäjän ainoa ero on se, että Venäjältä pääsee pois"
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.

Poissa puliukk0

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 533
  • Sukupuoli: Mies
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #10 : 23.10.2013, 16:28:20 »
Mulla oli ainakin 940Turbossa bensapumppu auton alla, eikä tankissa.

Jossain muistaakseni -94/95 vaihtuu yhteen pumppuun ja tankinsisäiseen.
-Volvo 945 Classic "B230FT+AW71L" '98
-Nissan 200sx S13 SR+VE+T projekti '92

Wäärin Wirittäjä 2

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #11 : 23.10.2013, 16:55:35 »
Mutta tämähän on vm.84
Projekti:vm84 760 turbo ic "rentunruusu"
käyttis: vm00 v70 awd aut 2.4t

Poissa puliukk0

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 533
  • Sukupuoli: Mies
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #12 : 23.10.2013, 21:41:48 »
Mutta tämähän on vm.84

eipä se silloin ole myöskään b230ft.  ;)
-Volvo 945 Classic "B230FT+AW71L" '98
-Nissan 200sx S13 SR+VE+T projekti '92

Wäärin Wirittäjä 2

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #13 : 23.10.2013, 22:15:55 »
Taisin tuossa jo aikasemmin sanoa, että kyseessä on b23ft.. Aattelin kysyä täällä, ettei tarviis uutta topikkia tehä tämän takia.  :)
Projekti:vm84 760 turbo ic "rentunruusu"
käyttis: vm00 v70 awd aut 2.4t

Poissa TVS

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2636
  • Sukupuoli: Mies
  • Kontinuerlich Jetronic
Vs: 940 b230FT käyntiongelma
« Vastaus #14 : 24.10.2013, 00:38:20 »
Oisko taas joku hapero letku ampunu irti imusarjan tyköä? Ne kun oikeesti olis ehkä ns vaihtokunnossa...  ::).

Testaappa sitten että tekeekö kipinää, hallianturi tuossa on jakajassa ja niitä on takajakajalliseen jonkun verrankin tarttenu vaihtaa. Myös kipinävahvistin kuskin ajovalon takana on hyvä vikakohde... Tekeekö bensaa pyttyyn asti?
N(*) vinokonetta ja veet kasi ja kutonen. Suora kutonenkin, vähän epäsivistyneempi tosin.
Tyhjiä arpojakin löytyi taas, nelikurkkunen pystyimu ja monta vammalaatikkoa...
*(N>3)

 

KKD Motorsport  Samppasport