RallyBaron  Samppasport

V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen

  • 17 Vastauksia
  • 5588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fieldyy

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« : 14.10.2013, 17:51:53 »
Tutkailin autoa kun se tärähtelee vaihdeiden vaihdoissa (etenkin 2-3 vaihteen väli) ja moottorin oikeanpuoleinen (pelkääjänpuoleinen) tukipusla on murtunut.
Onko jollakin tietoa mistä saisi uuden/paremman? Jossain luki että completoksella olis tukevampi osa mutta en löydä kun S60 osaa:

http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=PFF88-612_1
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=PFF88-711_3

Nämä ei vissiin sovi meikäläisen autoon?

Poissa Fieldyy

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi

Poissa Reksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #2 : 22.06.2014, 12:06:33 »
Terve,

Hommasin juuri 2004 S40 T5 awd:n (116tkm) ja huomasin samantyylistä ongelmaa. Poistuiko ongelmasi vaihtamalla tuon pelkääjänpuolen moottorin tuennan?

Omassani tuntuu, että moottori/vaihteisto pääsee liikkumaan liikaa kun vaihteita vaihtaa, ja tämä aiheuttaa klonksahtelua/ruksahtelua vaihteita (1-2-3) vaihtaessa. Ongelmaa esiintyy varsinkin taajamassa rauhallisesti ajettaessa, kovemmat kiihdytykset eivät tunnu epäterveille. Eikä tuo rauhallinenkaan ajo supervakavalta vaikuta, mutta olisin kiinnostunut jos joku sattuu tietämään, että miten tuon vavahtelun/kolahtelun/ruksahtelun saisi pois?

-Reksa

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #3 : 22.06.2014, 12:54:15 »
Samaa ongelmaa on mulla 2006 S40 2.4i (120tkm) autossa.
Olen käsittänyt, että nuo johtuisi siitä pelkääjänpuolen kumista ja vaihteiston
alimmasta tukikumista. Vielä en ole saanut vaihdettua noita vaikka tarkoitus on.

Poissa Reksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #4 : 22.06.2014, 17:03:11 »
Samaa ongelmaa on mulla 2006 S40 2.4i (120tkm) autossa.
Olen käsittänyt, että nuo johtuisi siitä pelkääjänpuolen kumista ja vaihteiston
alimmasta tukikumista. Vielä en ole saanut vaihdettua noita vaikka tarkoitus on.

Minulla on jakohihna vaihdettu hiljattain ja hihnaa vaihtaessa tuo pelkääjän puolen tukikumi tulee käsittääkseni irroittaa. Jos se tuenta aivan mäsänä olisi ollut, niin varmasti olisi huomattu ja vaihdettu samalla sekin. Noh, pitänee tarkistaa ja ottaa asiaksi myös tuo vaihteiston alempi tuenta. Lueskelin tästä eri foorumeilla ja tuntuisi olevan hyvinkin yleinen ongelma, myös samanikäisissä Ford Focuksissa (varsinkin ST).
Kyllähän tuota rumpsahtelua on jo tässä muutaman päivän aikana oppinut aika hyvin välttämään ajaessa kytkimellä pehmentäessä. Jotenkin en silti suostu uskomaan, että tuollainen moottorin/vaihteiston liikahtelu olisi normaalia, tai edes jonkinlainen ominaisuus, vaikka monet ovatkin valittaneet samankaltaisista oireista uudesta asti.

Muuten on kyllä varsin miellyttävä auto kaikin puolin. Tehoa ja ennen kaikkea vääntöä piisaa turbokoneessa (BSR-softa), ja fiilis on Renault Clio RS:n jälkeen vähintäänkin "premium" vaikka autolla on jo 10 vuotta ikää. :)

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #5 : 23.06.2014, 16:10:56 »
Minulla on jakohihna vaihdettu hiljattain ja hihnaa vaihtaessa tuo pelkääjän puolen tukikumi tulee käsittääkseni irroittaa. Jos se tuenta aivan mäsänä olisi ollut, niin varmasti olisi huomattu ja vaihdettu samalla sekin. Noh, pitänee tarkistaa ja ottaa asiaksi myös tuo vaihteiston alempi tuenta. Lueskelin tästä eri foorumeilla ja tuntuisi olevan hyvinkin yleinen ongelma, myös samanikäisissä Ford Focuksissa (varsinkin ST).
Kyllähän tuota rumpsahtelua on jo tässä muutaman päivän aikana oppinut aika hyvin välttämään ajaessa kytkimellä pehmentäessä. Jotenkin en silti suostu uskomaan, että tuollainen moottorin/vaihteiston liikahtelu olisi normaalia, tai edes jonkinlainen ominaisuus, vaikka monet ovatkin valittaneet samankaltaisista oireista uudesta asti.

Omien kokemuksien mukaan ei ne niitä tukikumia paljon korjaamolla katsele.  :)

Vissiin nuo Volvon vitos koneet värisee/tärisee sen verran, että menee nopeasti tukikumit.
Sitten kun vähän revittelee niin ei ainakaan paranna asiaa.. Tosi monissa vitos koneellisessa volvoissa
on joku tukikumi huonolla hapella jo 100tkm kohdalla. Ei nuo onneksi ihan hirveän kalliita ole taikka
vaikeita vaihtaa.. Saa niitä kestävempiäkin mutta ne aiheuttaa ilmeisesti värinöitä enemmän.

Poissa Taikaratsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #6 : 25.06.2014, 22:32:51 »
Vaihteiston/koneen alatuki vaikuttaa todella paljon liikkeelle lähtöihin ja muutenkin koneen liikuntaan esim. moottorijarrutuksissa. Volvolta löytyy parannettu tuki myös sinne alas ja orkkista jäykempiä ns. aftermarket osia on saatavilla, tosin niissä haittapuolena enemmän ja vähemmän tärinät/värinät sisälle.
Vikakoodien lukua pk-seudulla. Myös RTI navien korjaukset ja kartat.

Poissa Reksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #7 : 21.07.2014, 23:24:03 »
Tilasinpa jenkkifoorumin innoittamana Ebaystä 2013 Focus Electricin alemman moottorituen (Fordin OEM-osa 65e toimitettuna), kun sitä niin kovasti kehuttiin. Pitäisi mennä bolt-on kiinni, eli ilman mitään kikkailuja.
Kyseessä on erittäin jämerä sähkömoottoriväännöille tehty tuki, jonka myötä resonanssia sisätiloihin ei pitäisi ilmaantua. Manuaalivaihteiston tuntumatarkkuuden pitäisi puheiden mukaan olla tämän tuen kanssa "saksalaisella tasolla", ja moottorin heiluminen myös historiaa.
Samaa tuentaa käyttävät myös ihan uusimmassa Focus ST:ssä "tuning-osana", parantaa kuulemma vaihtojen tuntumaa ja moottorin heilumista huomattavasti originaaliin verrattuna.

Ilmoittelen tänne, kun saan osan ja vielä asennettua sen paikalleen.

Poissa Taikaratsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #8 : 22.07.2014, 00:21:36 »
Itsellä käytössä tuo "Reksan" mainitsema sähkö Focuksen tuki ja ei voi kuin suositella.  ;)
Vikakoodien lukua pk-seudulla. Myös RTI navien korjaukset ja kartat.

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #9 : 22.07.2014, 03:50:58 »
Löytyiskö mitään tarkempaa tietoa mistä tuo kannattaa tilata?

Poissa Reksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #10 : 22.07.2014, 09:35:08 »
Tilasin tuolta: http://goo.gl/I7ongx


Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #11 : 24.07.2014, 00:59:45 »
Tilasin tuolta: http://goo.gl/I7ongx

Itsellekkin kolahti eilen tuo palikka postilaatikkoon. Ostin vieläpä samalta myyjältä, ihmettelee varmaan että missäspäin tämä "Finland" oikein on  :) ALV tuohon tietty tulee maksettavaksi lisäksi jos tulli niin haluaa.

Jos haluaa välttää tullikiemurat niin samaa osaa löytyy Euroopasta uudelleen brändättynä hieman korkeampaan hintaan:

http://www.pumaspeed.co.uk/product-NEW-Low-Vibration-Focus-Uprated-Lower-Engine-Stabilizer-by-Pumaspeed_15758.jsp
C70 T5 2006 Summum

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #12 : 24.07.2014, 15:34:32 »
Nyt on uusi palikka kiinni. Ei nyt aivan dramaattisen suuri ero ole ainakaan "tavallisessa" ajossa mutta auton nykäys vaihteen vaihtuessa tasoittu hieman. Auto on 2.4 automaatti, kilometrejä vanhalla palikalla oli 218tkm.
C70 T5 2006 Summum

Poissa Reksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #13 : 08.08.2014, 15:53:20 »
Noniin, täällä myös vaihdettu palikat.

Pelkääjän puolen ylempi kumityynytuki on uusittu (orkkismalli) ja alempi E-Focus -tuki on myös paikallaan. Ongelmat eivät kokonaan kadonneet, mutta tilanne parani hieman.
Edelleen vaihdot 1-2-3 ja/tai kytkimen painallus moottorijarrutuksessa hitaassa vauhdissa jotenkin täräyttää moottori/vaihteisto -kokonaisuutta, josta syntyy outo klonksunta ja vavahtelu.
Ehkä tämän kanssa pitää vain koittaa elää nyt hetken, tai sitten jossain vaiheessa uusia mahdollisesti kaikki muutkin tuennat. En mitenkään suostu uskomaan, että vaihteistossa tai kytkimessä olisi vikaa. Niin hyvin ne pääpiirteittäin kuitenkin toimivat.

Poissa antzaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 T5 AWD moottorin tukipuslan uusiminen
« Vastaus #14 : 08.08.2014, 19:35:22 »
Noniin, täällä myös vaihdettu palikat.

Pelkääjän puolen ylempi kumityynytuki on uusittu (orkkismalli) ja alempi E-Focus -tuki on myös paikallaan. Ongelmat eivät kokonaan kadonneet, mutta tilanne parani hieman.
Edelleen vaihdot 1-2-3 ja/tai kytkimen painallus moottorijarrutuksessa hitaassa vauhdissa jotenkin täräyttää moottori/vaihteisto -kokonaisuutta, josta syntyy outo klonksunta ja vavahtelu.
Ehkä tämän kanssa pitää vain koittaa elää nyt hetken, tai sitten jossain vaiheessa uusia mahdollisesti kaikki muutkin tuennat. En mitenkään suostu uskomaan, että vaihteistossa tai kytkimessä olisi vikaa. Niin hyvin ne pääpiirteittäin kuitenkin toimivat.


Lukaseppas tuo ketju: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=51507.0

Oman volvoni kolahdus tosiaan loppui kuskin puolen kannakkeen vaihdolla.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy