Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

rentun ruusu 760 2.3 turbo

  • 28 Vastauksia
  • 10006 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
rentun ruusu 760 2.3 turbo
« : 18.10.2013, 18:15:08 »
No nyt on sitten uusi topicci tehty kyseisestä kulkineesta ja voinee tämän alottaa heti sillä että autossa on vaihteeks vuosi ajoaikaa;) ainoa huomautus tuli apparin puolen kilven valosta :D jos huomenna saisin nuo virgot pyöräytettyä alle ni laittelen tuoreempia kuvia:)
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #1 : 20.10.2013, 11:39:07 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29188.0

Tuossa linkki alkuperäiseen tarinaan. On vähä helpompi päästä kärryille mistä on kyse  :)

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #2 : 20.10.2013, 19:23:55 »
https://www.dropbox.com/sh/1341lg4oi2k15cw/Niknd3xEa2#/

Tuolta löytyy muutama kuva Rentun Ruususta..
Lasit tummennettu, tarra laitettu takalasiin, mittaristoon ja kojelautaan vähän sinistä valoa laitettu. :)
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #3 : 19.12.2013, 13:19:09 »
Pitkän aikaa on ollu pelkkää ajoo ja tankkaamista osittain töittenki takia eikä aikaa taho olla liiaks mutta nyt tuli hommattua nuo b230 turbon vihreet suuttimet ja tänään ruuvattua paikalleenki:) toimintaan noilla ei tuntunut olevan vaikutusta muutaku sirompi joutokäynti, lyhemmät startit ja ehkä parempi kaasuun vastaavuus eli pelkkää positiivista:) seosmittariki ois hankintalistalla mahdollisimman pian. Ahot on tällä hetkellä nostettu 0.5 vakiosta 0.3 baarista ja tässä nyt mietinnän alla että miten tässä jatkaa eteenpäin. Kansi nyt ois ainaki vaihtolistalla paremmin hengittävään ja tuossa megaruutasta lueskellessani sekin harkinnassa koska tuolla alkuperäsellä ohjauksella ilmeisesti ei oikein mitään saa aikaseks.. Ideoita otetaan vastaan jos ketään sattuu kiinnostamaan :D
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #4 : 20.12.2013, 05:14:28 »
Kai siinä on jo uutena ollu 0.5bar.. FK on se jossa on ajoviimapaineet.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #5 : 20.12.2013, 09:00:25 »
Kyllä tämä laite vaan vakiona sen 0.3 baaria ahto :D tuntuu olevan niin aataminaikanen tuo moottori ja sen ohjaus ettei mistään taho tuolle koneelle löytyä tarkkoja tietoja :D täytys melkein penkissä käyttää tuo ihan vaan mielenkiinnosta kuhan tää talvi ja nastarengaskausi loppuu. Ilmeisesti nastarenkailla ei oo penkkiin paljon asiaa?
« Viimeksi muokattu: 20.12.2013, 09:03:28 kirjoittanut volB230ET »
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #6 : 20.12.2013, 09:14:57 »
Vaihtaa kesärenkaat siellä dynomestan pihassa?
Näin minä oon ainakin tehny..

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #7 : 20.12.2013, 11:19:38 »
No Se ois vaihtoehto tietenki. Mitenhän tuo automaattilaatikko dynossa ku aikalailla erilaista juttua ollu noista?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #8 : 20.12.2013, 20:51:46 »
Toihan ahto jostaki syystä varsin vähän vakiona, lie hukkiksen kello väsähtäny plus että kun tuosa on säädettävä kello ni oisko säätöki sivussa. Ja ahtoputkisto on sikspaljo loppu että en lähteny nosteleen paineita, kun letkut alko ratkeileen vakionaki  :buck2:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #9 : 20.12.2013, 22:53:09 »
Eli tuon koneen vakiopaine todennäköisesti tehtaalta lähtiessä on kumminki ollu sen 0.5? Tosin onko tuo ihmekkään 30 vuotta vanhassa autossa että hukkaportin kellon jous ois väsyny :D ahtoputket on uusia alumiinisia ja silikonisia lukuun ottamatta ahtimelta lähtevää mutkaa ja imusarjan päässä olevaa kumimutkaa ja alumiinipätkää:) tyhjäkäyntiventtiilin letkuki tuli vaihettua ku otti ja hslkes samoin ku sisälämppärin hsnslle menevä letkuki :D tulppien johotki tuli tuossa jokunen aika vaihettua uusiin silikonisiin ku alko lyyä läpi js näin ollen aiheutti ikävää sammahtelua vaihe päällä pysähtyessä :D
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #10 : 22.12.2013, 22:12:28 »
Vaihteeks pientä remonttiakin havaittavissa lämppärin puhaltimen sulakkeen kanssa.. Yks relekki releboksissa tuntuu aika tuliselta:D sen lisäks vielä pensapumppuki kuskin alla tuntuu jurisevan viimesiään ku muutaman kerran tänään sammuki ajosta ja saatiin vielä avatulla releellä auto sammuksissa pyöriteltyä pumppua käyntiin releen kärkiä sörkkimällä:D alkuun pumppu vaan rusahteli ja viimein lähti pyörimään kauteen jurinan saattelemana niin että koko pumpun teline täris :D
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #11 : 24.01.2014, 10:37:40 »
Pensapumppu tuliko vaihettua hyvin pian tuon sammuilun jälkeen vanhaan k jettiläisen pumppuun millä ajettu tähän asti. Myöskin ahot nostettu 0.8 noitten vihreitten suuttimien kanssa. Ja täytyy vähän ihmetelläkki että vanhoilla suuttimilla noilla 0.5 ahoillaki päästi ilkeen luulosen räminän kierroksilla vedättäessä mutta seki hävis noitten suuttimien vaihon jälkeen ja noilla nykysilläki ahoilla pelaa hyvin. Tosin ainahan näihin jotain uuttaki ilmaantuu eli nyt varmaankin sytty puolella hämminkiä ku viileellä koneella käy vajaalla ja rötää niin pirusti heti ku alkaa ahoille kipuamaan:D oiskohan tähän väliin jakaja ja puola laitettava vaihtoon :)
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #12 : 03.02.2014, 21:11:46 »
Noniin vaihteeks kelien lämmettyä pätkimiset hävis itekseen tekemättä asialle mitään mutta nyt tässä vaihteeks aloin selvittämään tuota suhteellisen reipastaki  öljyn käryttämistä tyhjäkäynnillä ja nykysellään jo kevyessä ajossaki. Ahdoilla ei käryä. No puristusmittari tuli hommattua ja mitattuakki samantien ja paineet näytti karkeesti 8baaria jokasylinterille. Kysymys kuuluukin että eikös nuo vähän alhaset olekkin? Konehan on siis tuo b23ft.
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #13 : 04.02.2014, 19:13:03 »
Noniin vaihteeks kelien lämmettyä pätkimiset hävis itekseen tekemättä asialle mitään mutta nyt tässä vaihteeks aloin selvittämään tuota suhteellisen reipastaki  öljyn käryttämistä tyhjäkäynnillä ja nykysellään jo kevyessä ajossaki. Ahdoilla ei käryä. No puristusmittari tuli hommattua ja mitattuakki samantien ja paineet näytti karkeesti 8baaria jokasylinterille. Kysymys kuuluukin että eikös nuo vähän alhaset olekkin? Konehan on siis tuo b23ft.

Omaan korvaan hyvinkin alhaiset.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: rentun ruusu 760 2.3 turbo
« Vastaus #14 : 05.02.2014, 11:18:02 »
Omaan korvaan hyvinkin alhaiset.
Tais tos omas b230ft:ssä olla 13 luokkaa   ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy