Futurez  Kulkukoira

Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.

  • 21 Vastauksia
  • 6176 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa smt9944

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.
« Vastaus #15 : 28.10.2013, 21:18:01 »
Myyjän kanta oli kielteinen. Ei korvaa mitään. Huomenna soitan kuluttuja asiamiehelle. 
 
Tänään vaihdoin termostaatin, pesin jäähdytys järjestelmän ja vaihdoin nesteet. Ei auttanut mitään. Yhä tulee painetta jäähdyttimeen ja ei nesteet kierrä kunnolla varsinkaan alavesi letkussa. Auto meinasi alkaa taas 5min ajon jälkeen keittämään.
 
Lopuksi puristepainemitattiin jokainen sylinteri ja paineet pysyi hyvin 125psi:ssä, eikä mikään sylinteri vuotanut. Jäähdytysnesteet oli puhtaat, eikä pakokaasut/öljyt mene jäähdyttimeen. Pakokaasu on myös sellaista, kun olla pitää eikä valkoista. Eli kansi ONNEKSI kunnossa :) Vesipumppu siis hajalla, kun ei nesteet kierrä. Huomenna käyn ostamassa uuden ja viikonloppuna vesipumppu vaihtoon. jännityksellä odotan mitä tapahtuu. KOMMENTTEJA KIITOS =)

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.
« Vastaus #16 : 29.10.2013, 00:40:42 »
jos paljon ajettu auto, ni tuskin kannattaa edes soittaa kuluttaja-asiamiehelle...tietenki aina voi yrittää...

Poissa smt9944

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.
« Vastaus #17 : 10.11.2013, 23:29:18 »
Juu elikkäs nyt Volvo toiminut hyvin viimeiset 500km. Vesipumppu oli muovisella tarvike siivellä varustettu, mikä oli halennut kokonaan. Vaihdoin uuden (alkuperäisen) Valeon vesipumpun ja samalla laitoin jakopään uusiksi. Hyvin toiminut eikä enään minkäänlaisia ongelmia :) Kiitos kaikille kommentoijille!

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.
« Vastaus #18 : 11.11.2013, 00:40:46 »
Tuosta vesipumpun siipirikko-vaarasta voisi kyllä laittaa nastoitetun ilmoituksen korjaamo-topicin alkuun. Niin monta muovisiipeä on hajonnut  :nohnoh

Onneksi ei kansi haljennut niinkuin eräällä  ::)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Make85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.
« Vastaus #19 : 11.11.2013, 17:59:17 »
Hyvä jos selvisit melkein säikähdyksellä :)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.
« Vastaus #20 : 11.11.2013, 22:18:33 »
Juu elikkäs nyt Volvo toiminut hyvin viimeiset 500km. Vesipumppu oli muovisella tarvike siivellä varustettu, mikä oli halennut kokonaan. Vaihdoin uuden (alkuperäisen) Valeon vesipumpun ja samalla laitoin jakopään uusiksi. Hyvin toiminut eikä enään minkäänlaisia ongelmia :) Kiitos kaikille kommentoijille!

Hyvä, että tuli kuntoon.
Sen verran pitää huomauttaa, että alkuperäinen pumppu on aisin, ei valeo.

Poissa v70 mikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 -1999 2.4 20v 144hp ylikuumenemis ongelma.
« Vastaus #21 : 11.01.2014, 21:49:23 »
ite oon auto korjaaja ja toi sun vika kertomus kuulostaa aivan vesi pumppu vialta eli pumpun siipi olis irti akselista .ei ole harvinainen vika tarvike pumpuilta ku niissä on useasti muovi siipi ja se lähtee irti akselista aika helposti....

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo