Samppasport  Futurez

940 perä muljuaa ja paukkuu. | videota !

  • 70 Vastauksia
  • 24412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #30 : 21.11.2013, 09:13:05 »
Mun deeku+zf kombinaatiossa oli aikalailla samaa vikaa: kun laatikko vaihtoi moottorjarrulla alaspäin, kuului selvä kolaus. Lisäksi kun veto kävi ns. on/off tilanteessa (automaatilla demonstroitavissa kaasua pumppaamalla, manuaalilla joutuu polkemaan kytkintä) kuului myös selvä kolaus. Talvisladittelussa tilanne oli hurjimmillaan, kolisi ja paukkui ihan miten sattui.

Syyksi paljastui viallinen G80 liikkeellelähtölukko. En aluksi edes tiennyt perässä olevan lukkoa, kun se ei toiminut enää lainkaan. Vaihdoin pitemmän kitkalukollisen perän tilalle ja kolinat poistuivat. Samat puoli miljoonaa ajetut puslat ovat edelleen paikallaan.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #31 : 21.11.2013, 11:04:51 »
Kardaani ainakin näytti elävän melko paljon, jos se nyt oli se pyörivä akseli videon oikeassa yläkulmassa. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #32 : 21.11.2013, 12:16:18 »
Hiluxissa oli vähän samanlaista probleemaa, syyksi paljastui U-pultit jotka olivat löysällä. Ongelma poistui, kun vaihtoi uudet U-pultit ja mutterit ja kiristi ne pirun tiukkaan.
 Ensiapua pystyi antamaan kirimällä noita vanhoja, mutta ne löystyi hetken päästä uudestaan.
Helpoiten tämän vian löysi, kun auto pyörillään käsillä nitkutti kardaania. Perä heilui ylös, alas melko villisti :D

Ei mitään hajua, onko se mahdollista seiskan perässä, mutta kannattaa varmaan tarkistaa ainakin noi "trailing armit" että ovat varmasti kireellä ja kiinni tuossa akselissa.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #33 : 21.11.2013, 12:20:16 »
Niin, kardaanihan elää sen perän mukana ja kun taka-akseli pääsee kääntymään niin...

Hmm, onko volvossa ees u-pultteja... Eikös ne oo enemmän noitten lehtijousitettujen juttu?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #34 : 21.11.2013, 12:27:27 »
Ei näissä taida ollakkaan, mutta jollain pulteillahan se "trailing arm" tohon akseliputkeen tulee kiinni? Kuten tuosta aikasemmasta räjäytyskuvasta näkee?

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #35 : 21.11.2013, 13:51:08 »
Täytyypä kattoa ku kotia taas pääsee joskus... Armeija hidastaa aikalailla tätäki harrastusta.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #36 : 02.12.2013, 17:02:15 »
Kasniin, otin auton ylös ja vilkuilin puslia... tässä trailing armin etummainen:



Voisko nyt sitten olla tuosta kiinni... selkeestihän toi on antanu tukivarren painua keulaa kohti eteenpäin työntävän voiman seurauksena. Ja vähän murkkeentuneellekin näyttää.
Panhardinkin puslat näytti aika kehnoilta, mutta eihän ne mun mielestä pitäs vaikuttaa tähän eestaas -liikkeeseen.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

855_T5R

  • Vieras
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #37 : 03.12.2013, 18:23:29 »
Mulla on menny poikki molempien torque rodien pultit perämurikan puolelta... Ekana katkes alempi n. 90km vauhdista... Seurauksena taka-akseli oli lähteny pakittaan poikittain apurunkoineen... alapultiksi laiton 12.8? vahvusen. Sitte katkes ylempi 2kk sitte... Ja  taas sama homma.. Ja molemmissa tapauksissa perä linksahti molempiin vinkkeleihin nii kartaanin haarukat koski toisiinsa.. Siittä varmaan pikkuse epätasapainoa saanu. Ja kun se yläpultti katkes nii tuo 12.8 oli menny jo banaanin muotoseksi.. Nii sinne sitte tuli molempiin uudet 12.8.. Sitä vaan miettiny että miten on mahdollista  :D

Tai siis sen ymmärrän ku alapultti aikanaan katkes se anto yläpultille semmosen pommin että se murtu ja paaljo myöhemmin yläpultti antautu.. kovat pultit kun eivät väsy vaan menee sitte kerrasta. Mutta mikähän ton alapultin katkas aikanaan ja aiheutti tämän oravanpyörän
« Viimeksi muokattu: 03.12.2013, 18:25:52 kirjoittanut 855_T5R »

855_T5R

  • Vieras
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #38 : 03.12.2013, 18:26:59 »
Mulla on menny poikki molempien torque rodien pultit perämurikan puolelta... Ekana katkes alempi n. 90km vauhdista... Seurauksena taka-akseli oli lähteny pakittaan poikittain apurunkoineen... alapultiksi laiton 12.8? vahvusen. Sitte katkes ylempi 2kk sitte... Ja  taas sama homma.. Ja molemmissa tapauksissa perä linksahti molempiin vinkkeleihin nii kartaanin haarukat koski toisiinsa.. Siittä varmaan pikkuse epätasapainoa saanu. Ja kun se yläpultti katkes nii tuo 12.8 oli menny jo banaanin muotoseksi.. Nii sinne sitte tuli molempiin uudet 12.8.. Sitä vaan miettiny että miten on mahdollista  :D

Tai siis sen ymmärrän ku alapultti aikanaan katkes se anto yläpultille semmosen pommin että se murtu ja paaljo myöhemmin yläpultti antautu.. kovat pultit kun eivät väsy vaan menee sitte kerrasta. Mutta mikähän ton alapultin katkas aikanaan ja aiheutti tämän oravanpyörän
Kun 14mm 10.9 lujuusluokan pulttia ei ihan nuinvaan riko mikään

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #39 : 04.12.2013, 20:04:15 »
Vaihtelin tänään noi trailing armien etummaiset puslat, pultitkin oli kunnossa... ei mainittavaa vaikutusta mihinkään. >:( Kattelin irrottaessa jo että vanhat oli senverran hyvännäköset että taitaa olla turha homma mutta tulipa vaihettua kun uudet oli...
Panhardin puslat tuli hankittua mutta jäi sitten vaihtamatta kun oli ruostunut niin rankasti kiinni, eikä ole sorvia tai prässiä talossa.

Tuossa nyt selvennykseksi punaisella vaihdetut puslat, sinisellä ne joihin epäilys seuraavaksi kohdistuu.


945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #40 : 04.12.2013, 20:47:14 »
Itellä on tuo 626 tkm ajettu vagoni. Vain nuo panhard-tangon puslat on vaihdettu. Kahdesti.  Ja taas löytyi muka aavistus löysää. Seuraavaksi mene uretaanipuslat tuohon.  Väljyys kyllä tuntuu vaeltamisena ajossa.  Nehän kyllä näkeekin, jotta onko revenneet, kun ottaa sen tankosen irti korista.
_sfr-

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #41 : 04.12.2013, 20:59:05 »
Joo ei mullakaan leimalla oo mitään sanomista noista tullut jos sitä tarkotit, kaasua pumpatessa vaan lonksuaa koko perse ja kolisee autoon sisään.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #42 : 09.12.2013, 23:14:59 »
Joopajoo. Kävin tänään taas paikallisessa kyselemässä uusia puslia, noita sinisiä siis. Ei kuulemma saatavilla edes tilaamalla. No siinä sitten myyjän kanssa puhuttiin lonksuamisesta ja todettiin että kyllä ne puslat jotka sen suuntaista liikettä estää on jo oikeestaan vaihettu...

Sitten mietittiin että josko moottorin kannakkeista olisi kiinni. Tiedossa on että nekin on jo ehtoopuolella, koko auto vatkaa aika lailla tyhjäkäynnillä jne. Tietokoneelta löytyi 2kpl moottorin kumityynyjä hintaan 210e!!! Ei onneksi ollut edes tilattavissa, säästyi nekin rahat.
Motonetistä näyttää saavan mutta silti järkyttävän hintasia...

Noi on nyt sitten niitä hydraulisia. Jostain on joskus ilmeisesti saanut joillakin kympeillä ihan vaan kumisiakin tyynyjä (vai onko niitä lainattu bensakoneista sitten?). Millaseksihan se koneen vatkaus sitten muuttuu jos puslat vaihetaan jäykempiin?

Vai alkaako olla jo turhan kaukaa haettua kun paukutus tuntuu kuitenkin tulevan auton takaa? Mitä saatanaa?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #43 : 10.12.2013, 12:13:21 »
tuolta voisi löytyä kysymällä myös dieseliin , siis Avadi :

Moottorin tyyny
Mallin yksityiskohdat/ tiedot -2.0 Turbo (B200ET)/2.3 Turbo (B230ET/FT/GT)2.0/2.3 (B230E/K)/2.3 (B230F)   
Löytynyt tulokset: 2 
MOOTTORIN TYYNY Hinta:   29.51  EUR
 
 
Varaosa koodi: AL127871 Takuu aikaa 6 Kk   sijainti: etu
Puoli (vasen / oikea): vasen = oikea
Mallin yksityiskohdat/ tiedot: 2.0/2.3 (B230E/K)/2.3 (B230F)
malli: 740/760 (7__), 89-92 // 940/960 (9__), 90-96
valmistaja/ tuottaja: SRL
vaihdelaatikko: automaattinen vaihteisto
osan nimi: moottorin asennus
Tarkemmin 

 Tilattavissa 5 kap

Noudettavissa: 13.12.2013 

Ainakin ne osat, mitä olen tuolta tilannut, ovat olleet laadukkaita ja toimitukset luotettavia.

_sfr-

 
 
 

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 940 perä muljuaa ja paukkuu.
« Vastaus #44 : 10.12.2013, 15:49:41 »
Siis motonetkin myy bensaan kumisia sekä hydraulisia.
Tarkemmin kun selasin motonettiä dieseliin löytyy vasen kiinteänä sekä hydraulisena, mutta oikea löytyy vain hydraulisena. Hinnat kiinteä 9,90e / hydr. 139,90e.

Miten voi olla noin kallis yks palikka...

Yks vaihtoehto vois tietty olla ottaa tollanen hydraulinen ja vetästä täyteen sikaflexiä. Bongasin nyt kierrätyskeskuksesta kaksi kiinteäksi väitettyä kannaketta, saa nähdä ovatko oikeasti jahka myyjä vastaa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Autoracing  KL-varaosat