Futurez  Kulkukoira

Tome-'s Red 850R

  • 225 Vastauksia
  • 94743 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *vannepohdintaa*
« Vastaus #120 : 13.05.2014, 08:09:58 »
Mitäs tälle kuuluu?

Kas, joku muistaa tämän olemassaolon. :) Mulla se on vähän unohtunut tässä rempan ja muuton yhteydessä. Tällä hetkellä tämä on siis vielä talvirenkailla ja "säilössä" toisaalla. Tilanne on se, että vanteet ja renkaat pitäisi naittaa yhteen, jotta tämän kesän ajelut jatkuisivat. Muuten ei mitään ihmeitä, pientä osametsästystä ja varaosa-auton purkua.

Huomasin viikonloppuna, että kuskin jalkatilassa on kosteutta -> pitää tarkistaa meneekö lämppärin kenno uusiksi vai riittääkö O-renkaiden vaihto. Samalla pitäisi sitten tutkia vihdoin sitä ilmastoinnin tilannetta, jne.

Pitäisi myös selvittää Jyväskylän alueelta kuka maalaisi mulle osia ja kenelle veisin jossain vaiheessa ruostesuojattavaksi (+hitsattavaksi?) ja lopuksi vielä koko auton maalaukseen. Niin ja putkistolle pitäisi tehdä jotain. Listahan kasvaa sitä mukaa kun vain jaksaa kirjoittaa.

Summasummarum, nyt tälle ei ole tapahtunut oikein mitään ja hiljaiseloa varmaan vietetään vielä hetki kun remppa syö pitkälti ajan ja motivaation muihin harrastuksiin.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #121 : 15.05.2014, 18:24:51 »
Mitäs tälle kuuluu?

Siitähän se ajatus sitten lähti.

Kävin samana päivänä vielä viemässä kumit puserrettavaksi vanteille ja 14.5. eli eilen keskiviikkona talvikumit väistyi alta ja auto liikenteeseen. Varasin myös eilen heti ajan Volvolle Essential-huoltoon. Tänään on siis suoritettu n.345tkm kohdalla Essential huolto, jotain pientä fiksailtavaa sieltä löytyi ja iltapäivällä sitten R uudelleen Volvolle. Vaihtoivat lisäksi turbon paluuputken tiivisteet, kun oli sieltä työntänyt vähän öljyä lohkon pintaan.

Muutenhan tälle ei mitään ihmeitä siltikään kuulu, alkuperäisen maskin heitin verkkomaskin tilalle ja seuraava on sitten se ruutumaski... 98E5 bensaa vaan tankkiin ja meno maittaa. :)

Kuvatodiste tämän päivän ulkoilutuksista:
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #122 : 15.05.2014, 18:53:06 »
Jumankauta se on nätti! S*

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #123 : 15.05.2014, 19:07:34 »
Jumankauta se on nätti! S*

Kiitos! :hello:

Eihän tuo ihan priima ole jos läheltä katsoo, mutta kyllähän tuolla nyt jo kehtaa kruisailla. Vaikka etupuskuri onkin vielä väärä. :facepalm:
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #124 : 15.05.2014, 19:32:22 »
Tähän voisi lainata sellaista irvokasta sanontaa. "panisin"  S*

On tämä kyllä hienon näköinen ;)

Vanteet tosin saisi olla se tummempi antrasiitti tms.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #125 : 16.05.2014, 06:37:20 »
850 R:n ainoa oikea korimalli ja väri, tällasta mä oon aina halunnut! S* Vanteina itelle nappais enemmän vaikka orkkis volansit, nuo titan/pegasus-lattaraudat alkaa olla aika nähty näissä vaikka sinällään ihan siisti vanne onkin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #126 : 16.05.2014, 07:38:15 »
Tähän voisi lainata sellaista irvokasta sanontaa. "panisin"  S*

On tämä kyllä hienon näköinen ;)

Vanteet tosin saisi olla se tummempi antrasiitti tms.

Kiitos! Kyllä mulla on mielessä ollut, että nämä Pegasukset saisi käsittelyn siihen toiseen orkkis-väriin, eli jossain vaiheessa värinvaihto eessä. :)

850 R:n ainoa oikea korimalli ja väri, tällasta mä oon aina halunnut! S* Vanteina itelle nappais enemmän vaikka orkkis volansit, nuo titan/pegasus-lattaraudat alkaa olla aika nähty näissä vaikka sinällään ihan siisti vanne onkin.

Kyllähän se itseäkin miellyttää, siksi tuli hankittua. :D Pegasukset on siksi alla, kun sellaiset olin jo aiemmin hommannut. :) Ymmärrän kyllä ne volansit ja sellaiset tulee (ehkä) jossain vaiheessa, mutta näillä näkymin talvipyöriksi. Tietysti myös yhdet Cometit löytyy, mutta ne on aika rujossa kunnossa joten vaatisi fiksausta että niitä kehtaa edes tuoda auton lähelle.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #127 : 04.07.2014, 22:25:19 »
Jaahas, tovi on vierähtänyt taas viimeisemmästä kirjoituksesta ja foorumilla tuli pyörittyä muutenkin aina nihkeästi viime aikoina. Pahoittelut tästä lähtee niille, joiden kanssa olen kauppoja tehnyt, mutta VIELÄ en ole positiivista palautetta kirjoittanut. Laitellaan viikonlopun aikana, kun keräilen nimimerkit kasaan. :)

Volvo taasen aiheuttaa harmaita hiuksia. On se jotenkin uskomatonta että alkuperäinen pakoputki antautui jo tässä vaiheessa, ei pysty ymmärtämään. Jäi mökin pihaan, jossa alle askartelin ruman sivuputken. Nyt auto nököttää tallissa kiltisti siihen asti että uusi putki tulee. Luvassa on aika peruskamaa toistaiseksi, Simonsin cat-back tulee.

Auton suhteen ajatuksia ja unelmia on paljon enemmän, kuin tällä hetkellä tilanne antaa myöden. Esimerkiksi ulkonäköön suunniteltu budjetti meni viime yönä kun nelijalkaisen karvakaverin kanssa piti lähteä yöpäivystykseen 100% hinnankorotuksilla. Toisaalta harmittaa, toisaalta ei.

On vaan se tilanne tän kanssa, että on miljoona asiaa mistä haluaisi aloitta mutta en tiedä mikä on "järkevää". Todennäköisesti harrastuksen jatkumisen kannalta kaikkein järkevintä on (itseni tuntien) pitää auto liikenteessä mahdollisimman paljon.

Tiedossa olevia ihan "must" laittojahan on mm. ilmastointi. Todennäköisesti lauhdutin ja kuivain menee vaihtoon, tiedä sitten onko muutakin... Toisaalta, olis kiva avata kone ja käydä läpi, laittaa paksumpaa kankea ja vaihtaa hyrrää isompaan. Eihän näissä ihan sama budjetti ole, mutta kaikki näistä on tulossa kummiskin. Meinasin että päivitän myös jarrut ennen konetta, alusta ennen konetta, jne. mutta fiilis on vähän siinä, että tuleeko siitä koskaan loppua jos tekee kaiken ympäriltä ja sen "kukkasen" viimeiseksi? Järjellähän tässä ei ole mitään tekemistä, tunneasioitahan nämä autoharrastukset pitkälti on.

Visio auton suhteen on todellakin aika selvä, mutta sitä en voi tänne kirjoittaa koska kerran on ajatukseni varastettu ja sen jälkeen syyttävällä sormella osoitettu matkimisesta. :nohnoh Vison toive on vähintään Suomen hienoin 850 sedan, mutta maistuisihan se muukin "titteli".

Jotta nyt muutakin kuin monologia, niin heitän vähän kysymyksiä ilmoille:

Korihommat ei multa onnistu, kuka/missä fiksaa koria (ruosteet) ja lopuksi saa auton päälle tarvittaessa ylimaalauksen ruiskittua? Niin ja missä hintaluokassa mennään nykyään? Viimeisin hintatieto ylimaalauksesta mulla on aika kaukaata... Silloin kun itse purki ja kasasi auton irto-osat niin ylimaalaus oli n.600e.

JOS sisätiloista ne vaaleat puujäljitelmät on pakko vaihtaa, niin millaiseksi? ts. millaista kalvoa? Onhan puujäljitelmäkalvoakin tietysti olemassa... Tämä koskee tilannetta, jos tulee sisältä vedettyä reippaammalla kädellä uusiksi.

Paljonko teetettynä maksaa koneen läpikäynti? Niin, mulla ei valitettavasti ole taitoa siihen ja muutama lähipiirin ihminen on kieltäytynyt ottamasta riskiä. Tää on varmaan yksi asia, mihin kaatuu isoimmat tavoitteet. Tuppaa olemaan se isoin menoerä, erityisesti kun joutuu teettämään. En kuitenkaan halua ihan *skaa sisältä jos muuten auto on kunnossa.

Kova tavoite on, että 2015 kesällä tällä ajetaan siinä tilassa mihin ajatukset on. Jos näyttää siltä että menee reilusti pitkäksi, niin lähtee tämä ja V70 vaihtoon. Tilalle tulee sitten yksi auto ja "voimavarat" keskitetään vain siihen. Tästäkin on jo haaveita ollut, joten koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

Aika paljonhan tuota tekstiä tuli, mutta onneksi tämä on showroom eikä projekteissa :D
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #128 : 04.07.2014, 22:29:05 »
Jaahas, tovi on vierähtänyt taas viimeisemmästä kirjoituksesta ja foorumilla tuli pyörittyä muutenkin aina nihkeästi viime aikoina. Pahoittelut tästä lähtee niille, joiden kanssa olen kauppoja tehnyt, mutta VIELÄ en ole positiivista palautetta kirjoittanut. Laitellaan viikonlopun aikana, kun keräilen nimimerkit kasaan. :)

Volvo taasen aiheuttaa harmaita hiuksia. On se jotenkin uskomatonta että alkuperäinen pakoputki antautui jo tässä vaiheessa, ei pysty ymmärtämään. Jäi mökin pihaan, jossa alle askartelin ruman sivuputken. Nyt auto nököttää tallissa kiltisti siihen asti että uusi putki tulee. Luvassa on aika peruskamaa toistaiseksi, Simonsin cat-back tulee.

Auton suhteen ajatuksia ja unelmia on paljon enemmän, kuin tällä hetkellä tilanne antaa myöden. Esimerkiksi ulkonäköön suunniteltu budjetti meni viime yönä kun nelijalkaisen karvakaverin kanssa piti lähteä yöpäivystykseen 100% hinnankorotuksilla. Toisaalta harmittaa, toisaalta ei.

On vaan se tilanne tän kanssa, että on miljoona asiaa mistä haluaisi aloitta mutta en tiedä mikä on "järkevää". Todennäköisesti harrastuksen jatkumisen kannalta kaikkein järkevintä on (itseni tuntien) pitää auto liikenteessä mahdollisimman paljon.

Tiedossa olevia ihan "must" laittojahan on mm. ilmastointi. Todennäköisesti lauhdutin ja kuivain menee vaihtoon, tiedä sitten onko muutakin... Toisaalta, olis kiva avata kone ja käydä läpi, laittaa paksumpaa kankea ja vaihtaa hyrrää isompaan. Eihän näissä ihan sama budjetti ole, mutta kaikki näistä on tulossa kummiskin. Meinasin että päivitän myös jarrut ennen konetta, alusta ennen konetta, jne. mutta fiilis on vähän siinä, että tuleeko siitä koskaan loppua jos tekee kaiken ympäriltä ja sen "kukkasen" viimeiseksi? Järjellähän tässä ei ole mitään tekemistä, tunneasioitahan nämä autoharrastukset pitkälti on.

Visio auton suhteen on todellakin aika selvä, mutta sitä en voi tänne kirjoittaa koska kerran on ajatukseni varastettu ja sen jälkeen syyttävällä sormella osoitettu matkimisesta. :nohnoh Vison toive on vähintään Suomen hienoin 850 sedan, mutta maistuisihan se muukin "titteli".

Jotta nyt muutakin kuin monologia, niin heitän vähän kysymyksiä ilmoille:

Korihommat ei multa onnistu, kuka/missä fiksaa koria (ruosteet) ja lopuksi saa auton päälle tarvittaessa ylimaalauksen ruiskittua? Niin ja missä hintaluokassa mennään nykyään? Viimeisin hintatieto ylimaalauksesta mulla on aika kaukaata... Silloin kun itse purki ja kasasi auton irto-osat niin ylimaalaus oli n.600e.

JOS sisätiloista ne vaaleat puujäljitelmät on pakko vaihtaa, niin millaiseksi? ts. millaista kalvoa? Onhan puujäljitelmäkalvoakin tietysti olemassa... Tämä koskee tilannetta, jos tulee sisältä vedettyä reippaammalla kädellä uusiksi.

Paljonko teetettynä maksaa koneen läpikäynti? Niin, mulla ei valitettavasti ole taitoa siihen ja muutama lähipiirin ihminen on kieltäytynyt ottamasta riskiä. Tää on varmaan yksi asia, mihin kaatuu isoimmat tavoitteet. Tuppaa olemaan se isoin menoerä, erityisesti kun joutuu teettämään. En kuitenkaan halua ihan *skaa sisältä jos muuten auto on kunnossa.

Kova tavoite on, että 2015 kesällä tällä ajetaan siinä tilassa mihin ajatukset on. Jos näyttää siltä että menee reilusti pitkäksi, niin lähtee tämä ja V70 vaihtoon. Tilalle tulee sitten yksi auto ja "voimavarat" keskitetään vain siihen. Tästäkin on jo haaveita ollut, joten koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.

Aika paljonhan tuota tekstiä tuli, mutta onneksi tämä on showroom eikä projekteissa :D
Ostat jonkun kilahtaneen koneen niin pääset purkamaan ja tutustumaan siihen minkälainen vehjes on. Ei ole rakettitiedettä ja kuitenkin tulee halvemmaks kun teetättäminen :)
No kun halvalla sai.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #129 : 04.07.2014, 22:32:45 »
On mulla "ehjäkin" 20v kone olemassa varaosa-autossa, joka sekin (auto/osat) pitäisi myydä kiireesti lihoiksi niin saisi siitä tähän ohjattua rahaa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #130 : 04.07.2014, 23:04:57 »
Ite käytätin koneen koneistamon kautta läpikäynnissä...laittovat samal h-profiilin veivit ja glt-nokat. Hintaa tuli kaikkinee osineen noin 4,5k€ + koneen hinta.

Maalauksien hinnat vaihtelee tosi paljon ympäri suomee...paikkakuntakohtasetkin erot on huimia. Pääsääntösesti parilla tonnilla saa maalauksen pienine pohjatöineen.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #131 : 04.07.2014, 23:14:55 »
Ite käytätin koneen koneistamon kautta läpikäynnissä...laittovat samal h-profiilin veivit ja glt-nokat. Hintaa tuli kaikkinee osineen noin 4,5k€ + koneen hinta.

Maalauksien hinnat vaihtelee tosi paljon ympäri suomee...paikkakuntakohtasetkin erot on huimia. Pääsääntösesti parilla tonnilla saa maalauksen pienine pohjatöineen.

Hyi sattana. Kyllä mä osasin odottaa isoa hintalappua, mutta kyllähän toi sylettää (kone). Talveksi tämä mennee seisontaan joka tapauksessa, joten silloin on hyvä tilaisuus purkaa kaikki mitä tarvii ja laittaa vaikka pidemmäksikin aikaa pajalle. Säästöjäkin on kohdennettu tarkoituksella tähän prokkikseen, mutta eihän toi silti houkuttele millään muotoa neljää - viittä tonnia heittää autoon jonka arvo ei koskaan tule ylittämään kustannuksia :D tai että edes pääsisi lähelle niitä...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #132 : 04.07.2014, 23:21:15 »
Hyi sattana. Kyllä mä osasin odottaa isoa hintalappua, mutta kyllähän toi sylettää (kone). Talveksi tämä mennee seisontaan joka tapauksessa, joten silloin on hyvä tilaisuus purkaa kaikki mitä tarvii ja laittaa vaikka pidemmäksikin aikaa pajalle. Säästöjäkin on kohdennettu tarkoituksella tähän prokkikseen, mutta eihän toi silti houkuttele millään muotoa neljää - viittä tonnia heittää autoon jonka arvo ei koskaan tule ylittämään kustannuksia :D tai että edes pääsisi lähelle niitä...

Harvoin näissä järkee onkaan. Jos jotain haluu ni siitä sit joutuu myös maksamaan jos itellä ei mahollisuus/osaaminen riitä :)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #133 : 04.07.2014, 23:26:42 »
Harvoin näissä järkee onkaan. Jos jotain haluu ni siitä sit joutuu myös maksamaan jos itellä ei mahollisuus/osaaminen riitä :)

Näinhän se on ja tottakai osaamisesta maksetaan. Eihän tässä nykymaailmassa olis muuten mitään järkeä :D Ehkä tässä jäi harmittamaan se yksi tutun harrastajan (ei tällä foorumilla) antama hintalappu koneen läpikäynnistä 6-8t€. No, lähinnä tympäisee se, että halvemmalla saa kun menee "liikkeeseen", eli maksaa verot ja kaikki muut kivat. Osaamista ei tule väheksyä ja siitä maksan minäkin mielelläni, mutta jos loppusumma on 300% korkeampi niin saattaa se silloin jäädä väliin.

Edit: näitä puskureitahan ei vissiin pystynyt muovihitsaamaan, eikä oikein mitään muutakaan?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *kesälook 2014*
« Vastaus #134 : 06.08.2014, 08:19:29 »
Hoblaa. Rikkinäinen putkisto eilen uusittu ja tilalle tuli simonsin cat-back 2,5" putkella. Lämmityslaitteen kenno myös uusittu maanantaina, enää ei sukat kastu kuskilla. :) oli tiivisteiden välistä vuotanut, mutta samalla koko kenno uusintaan kun ei parhaassa hapessa ollut.

Ilmastoinnin kuivain silmämääräisesti puhki, joten siinä ensisijainen vikakohde. Kennossa ei näkynyt vikaa.

Varaosa-auton laitoin eilen käyntiin (viimestä kertaa) ottaakseni tämän videon: http://youtu.be/cr1HzszDhdU siinä eka käynnistys 4kk seisonnan jälkeen (lähti muuten nätisti!), yllättäen ylimääräiset äänet ei koneesta tällä välin ole kadonnut. Pääsiskö tästä paremmin kärryille, että mikä vois olla koneen ongelma?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Kulkukoira  Proturbo