Tässäpä tännekin näytille yksi 145 vani lisää:

Kaikki kuvat löytyvät
picasawebistä.Auto tuli hommattua opiskeluaikoina tuossa kolmisen vuotta sitten kun halvalla sai. Leimaa oli ja ajelin tällä vajaan vuoden, minkä jälkeen laitos meni seisontaan ja (turhankin) laajamittaisen projektin alaiseksi.
Joku polte näitä kohtaan jostain kumpuaa ja pakko on päästä silloin tällöin ropailemaan. Valitettavasti perheellisellä ylimääräistä aikaa ei juuri ole, joten tämä(kin) projekti etenee tosi hitaasti. Matkaakin ajoneuvon sijaintipaikkakunnalle on kotoa semmoiset 80 km, joten ihan joka viikonloppu ei kerkeä pyörähtämään rentouttavan harrastuksen pariin - onneksi ihan tuossa kotipihalla on tuo
855:nen, jota voi käydä rassailemassa vaikka joka päivä, jos huvittaa

Ostokunnossa 28.8.2010:

Edellinen omistaja asui Joroisissa ja kertoi ostaneensa auton pelkästään rekisteritunnuksen takia. Hän oli saanut tunnuksen siirrettyä toiseen autoonsa ja halusi päästä tästä eroon. Hinta oli mielestäni sopiva pitkällä leimalla olevasta 140-sarjalaisesta (700 euroa), joten kaupat oli tehtävä.
Töihin lähdössä 24.2.2011:

Kuva otettu klo 04:13. Kylmäkäynnistyvyys on huippuluokkaa, huonolla akullakin B20 tärähti käyntiin eräänäkin aamuna ilman lämmitystä -34 asteen lämpötilasta parin puristuksen jälkeen. Tämä jos mikä on talviauto.
Kauppareissulla 7.3.2011:

Kuva otettu Lappeenrannan Citymarketin parkkihallissa, tällanen kauppakassihan tämä on

Bensaa tuntui menevän talvikelillä kaupunkiajossa n. 13-20 litraa sataselle, mut onhan täällä noita tankkauspisteitä tiheässä

Parkissa kotikatoksessa 27.4.2011:

Parkissa työpaikan lähellä 26.5.2011:

Seisonnassa 2.9.2011:

Näin pääsi käymään että leima loppui ja uutta en lähtenyt hakemaan. Auto siirtyi seisontaan maaseudun rauhaan kesällä 2011 ja myöhemmin syksyllä alkoi purkaminen.
Löytöjä 2.10.2011:

Purin sisustusta ja tällaisia aarteita löytyi, kuka tunnistaa omakseen

Hintalapusta voisi päätellä, että auto on ollut ehkä torikauppiaan hallussa jossaki vaiheessa elinkaartaan.
Purkaminen jatkuu 6.11.2011:

Autoon on asennettu oikein kunnon alumiiniset sisälokarit, vaikuttivat tosi asiallisilta. Vuosikymmenten jälkeen tarra on ihmeen hyvin luettavissa.
Tuulilasi ym. osia irti 19.2.2012:

Tuulilasi lähti irti ehjänä mattopuukkoa ja kitarankieltä käyttäen. Lasi oli liimattu kiinni todella huonosti ja vettä tuli sisään aina sateella ihan kiitettävästi (kunnes vedin ilmastointiteipit lasin ympäri

Ikävä kyllä myös kehykset ovat todella pahasti ruosteessa, kuten näissä ilmeisesti usein on. Ruostevaurioita on ihan riittävästi siellä täällä, mm. kuskin jalkatilassa.
Alustamassan rapsuttelua 18.3.2013:

Enpä keksinyt muuta tekemistä kuin massojen rapsuttelua, etupyörien takaa oli helppo kohde aloittaa. Huomaa reikä oikeassa "ylämummossa".
Siirto 7.4.2012:

Auto oli tässä vaiheessa vielä ajokunnossa ja se siirrettiin seinän toiselle puolelle pois traktorikaluston tieltä.
22.6.2013:

Auto odottelee edelleen parempia aikoja kuivissa sisätiloissa, sisustus on nyt suurimmaksi osaksi purettu ja isoin osa moottoritilan kamoista myös. Kone ja akselit on vielä paikoillaan, eli auto on toistaiseksi rullaava.
Autolle olisi tarkoitus tehdä melko perusteelliset mätähommat ja tekniikan läpikäynti. Museoautoa tästä ei tule, koska en jaksa enkä halua noudattaa alkuperäistä ulkonäköä pilkuntarkasti.
Jarruosien hapotusta 7.1.2014:
Lykkäsin hommaamani käytetyt jarrusatulat sitruunahappokylpyyn, tulokset näyttävät toistaiseksi ihan lupaavilta. Vielä maalaus ja uudet männät ja tiivisteet niin eiköhän noista vielä jotain tule.