Samppasport  Futurez

240 (d24) startissa vikaa?

  • 9 Vastauksia
  • 2894 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
240 (d24) startissa vikaa?
« : 31.01.2014, 15:34:15 »
Auto on temppuillut sillain kun avaimesta kääntää himmenee valot mut mitään ei tapahdu. No tarpeeksi kun piti niin suli virtalukosta tulevat johdot=joku oikosessa. Maadoitus on ok, ja ruuvari startilla lähtee päälle (iso kaapeli ja heräte yhteen) mikä on rikki kun johdot sulaa jos avaimesta kääntää? ja sitten kun käy, niin palaa kaikki varoitusvalot ja latausta ei tule. Virtalukossako vika?
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014, 15:52:52 kirjoittanut Sukkamies »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #1 : 31.01.2014, 15:52:39 »
Moottorin alta menevät johdot kovettunu ja oikosessa, sieltä kun menee startin ja laturin herätteet kun niitä koittaa syötellä niin sulaa virtalukko kun sähkö menee suoraan väärään paikkaan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #2 : 31.01.2014, 15:54:52 »
eli siis moottorin alta menevä heräte johto on rikki? Se iso virtakaapeli on kunnossa ja sähköt muuten toimii autossa hyvin paitsi silloin kun käynnistää ja auto on käynnissä.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #3 : 01.02.2014, 16:50:56 »
Tarttis vielä vähän vihiä että mitä katsoa/kokeilla. Auto nyt käynnistyy joka kerta mutta toimii kuin laturi ei olisi toiminnassa. Elikkäs kaikki vikavalot palaa ja akku ei lataa ja autossa oleva turbotimerin tappokytkin (käsijarrukahvan alla oleva) ei toimi eli auto sammuu vasta kun timeri on mennyt loppuun, kun normaalisti auton voi tappaa sillä kytkimellä. Auto toimi hetken ok sitten heitti kaikki vikavalot päälle ja kyseiset ongelmat alkoi. Kun painaa kaasua (ja kone heiluu) sammuu valot iha hetkeksi mutta palaa heti takaisin. Maadoituksen olen piippailut ja tarkistellut ja tuonut akulta lisä maadoitusjohdon eikä sekään auttanut. Mitä seuraavaksi?

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #4 : 01.02.2014, 16:57:43 »
Mittariston laturinvalo ehjä? Laturin jännitteensäädin/hiilet OK? Jos koneen alta johtoja rispaantunu, niin monasti esim monttuun ajaissa valot mittariston valot sammuvat hetkeksi.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #5 : 01.02.2014, 17:39:30 »
Mittariston laturinvalo ehjä? Laturin jännitteensäädin/hiilet OK? Jos koneen alta johtoja rispaantunu, niin monasti esim monttuun ajaissa valot mittariston valot sammuvat hetkeksi.
en usko että ongelma olisi vain valot, kun aamupäivän irrottelin johtoja ja katselin ja putsailin, auto lähti toimimaan normaalisti. Hetken ajon jälkeen viat palasivat ja kun kaasua painaa niin (joskus) viat menevät pois noin 0.1 sekunniksi. Luultavasti kun jotain on löysällä/osuu runkoon mutta siellä ei näy silmämääräisesti mitään ja kauhea homma ottaa kaikki auton sähköt pois ja tarkistaa. Siksi kysyin tietäisittekö te jotain testejä mitä voisi kokeilla? Voisi jotenkin rajata ongelmaa pois. Tuo turbo timerkin on tosi hassu, jos painat tappokytkintä pohjaan ei tapahdu mitää mutta jos painelet kaasua ja joku ottaa taas kontaktia kunnolla auto toimii ja se sammuttaa auton. Kuulostaisi niin maadoitusvialta mutta olen 90% varma ettei se ole. Jotain kikkoja mitä koittaa? Ja kun vika on päällä auto ei oikeasti lataa akkua, mutta kun vika ei ole päällä auto toimii täysin normaalisti. Ihmeen kaupalla sain auton käynnistymään normaalisti ei ole kyllä mitään hajua mikä johto/liitos oli huono.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #6 : 01.02.2014, 17:41:35 »
Mittariston latauksen valon tulee olla ehjä, koska laturin heräte kulkee sen kautta. Jos mittariston alarivi palaa himmeen punaisena, niin laturin hiilet loppu.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2014, 17:43:21 kirjoittanut 240 »

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #7 : 01.02.2014, 18:05:43 »
Mittariston latauksen valon tulee olla ehjä, koska laturin heräte kulkee sen kautta. Jos mittariston alarivi palaa himmeen punaisena, niin laturin hiilet loppu.
mittariston alarivi normaali, palaa hyvin kirkkaasti kun vika on päällä. joku muu sekoittaa nyt pakkaa ja herätteet tulee ne olen mitannut.

s73

  • Vieras
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #8 : 01.02.2014, 20:19:04 »
Akku kuivanut? Onko akussa yhtään vettä? ???

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 (d24) startissa vikaa?
« Vastaus #9 : 01.02.2014, 20:54:30 »
Akku on ok. Itseasiassa nyt auto toimii mutta ei tiedä taas kui kauan. Syynä oli tosiaan ne herätejohdot. Niitten päällä oli suojakuori ja se oli täysin ehjä, mutta kun sen viilsi auki niin johdoissa oli kiinnike kohdissa aina hinkaumia kuparille asti.  Kiitoksia :)

 

Elekma  Autoracing