Bensakoneissa vakionopeudensäätimen asentaminen riippuu vuosimallista. Vanhemmissa cruise on mekaaninen ja uudemmissa moottorinohjaus ohjaa säädintä.
Mekaanisella kaasuläpällä varustetut mallit- 1997-1998 kaikki moottorit
- 1997-1999 10v moottorit
Asennusohjeet:
- Pumppu akkukotelon alle, kolminapainen sähköliitin valmiina
- Alipaineletku pumpulta kuskin jalkatilaan, läpivientikumi samassa missä konepellin vaijeri
- Cruisen rele konepellin alle sulakekoteloon
- Jarru- ja kytkinpolkimeen venttiilit / katkaisijat kiinni niille varattuihin - niks, pienet kaksinapaiset liittimet kiinni molempiin, jotka löytyy sieltä jo valmiiksi
- Kaasupolkimeen toinen pumppu kiinni, varsi kiinni polkimeen ja pumppu sujautetaan jalkatilan puhallinsuuttimessa olevaan koloon ja ruuvilla kiinni
- Alipaineletkut kiinni polkimien ja pumppujen kesken nelihaaraisella haarakappaleella
- Vilkkuviiksi, jossa käyttökytkimet, vaihdetaan kiinni vanhan tilalle - ratin ympärysmuovi avattava
Huomiot:
- 10v-malleissa CRUISE-merkkivalo ei pala, vaikka vakionopeudensäädin olisi kytketty
Polkimet:

Tässä kuvassa näkyy kaikki mekaaniset osat (automaatista, eli manuaalin T-haarassa neljä lähtöä ja samanlainen anturi kuin jarrupolkimellakin):

Kaasupolkimen varren asentamiseen:
Sähköisellä kaasuläpällä varustetut- 1999-2000 kaikki bensamoottorit (poislukien 10v)
Cruisen asentamisen kaksi vaihetta:
- Asenna vilkkuviiksi, jossa käyttökytkimet
- Volvolla ohjelmoidaan ominaisuus päälle
Ohjelmoinnin hinta noin 250 euroa. Käyttöviiksen ja asennustöiden hinnat lisätään tähän päälle.
Nämä ohjeet eivät päde TDI-malleihin.