Carcom Oy  Ateho

lh 2.4 lämpöanturi ihmettelyä. keväinen kylmänä käymään ongelma KORJATTU

  • 13 Vastauksia
  • 4237 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Koneen kyljessä anturi jonka arvo "kylmänä" 1200 ulkona joku +4 astetta,
paffilaatikosta toinen anturi jossa kylmänä arvo 1680-1720. Tämä anturi oli uusi. Anturin käytin liittimen päässä ja koitin autoa käymään, ei lähe. Ecuboksikin on nyt toisesta autosta mut huomiseen asti vaan lainassa.
Lämpösenä lähtee molemmilla bokseilla eikä anturillakaan mitään väliä.

vikakoodina molemmilta puolilta se lämpöanturin signaali puuttuu. ja molemmilla ecu bokseilla.

Kylmänä tarvii patentti ryyppyä joka on jonkun "sepän" tekele ja on ollu sit ihan niin kauan kun auto mulla ollut..  jotku voi muistaa tämän tapauksen museon puolelta.. ;)

Ehdotuksia vaihdettaviin osiin..

laitanko suoran johdon anturin perästä ecuun nastaan 13 ja sähköboksiin = mikä?

kiekkaviisari hyppii jotenkuten joskus vähemmän joskus tosi reilusti, ykk anturia ei ole mun aikana uusittu.

hetkellinen mielenhäiriö siis päällänsä kun ehjää yritän saada toimimaan  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 19.04.2011, 12:50:55 kirjoittanut The moose »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Tuon anturin testaamiseksi se täytyy maadottaa, ilmassa heiluva anturi ei toimi. Mittasitko eron anturin nastojen yli vai nastasta maihin?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

EVO8

  • Vieras
Siellä (kannessa imusarjan alla) on kaksi lämpöanturia. Siinä takimmaisessa jota Ecu kaipaa on kaksi nastaa joissa molemmissa oltava sama arvo. En muista paljonko +4 mutta kuuma kone jotakuinkin 90 asteisena noin 250-300ohm.

The moose

  • Vieras
siis se uus anturi oli lämpötolppien välissä pystyssä   1680 toinen nasta ja maa - 1720 se toinen nasta ja maa.  koitettaessa käymään aikasemmin päivällä oli se klemmarilla maadotettuna imusarjassa.

vois koittaa niitä suoria johtoja jos tietäis vaan mikä nasta mihkä.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0 tän mukaan kattonu
« Viimeksi muokattu: 18.04.2011, 22:01:46 kirjoittanut The moose »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
LH boksin nasta nro 13 (harmaa-valkoinen johto) -> lämpöanturi -> (puna-musta johto) sytkäboksin nasta nro 2.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
LH boksin nasta nro 13 (harmaa-valkoinen johto) -> lämpöanturi -> (puna-musta johto) sytkäboksin nasta nro 2.

ja ei väliä kummasta anturin johdosta tulee 13. tai 2. jos samaa arvoo tuottavat?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Ei ole sähkökaaviossa tarkennettu sitä sen kummemmin ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

EVO8

  • Vieras
Sytkäboksi / IMM nasta 1 ruskea , helpompi mitata ;)

Edit; siis täytyy tietysti tarvittaessa tarkistaa kaikista päistä..
« Viimeksi muokattu: 18.04.2011, 22:25:10 kirjoittanut EVO8 »

The moose

  • Vieras
tuli ajatus.. ei kuulosta lupaavalle
mitenhän tuo sytkäpoksi ja ecu tykkää kuuman koneen laittaa tulille ilman manuaali ryyppyä? tieto kulkee anturilta kuumana kumpaan niistä.

Ja tätähän on jokuaika sitten TVS kanssa pähkitty ja toimi häneltä lainassa olleella b200f eculla, ts..lähti käymään kylmästä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Siinä anturissahan on tavallaan kaksi anturia, toinen sytkälle toinen bensalle. Sytkä vaan ei niin kriittisesti sitä tietoa tartte kun bensaboksi, ja tosiaan molemmat boksit mittaavat anturin runkoa vasten, jotenka se irtoanturi täytyy kytkeä liittimen lisäksi rungostaan maihin. tuo 1300ohm vs 1700ohm on jo ihan merkittävä ero jos lämpötila oli sama, se on sitten eri asia että kumpiko on enempi mettässä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

The moose

  • Vieras
huomenna mittaan auton runkoo vasten sen irto anturin, ja tuon imm 1 nastan sit jos intoa riittää teen puuhapiuhoja  S* ja kytken niitä pitkin autoa..
tai sit annan olla.

The moose

  • Vieras
Voittaja fiilis  :smitten:

irrotin sen anturin kannesta. oli vuosien varrella niin mustunut että näytti päällepäin mustalta liittimeltä. oikeasti siis sininen.

nyt mustakantainen anturi sama kuin motronic, paikoillaan, boksi nollattu, vikakoodit luettu, 111 ja 111. eli ei vikaa.

Ja käymään lähti ekalla.  :pomo:

silti kummastuttaa se TVSltä lainatun poksin toiminta mut ehkä kuuma keli auttoi sen kanssa silloin?

LH 2.4 tarvitsee siis mustakantaisen ecu lämpöanturin, ja eilen säätäessä en nollannut ecua. eli sekin voi jeesata?

väärän anturin nro: 0280130026 sininen liitin..

oikea anturi motonet nro: 37-3309 musta liitin..
« Viimeksi muokattu: 21.04.2011, 07:54:53 kirjoittanut The moose »

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Kyllä lähtee kun on kunnossa ;).

Vikakoodi ei sinällään vikaa aiheuta (etenkään kun se on korjattu), eikä vikakoodin "nollaus" yleensä korjaa vikaa. Tämä on hyvä muistaa 8).
« Viimeksi muokattu: 19.04.2011, 22:59:40 kirjoittanut pikatraktori »

The moose

  • Vieras
Kyllä lähtee kun on kunnossa ;).

Vikakoodi ei sinällään vikaa aiheuta (etenkään kun se on korjattu), eikä vikakoodin "nollaus" yleensä korjaa vikaa. Tämä on hyvä muistaa 8).
tupsahtaahan se koodi sieltä heti jos niin on.

meinasin tuolla kommentillani vaan kun eilen ei lähteny vaikka anturi olikin autossa kiinni mut ei omalla paikallaan.

 

Carcom Oy  Ateho