Ateho  Elekma

v70 vikakoodien selitys ja vian etsintää. vm2000 uudempikoppanen diesel

  • 52 Vastauksia
  • 17754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Elekman Volvo Prolla olen lukenut koodit ja suostuu myös nollaamaan tuon ecm-6805 koodin. Koodi ei ole jatkuva, vaan häiriö hävisi ajaessakin ~kilometrin matkalla.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Biltemasta löytyy sopivia letkuja. :) oisko sulla ouluun päin kulkua? Täältä löytyy kans testeri ja usiampi tdihin perehtyny harrastaja. Ykan seudulta en tunne ketään..

 Egr toimii vaan osakaasulla. Täyskiihdytyksessä se on kiinni ja tyhjäkäynnillä kiinni. Tällä perusteella syyttäsin jumivaa egrrää tai vuotoa alipaineletkuissa kun egr ei sulkeudu tarpeeks nopeasti. Sillon pakosarjasta tuleva paine kerkeää map-anturille joka ei ymmärrä miten paine voi olla niin korkea ja tietokone väittää ahtosolenoidin olevan rikki kun se ei nakuta painetta alemmas.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Ahaa ok. vaihdan sen egr:n  ensimmäisenä, mutta vaikuttaako tämä myös noihin Ahto ihan, kun auto ei vedä vai voiko sitten olla vika myös siinä Ahto säätimessä tai niissä alipaine letkuisa.  ei ole käyntiä mutta toki voisi tulla käymään jos sulta apua sekä koodinlukija löytyy. voisin ostaa myös lukijan jos tiedät mikä lukee tästä koodit.... d5252t on tämä kone. tuolla volvo prolla en tehnyt mitään, tänään vein postiin takaisin.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Ahaa ok. vaihdan sen egr:n  ensimmäisenä, mutta vaikuttaako tämä myös noihin Ahto ihan, kun auto ei vedä vai voiko sitten olla vika myös siinä Ahto säätimessä tai niissä alipaine letkuisa.  ei ole käyntiä mutta toki voisi tulla käymään jos sulta apua sekä koodinlukija löytyy. voisin ostaa myös lukijan jos tiedät mikä lukee tästä koodit.... d5252t on tämä kone. tuolla volvo prolla en tehnyt mitään, tänään vein postiin takaisin.
sinällään hauska, mutta täällä on korjaamokäytössä just tuo volvo pro. Toimii ihan täysin :)

ei kannata heti ostaa uutta egrrää vaan ensin vaihtaa kaikki pikkuletkut alottaen egrrään liittyvistä, sen jälkeen ahtopaineen säätimessä olevat ja loput niiden jälkeen. Oothan jo kattonu sen map-anturin nipan inusarjasta?
Egr on niin kallis ja turha osa että mää en sitä vaihtanu vaan pistin sokeointilaipan egrn ja imusarjan väliin ja vein auton ohjelmoitavaks että vikavalo saadaan pois. Moottorin kannalta ystävällisin ratkasu ja onhan se ihan kiva kun pari hevosta tulee lisää tehoa samalla.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Onhan hauska että toimii... mulla kyllä otti yhteyden etsi koodit mutta ei nollannut ollenkaan, eikä myöskään tätä moottorin valoa . tänään katon sen nipan ku sain suunnilleen selvyyden mihin se letku nyt tulee:) eli mapilta menee letku siihen nippaan..? tarkistan  kunhan pääsen kotiin...  olikohan mun lukijassa vain vika vai käyttäjässä? ? saakoha noita letkuja tilattua vai pitääkö ne lähteä hakemaan. ja jos osaisi sitte vielä oikeat letkut löytää... siis ympärysmitat. . 

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Ei se poista vikakoodia jos vika on kokoajan päällä. Tarkistan kun kerkeän niiden letkujen mitat. Mun auto on keskipohojammaala tällä hetkellä niin en pääse heti kattomaan.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
ahaa ok. Kiitos jään odottelemaan.

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
NO niin kokeillaan josko tätä vielä joku lukisi... oon yrittäny ettiä tietoakin foorumilta mutta ei ole löytynyt.. eli vika senkun jatkuu, vaihdettuja osia on tällä hetkellä egr, egr:n ohjaussolenoidi, ahtopaineensäädin, sekä kaikki alipaineletkut laitettu uudet, myös se mapilta menevä putki, sekä puhdistettu nippa. Ei apua mistään. Samanlailla nykii kun ajelee menemään yleensä noin 80km/h kohdillla joskus jo aikaisemmin, sitten taas lähtee menemään. Myös moottorinvikalo palaa ja edelleen sanoma taulussa moottorisysteemi seuraavassa huollossa. Eli missä voi piillä vika, alkaa jo hermot menemään tämän kanssa kun mikään ei auta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
NO niin kokeillaan josko tätä vielä joku lukisi... oon yrittäny ettiä tietoakin foorumilta mutta ei ole löytynyt.. eli vika senkun jatkuu, vaihdettuja osia on tällä hetkellä egr, egr:n ohjaussolenoidi, ahtopaineensäädin, sekä kaikki alipaineletkut laitettu uudet, myös se mapilta menevä putki, sekä puhdistettu nippa. Ei apua mistään. Samanlailla nykii kun ajelee menemään yleensä noin 80km/h kohdillla joskus jo aikaisemmin, sitten taas lähtee menemään. Myös moottorinvikalo palaa ja edelleen sanoma taulussa moottorisysteemi seuraavassa huollossa. Eli missä voi piillä vika, alkaa jo hermot menemään tämän kanssa kun mikään ei auta.
hyppää rattiin ja ajele käymään oulussa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Mulla on varmaan ässässä sama onkelma, mutta vielä lapsen kengissä eli tuossa välkyttelyvaiheessa. Nyt tosin vikailmoitus on ruvennut ilmestymään entistä tiiviimpään tahtiin. Ilmestyy yleensä tasakaasulla eli egr:n ollessa toiminnassa. Itse en ole huomannut vikavalon ja kulkupuolen välillä yhteyttä, mutta siitä huolimatta välillä kulkee kuin täi tervassa (automaatti) ja välillä taas tyypilliseen tapaansa hitaasti kiiruhtaen.

Koodit luettu, egr:ää herja oli sisässä mutta toiminnasta ei löytynyt moitteita. Servo pelasi, virtaus oli ok, alipaineet hyvät ja mapin arvot hyvät.

Tarttee varmaan roiskasta merikontista ahtopainemittari kiinni ässään että näkee tapahtuuko putkissa mitään. Sitä ennen varmaan kuitenkin egr:n tulppaus ja imusarjan putkiin kurkkaus sekä tuon paljon puhutun nipan rassaus. Ja näitä ennen varmaan ajoitus kohilleen, on ruvennut haluamaan yhden pyörähdyksen enemmän käynnistyäkseen kun aiemmin.

Itellä oli S80 tismalleen samavika.. Tuo EGR vika tulee joko järjestelmä oikusta tai siitä että alipainejärjestelmä on nii täynnä öljyä(alipainepumppu laskee läpi). Ite kans puhistin ton egr:n ja ei ollu likanen ja joskus sytytti vika valon mut sammu sit seuraavassa käynnistyksessä. Ja sit koitin tulpata sen ni heti sytty vika valo.
Ja tuon ahtopaine ongelman sain pois vaihtamalla ahtopaineensäätimen ja puhistamalla hukkaportin kellon päältä sen ''banjo'' nipan mihin tulee putki turbon kompura pesästä.

Ja se on tietysti mitä haluaa mut ite heitin vesilintua sillä sähkösellä ahtopainesäätimellä ja laitoin ihan paineilma verkosto käyttöön tarkotetun paineen säätimen(paineen rajoitin) ja toimii ku sveitsiläinen kello eikä ahdot enää seilaa ja vetää tasasesti :) Makso biltemasta tuo venttaali nipponeen alle 15e  :D ja se Pierburgin säädin maksaa sinisen tiskillä yli 90e...

Minkälaisen säätimen laitoit, tämän tyyppisenkö http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Lisavarusteet/Paineensaadin-ja-painemittari-17179/? Jotenkin ajattelisin ettei tuota sähkösäädintä uskaltaisi ihan rajapaineventtiilillä lähteä korvaamaan, mutta tietty voishan sitä kokeilla jos kerran muutkin... V:>
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Älä kokeile, ahtopaine tippuu 0,6-0,7bariin. Syystä että hukkaportti on kaksitoiminen, paine tulee molemmilta puolen ja solenoidi alkaa nakuttamaan tavotepaineen ylitettyään painetta huohottimen suuntaan.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Älä kokeile, ahtopaine tippuu 0,6-0,7bariin. Syystä että hukkaportti on kaksitoiminen, paine tulee molemmilta puolen ja solenoidi alkaa nakuttamaan tavotepaineen ylitettyään painetta huohottimen suuntaan.

Aaa si si, muistelinkin että jotain volkkarimaisen simppeliä liittyi ahtojen ohjaukseen! Katsotaan ne ahdot nyt ensin, mihin letkuun tällaisessa uskaltaa mittarin törkätä? :x Vai onko kohde vapaa kuten vinokoneessakin?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Aaa si si, muistelinkin että jotain volkkarimaisen simppeliä liittyi ahtojen ohjaukseen! Katsotaan ne ahdot nyt ensin, mihin letkuun tällaisessa uskaltaa mittarin törkätä? :x Vai onko kohde vapaa kuten vinokoneessakin?
tarkimman saa mapin letkusta. Siellä solenoidin puolella tahtoo viisari pomppia kun solenoidi nakuttaa painetta pois..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Semmosta alkoin miettimään että kun tuo tehostin ei täysillä taida olla mukana,että voiko se sitte vetää ilmaa jostain välistä. Uutena asiana tuli semmonenkin että niinku turbo olis välillä mukana,kun lyö kaasun tuohon 2000-3000 kiekan kohdille niin hurraus kuuluu turbon suunnalta että oisko sielä kumminkin välillä jotain eloa, mutta kun tämäkään ei sitten taas aina kuulu vaan saattaa olla päiviä että ei kuulu mitään ku kaasuttelee ja sitten taas hurraa, ei oikein niinku vingu mutta semmonen nouseva ääni ja ku löysää niin laskee....  ;D on tämä mielenkiintonen kapistus kyllä täytyy sanoa. Onko tuola vielä jotain letkuja jotka voi vaikuttaa, että ois vuotoa jossain vai oonko jo kaikki letkut saanu uusittua... siitäkään ei täyttä varmuutta kyllä voi SANOA =)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Semmosta alkoin miettimään että kun tuo tehostin ei täysillä taida olla mukana,että voiko se sitte vetää ilmaa jostain välistä. Uutena asiana tuli semmonenkin että niinku turbo olis välillä mukana,kun lyö kaasun tuohon 2000-3000 kiekan kohdille niin hurraus kuuluu turbon suunnalta että oisko sielä kumminkin välillä jotain eloa, mutta kun tämäkään ei sitten taas aina kuulu vaan saattaa olla päiviä että ei kuulu mitään ku kaasuttelee ja sitten taas hurraa, ei oikein niinku vingu mutta semmonen nouseva ääni ja ku löysää niin laskee....  ;D on tämä mielenkiintonen kapistus kyllä täytyy sanoa. Onko tuola vielä jotain letkuja jotka voi vaikuttaa, että ois vuotoa jossain vai oonko jo kaikki letkut saanu uusittua... siitäkään ei täyttä varmuutta kyllä voi SANOA =)
kokeileppa semmosta että siitä egr-ohjausventtiilistä otat yks kerrallaan letkun irti ja laita sopiva pultti letkulähtöön. Voi ne moottorin kumityynytki vuotaa. Niin ja onko se turbosta kuuluva ääni poliisiautomainen? Kylmällä koneella selvemmin kuuluu?
« Viimeksi muokattu: 12.07.2014, 12:24:55 kirjoittanut HenkkaR1 »
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron