Kulkukoira  Proturbo

945 2.3FT Classic -98

  • 10 Vastauksia
  • 5718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
945 2.3FT Classic -98
« : 08.08.2014, 19:43:36 »
Classic-varustetason 7hlö farmari, sinänsä ei mitään erikoista. Projekti etenee toistaiseksi hieman opiskelijabudjetilla, tarkoitus rakennella ratakelpoinen käyttöauto hienostuneella "race-lookilla" niissä puitteissa kuin vähäpäästöisyys sen "sallii".

Uudempia kuvia viesteissä...





Kulkupuoli:
-B230FT, 380tkm, M90
-Tonin lastut ja nostetut ahdot
-Ahtopainemittari A-pilariupotuksessa
-Läpivirtaava takavaimennin
-KL-Racing -välijäähdytin
-Katti korvattu paremmin virtaavalla ratkaisulla...
-Tuplavakaaja taka-akselilla

Ulkonäköön ym. "erikoista":
-Alkuperäinen takaspoileri jarruvalolla
-Ahtomittari A-pilarissa
-Volvo-roiskeläpät (siirtynee veteraani-240:een)
-Jarrusatulat, vakaajat ym. maalailtu punaiseksi
-Snow cap
-Valoluomet
-Vilkkuja uusittu
-Kokokirkkaat takavalot

Tulossa aikanaan:
-Lisämittareita, lähinnä öljylle
-Alustasarja (GTS Performance 50/40 mielessä), säästetään kunnolliseen ja jätetään rälläkät jonneille.
-17" vanteet + hyvät nakit jotka sopii myös radalle, mahdollisesti erilliset slicksit.
-Hieman isompi ahdistin (+tykötarpeet)
-Kiinteä vauhtipyörä ja SRE-setti
« Viimeksi muokattu: 17.07.2015, 20:28:41 kirjoittanut von Berg »
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 945 Turbo "R-look"
« Vastaus #1 : 08.08.2014, 22:14:14 »
On ihan 1998 vuosimallia koska vin-koodissa kirjaimena W,vaikka onkin kesällä -97 käytttöönotettu.

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 945 Turbo "R-look"
« Vastaus #2 : 09.08.2014, 13:00:13 »
On ihan 1998 vuosimallia koska vin-koodissa kirjaimena W,vaikka onkin kesällä -97 käytttöönotettu.

Ok, Kiitos tiedosta, korjattu.  :hello: "Oikea" vuosimalli ollut epäselvä, joten perustin tiedon rekisteriotteeseen. Noh, loppupään takavetoja kuitenkin.  ELK
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #3 : 16.05.2015, 19:27:12 »
Tulipa kerrankin otettua hieman projektikuvia, kun ei ole muistanut tätäkään päivitellä. Kimpan mukana saapui KL:n cooleri, hankinta oli joka pennin arvoinen siihen nähden mitä yleismallin coolereilla olis joutunu tuskailemaan. Otin muutaman kuvan asennushommista, kun omaankin päätökseen säästää mallisopivaan vaikutti täällä puidut keskustelut ja asennuskuvat.  :hello:


Siinäpä se auto, valoluomet ja uudet vilkut löysivät itsensä paikoilleen. Katsotaan josko lisäpitkien kohdilta vähän viilailisi avarammaksi, riski katsurin hylkyynkin pienenisi...


Vertailuksi orkkis vs. KL, oli se kuuluisa "ratakärpänenkin" tehnyt pesän alanurkkaan.  ;D


Orkkiscooleri oli yllätykseksi myös 60mm leveimmästä kohtaa (päädyn sauma), siltä väliltä sitten onnettomankin ohut.


Kiinnitysrauta sai lähteä koska oli hölmön mallinen ja olisi jättänyt syylärin irti paketista. Muutoin sujahti paikalleen kuin nenä päähän.


Orkkiscoolerista nappasin samaisen raudan irti "peitelistaksi". Päätyihin suihkaisin mattamustaa alkuperäisilmeen maksimoimiseksi...  ;)


Paketti suojamuoveineen ja kiinnitysrautoineen istuu kuten alkuperäinenkin, kun huolellisesti sovitteli kohdilleen. Liekö tämä cooleri taas jotain uudempaa kehitysmallia vai miten noita porukka ei ole ilman kiinnikerautojen jatkamista ja jäähdyttimen takakenoon jättämistä asennellut. Mitään ei tarvinnut viilailla, kumitassutkin jäivät cooleria kannattelemaan.  ELK
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #4 : 16.05.2015, 22:07:58 »
Hienoa! Jättäisin itse kokokirkkaat takavalot hommaamatta,näyttävät pahalta luonnossa. Enkä myöskään laittaisi tuplavakaakaajaa taakse vaan yhden paksun. Muuten edelleen hienoa punanen farkku on hieno.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #5 : 16.05.2015, 23:35:01 »
Mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa tuplavakaajasta, hyvin toimii. Helppo ja halpa tehdä.

Verrattuna kun kysy Takomolta:

Hinta vakaajalle 270,00. Tarvitsemme mallin valmistusta varten. Toimitusaika uudelle vakaajalle noin 5 päivää.
Terveisin
Teemu Punkka

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #6 : 16.05.2015, 23:55:26 »
Oon tuommosta yhtä paksuakin vakaajatankoa kelannut, mutta tosiaan ei ole haluja alkaa sellaista teettämään - ainakaan toistaiseksi. Mitä oon kuullu ni tuplaviritelmällä sais huomattavasti parannusta siihen nähden että tankoja saa purkaamolta neljään-viiteenkymppiin. :)

Ajattelin kokokirkkaiden sopivan punaisen auton perään, monessa muun värisessä en niitä ehkä osaisi kuvitella hienoina. Kokeilumielessä, ei niitä paljoa vastaan tule, ja jos alkaa särkeä tavattomasti silmiä niin voipi vetäistä punaisella valolakalla.
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #7 : 16.05.2015, 23:58:50 »
Yksi paksumpi vaan ajaa asiaansa paljon enemmän kuin tuplat. Mikäpä minä olen ketään valoasioissa neuvomaan, jokainen pistää mitä tahtoo.

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #8 : 17.05.2015, 19:04:15 »
Kaikenlaista sitä tulee touhuiltua, ampui ehkä yli mutta olkoot nyt siinä.  :sundaydriver:



Aiemminhan tein tällaisetkin, In sports -teippejä kun on jokaisella...  8)

945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #9 : 30.05.2015, 21:03:48 »
Vuosi ajoaikaa taas leimattu moitteetta, katsurin kehujen saattelemana.  8)

Tänään tuli operoitua se perinteinen alustatuning eli tuplavakaaja, ajettavuus muuttui mutkatiellä melkein kuin ajaisi puolet uudempaa Volvoa, mitä noita nyt on tullu töissä testailtua. :sundaydriver: Alle viidenkympin kustannuksilla ei huono parannus... Sattu puolivahingossa latta Hardoxia käsiin, ni luulis sen puolesta kiinnitykset kestävän.  :juhau:

945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: 945 2.3FT Classic -98
« Vastaus #10 : 17.07.2015, 20:06:46 »
Jospa taas täytteeksi laittelisi kuvia. Ahveniston kuvista kärryä voi bongailla, Yesse kyllä osaa asiansa.  :hg: Tässä pari otosta:




Onneksi kukaan ei takaapäin kuvannut, rikkinäisin takavaloin "once a year" -miittiin oli vähän semmosta... Slamitilta kuitenkin saapui vihdoin "hieman" venähtäneenä toimituksena (kuuleman mukaan muillakin välillä venähdellyt...) uudet takavalot. Omasta mielestä ihan kivan näköiset, ei jokapäivä tule vastaan. Joskin saa nähdä kuinka usein saa punaisia polttimoita vaihdella/maalailla, ledeillä, edes CAN-versioilla ei pelaa cruise ollenkaan.

Vihaajat vihaa.  :hello:





Eipä kovin suuria päivityksiä, opiskelut taas syö talven mittaan varoja rakennella mutta pikkuhiljaa. :) Kommenttia saa antaa ja ideoita.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2015, 20:08:41 kirjoittanut von Berg »
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

 

Autoracing  KL-varaosat