Elekma  Autoracing

V50 vetoakselin suojakumit ja tärinä

  • 3 Vastauksia
  • 10756 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tux10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
V50 vetoakselin suojakumit ja tärinä
« : 07.05.2011, 15:46:08 »
Elikkäs kärrynä on V50 T5 Automaatti vm. 2004. Autossa on alustasarja ja kiihdyttäessä täristää hieman. Tärinä ilmeisesti johtuu mitä varmimmin vetoakseleista? Volvolla eivät osanneet sanoa, että jos vaihdan akselit uusiin, niin alkavatko nekin kohta täristämään alustasarjan kanssa. Eivät osanneet edes sanoa johtuunu tärinä alustasarjasta ja liian pitkistä akseleista, eivät kuulemma olleet kuulleetkaan tälläistä ongelmaa. Eli ovatko uudemmat vetoakselit erimittaiset, ja tätän eivät ala täristämään?

Toinen ongelma, auto on ostettu viikko sitten ja ajettu noin 800-1000km. Hanttimiehen puoleisen vetoakselin sisämpi suojakumi on ulkopäästä kokonaan irti ja vuotaa öljyä. Eikös nivelessä pitäisi olla vaseliinia vain, mistä öljyn ruiskuaminen? Stefa myöskin mennyt? Tietoa saako siniseltä pelkkiä suojakumeja vai onko koko akselin vaihto edessä? Mitä meinaatte, pitäisikö myyjäliikkeen tulla vastaan korjauskuluissa, kuitenki viikon vanhat kaupat ja nyt jo öljyt pihalle?

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 vetoakselin suojakumit ja tärinä
« Vastaus #1 : 07.05.2011, 20:50:23 »
Tämä nyt sitten aiempien viesti ketjujen perusteella. Alkupään autoissa 04, 05 ollut liian lyhyitä akseleita ja madallettaessa tullut normaalia aiemmin kulumaa mikä saa tärinää ajossa ja erityisesti vedossa aikaan. Vaihdat uudet akselit nivelineen niin suurella varmuudella loppuu tutinat ja saat "oikean mitaiset" vetarit. Niitä on kai vaihdettu pitempiin alkupään autoissa mutta voisin olettaa nykyään uudet vetarit ovat automaattisesti pitempiä (onko eri varaosa numeroa?). Tuskin uudet kuluvat omistus aikanasi vaikka olisivatkin lyhyet, ellei auto ole ihan poskettoman matala ja ajo raastamista. Jos nivel porsinut niin melko selvä että siellä tutinan aiheuttaja. kuiva ja kulunut nivel. voihan sitä kokeilla täyttää. öljy tulee muualta ja vaseliini tulee nivelestä. vaseliini voi olla juoksettunut kuumuudesta, jos kitka lämmittänyt ajossa. Taas jos nivelessä kitkaa niin se on entinen. vaihto sinulla kuitenkin edessä olettaisin. Pääset helpoimmalla kun vaihtelet uutta. kerran se kirpaisee, mut eipä tarvi miettiä.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2011, 20:53:48 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tux10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 vetoakselin suojakumit ja tärinä
« Vastaus #2 : 07.05.2011, 21:48:29 »
Nivelen ympäristö ja koko kumi aivan öljyssä. Vetoakselin stefa? 165tkm ajettu. Tuntuu että kumi on eniten öljyssä ja siitä roiskunut muuallekkin, tukivarteen, ym..
« Viimeksi muokattu: 07.05.2011, 21:53:37 kirjoittanut tux10 »

Poissa tux10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 vetoakselin suojakumit ja tärinä
« Vastaus #3 : 08.05.2011, 13:26:01 »
Minkäs väristä Volvon automaattilaatikon öljy on? Punaista niinkuin muissakin? Vetoakselinsuojakumi ympärillä vaalean ruskeaa, moottoriöljyn väristä...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron