Ateho  Elekma

Durafix + muut vastaavat. Seos metallin juottaminen, köyhän miehen TIG.

  • 3 Vastauksia
  • 7117 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Onko tietoa että onko nämä ihan puppua vai toimiiko?

http://durafix.com/

Nuo videot kun katsoo, niin aika hienosti tulee esim. jengat korkanneeseen reikään.

Ja ei ole edes pahan hintaisia, kai joutuu koittamaan ja testaamaan.

ebay

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Olen testannut "Technoweld" lankaa. Molemmat lienevät ihan samaa tavaraa. Lanka sulaa noin 200 astetta alumiinia alhaisemmassa lämpötilassa. Ruostumattomalla teräslangalla raaputetaan alumiinin oksidipinta rikki. Tuo aine reagoi alumiinin kanssa nostaen lämpötilaa niin että perusaine sulaa liitoskohdasta.

 Jos on työmenetelmässä tarkka, tuolla saa luotettavasti korjattua vaikka kiven puhkaiseman ilmastoinnin lauhduttimen tai puhkikuluneen alumiiniputken ym. Demoluonteisesti joskus rälläköin oluttölkkin kylkeen reiän ja paikkasin sen tuolla. Jäisi tigillä tekemättä, mutta moneen muuhun kohteeseen on tig parempi.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Onko kenelläkään sen enempiä käytännön kokemuksia tuosta techno weld "juottamisesta" ?
Olisi hyvä tietää kestääkö saumat rasitusta/tärinää pidemmän päälle ? Eli voiko juottaa ahtoputkia tai esim imusarjaa kasaan ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Kaveri juotti vastaavalla halenneen Bemarin kannen. Toinen oli kantta lämmittänny toholla, ja toinen juottannu. Kannen paljon myös tuntuvat Hd foorumilla lohkojen reikiä tuolla paikkailevan.kokoisessa möykyssä jo vaikee saada tarpeeks lämpöö pysymään juotoskohdassa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron