Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)

  • 43 Vastauksia
  • 18935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
700-900-sarjojen, kattoluukku (sähköistetty)
« : 16.06.2011, 22:50:02 »
Hep, (en löytänyt haulla vastaavaa ongelmaa, mikäli on jossain, niin modet voi siirtää/lukita/jnpp)

Onkohan otsikon mukaisessa vermeessä jotain "asentotunnistimia", joiden ansiosta liike lakkaa?

Eli kun luukun ollessa auki ja takareuna on ylhäällä sekä painaa nappulasta alaspäin, jäisi luukku kiinni eikä lähtisi vetämään sitä samalla painalluksella katon sisään avaten kokonaan auki. (sama vastoinpäin, eli jos katto kokonaan auki ja haluaa laittaa kiinni, pysähtyisi kiinniasentoon eikä nostaisi lopulta takareunaa ylös) ? <- olipas vaikeasti selostettu...  :2funny:

Ongelmana on "kiinni" -asennon löytyminen. Ei kai tuo tuommoinen ole alunperin ollut?

Kiitos
« Viimeksi muokattu: 28.04.2013, 17:36:02 kirjoittanut Kulmamies »
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Sumppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Volvo vetäjistä veltoin
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #1 : 17.06.2011, 08:55:31 »
Kyllä siellä näyttäisi jotain vikaa olevan, koska omassa vollessa luukku pysähtyy ihan normaalisti kiinni-asentoon ja nappia uudelleen painettaessa se nostaa takareunan ylös/avaa luukun. En ole asiaa yhtään tutkinut, mutta oma villi veikkaus on, että kytkentä on toteutettu jonkinlaisella releellä tai jotain sinnepäin.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #2 : 05.07.2011, 17:44:39 »
Palataanpas tähän vielä...

En ole vielä purkanut tuota (millään viitsisi purkaa turhaan mitään) eikä silmämääräisesti näy mitään tunnistimia. Löytyisikö joltain ystävälliseltä sielulta jotain Vadis/tms-kuvaa/kuvausta tuon sähköluukun tärkeimmistä vermeistä?

Etukäteiskiitos...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #3 : 12.07.2011, 20:28:44 »
Mulla on samanikäinen kattoluukullinen seiska ja siinä luukku toimii samalla tavalla. Oon ollut ihan siinä uskossa, että tuo on ominaisuus eikä vika. Voin koittaa kaivella vadiksesta kuvaa.

Edit tossa kuvankaappaus sähkökuvasta (vm1990):

« Viimeksi muokattu: 12.07.2011, 20:43:19 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

hevonen

  • Vieras
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #4 : 13.07.2011, 11:53:24 »
Kuuluu pysähtyä välillä.
Luukussa ei ole mitään tunnistimia.
Tuossa moottorin säätöä:


Luukun säätö:

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #5 : 17.07.2011, 22:32:37 »
Suuret Kiitokset Okko ja hevonen!

Tänään sitten päätti jäädä vain tuohon tuuletusasentoon... :-[

Pitänee hommata kirurgin veitsi ja leikata näkyviin tuo hepan kuvassa näkyvä moottori. Joskos sais "konffattua" siitä kohdilleen. Eli moottori "tietää" missä asennossa katto on tms?...  Nyt ilmeisesti jossain yliääriasennossa... jäi tuuletusasentoon eikä siitä liiku, joten oli pakko ajaa katokseen joskos vaikka satais tms.

Näiden kuvien ja ohjeiden perusteella on hyvä jatkaa.

Kiitos vielä molemmille! - Palaan asiaan kun toivottavasti jotain positiivisia uutisia tästä...

Edit: tietty sitten kun taas tuo suostuu liikkumaan edes johonkin, voinee jotain tehdä...
« Viimeksi muokattu: 17.07.2011, 22:47:03 kirjoittanut vemppu »
"If I die... I die..." <- joku

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #6 : 18.07.2011, 22:54:42 »
Lisää ongelmia...

Ruuvarilla ruuvaten sai kätevästi luukun kiinni, jonka jälkeen taas reagoi ohjausnappulaan mutta...

...kun vetää taka-asentoon, säätöohjelman mukaisesti, ja siitä jälleen kiinni yrittää niin, etuosan ilmanohjain ei taitukaan alas, wtf?

Onkohan koko systeemi jotenkin hypännyt pois rattailtaan tms.

Eli etu-tuuliohjain ei tunnista katon menevän kiinni... Onkohan tuolta hajonnut jotain mekaanista, mikäli mitään tunnistimia ei ole kerta olemassa...

Pääasia on, että nyt tietää, mistä voi ruuvata katon kohdalleen, mikäli jumittaa vielä...

Ja toki, laitetaan kuntoon, jossain vaiheessa... Jahka taas toimii joskus, kuten tarkoitettu, niin kerron. (Lisävinkit toki suotavia ;) )
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Jones74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #7 : 18.07.2011, 23:57:51 »
Toiselta puolelta sen ilmanohjaimen ohjuri ruostunut alhaalta poikki. Itellä oli samaa pitkän aikaa, kunnes toinenkin napsahti poikki. Nyt se ohjuri makaa takaluukussa.. Sitä joutu aina sormilla auttelemaan, ku laitto luukun kiinni.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #8 : 19.07.2011, 17:48:43 »
Ohjurit näemmä ehjät ja hennolla väkivallalla sekä voiteluaineella lähti pelittämään toi ohjain siten ettei enää jumi siihen... muttamutta...

[tyhmä]
Pitääkö toi moottorin nolla-asento -säätely siis tehdä irrallaan?

Siinä oli jokin "+....0....-" -ruuvikin mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta...
[/tyhmä]

Nyt se ainakin vain menee päästä päähän. Eli kokonaan auki ja siitä suoraan, pysähtymättä rosvosektorissa, tuuletusasentoon... Tuuletusasennosta se ei ilman puolen sentin ruuvausta, manuaalisesti, alaspäin lähde kohden "kiinni" -asentoa. Kun lähtee niin jatkaa sitten suoraan "täysin auki" -asentoon...

Noh, pärjäähän tuon kanssa nyt kun tietää mistä on kyse ja on pari ruuvaria joukossa jos vahingossa nostaa tuuletusasennon tappiin asti. Olisi vain kiva saada sellaiseen kuntoon kun on tarkoitettu...

"If I die... I die..." <- joku

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #9 : 06.10.2012, 16:45:28 »
Käytän taas vanhaa topiccia kun liippaa läheltä eikä viitsi uuttakaan aloittaa. ::)

Eli 945:sen kattoluukku vuotaa. Veivikäyttöinen luukku toimii moitteetta, mutta kiinni asennossa jää takalaitaan molemmille puolille noin 2-6mm rako tiivisteen ja auton varsinaisen katon väliin korkeus-suunnassa (eli katto tuntuisi olevan turhan "syvällä"). Päteekös tuohon 945:sen kattoluukkuun samat säädöt ja toimempiteet kuin 740:sen kattoluukkuun?

Eli löytyykös sieltä ihan jotkut säätöruuvit? Jos sen nyt saisi edes tiiviisti kiinni (vaikka menisi se toimimattomuus samalla) ennen talvea, kun oli kuljettajan lattia litimärkä (vettä satanut kaatamalla koko viikon, niin en yhtään ihmettele jos katon vesikourut ei riitä).

Kaikki neuvot ja avut kelpaa! ;) Hätäratkaisuna pitänee laittaa ensiyöksi kirkkaalla pakkausteipillä saumat "umpeen". :D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #10 : 07.10.2012, 00:45:15 »
Khyllä khyllä. Mekanismia nyt säädetty ja katto saatu ylemmäksi. Toiselta puolelta se säätömekanismi murtunut, mutta sai sillä vielä jotain aikaan. Nyt on suht tiivisti reijässään.

Mutta nyt pitäisi löytää vuotokohta. Eli mistä kohtaa a-pilareita ne vedenpoistoputket menee ja minne ne päättyy? Apukuskin jalkatila on kuiva, mutta kuskin puoli aivan läpeensä märkä. Mielessä käynyt, että olisi se letku jostain kohti murtunut.

Eli neuvoja tarvitaan.

Poissa perttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • moparman@luukku.com
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #11 : 07.10.2012, 16:15:09 »
Minulla joskus tuli vesi sisälle kun massauksessa oli laitettu siellä jalkatilan sivussa oleva muovi huonosti paikoilleen.Veden olisi pitänyt laskeutua maahan mutta pääsikin valumaan muovin välistä lattialle.Kaikissa ei muovia ole jos on raitisilma luukku.
Useamman "kartanon"herra

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #12 : 07.10.2012, 17:26:18 »
Minulla joskus tuli vesi sisälle kun massauksessa oli laitettu siellä jalkatilan sivussa oleva muovi huonosti paikoilleen.Veden olisi pitänyt laskeutua maahan mutta pääsikin valumaan muovin välistä lattialle.Kaikissa ei muovia ole jos on raitisilma luukku.
Eli siis sinullakin oli autossasi kattoluukku ja sielä on jalkatilassa sisällä joku vettä ohjaava muovi? Minulla ei ole raitisilmasuulakkeita siellä.

Heh! Lattia oli jo aavistuksen kuivempi!!! Oli enään märkä, ei litimärkä!

s73

  • Vieras
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #13 : 07.10.2012, 18:37:14 »
Oletko tarkistanut onko poistoletku avoin?  massatessa ja koteloöljyä laittaessa ne voi tukkeutua, myös kura voi tukkia ne.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740/-88/tbo, kattoluukku (sähköistetty)
« Vastaus #14 : 07.10.2012, 19:01:41 »
Oletko tarkistanut onko poistoletku avoin?  massatessa ja koteloöljyä laittaessa ne voi tukkeutua, myös kura voi tukkia ne.
Enpä ole tarkistanut kun en tiedä minne letkun pää menee...
Ja tarkennnetaan siis: katto ei ole märkä/kostea. Vain kuljettajan lattia on märkä ja tuntuisi tulevan jalan lepuutuspaikan ja oven välistä se kosteus jostain yleempää.

Mietin myös tukkia se kuskin puolen letku....

 

Kulkukoira  Proturbo