Carcom Oy  Ateho

mikä ahdin

  • 209 Vastauksia
  • 100650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pro Turbo

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #75 : 03.01.2012, 13:22:29 »
Kuinka paljon tuo pieni kompurakotelo voi vaikuttaa? Ja jos vaikuttaa niin voiko vain sitä vaihtaa suurempaan tjms..

Ainahan se on parempi jos saan käyttää vanhaa ahdinta. Se tarkoittaa, että säästin rahaa. Ja voin laittaa senkin kanteen.

Jos puhutaan TO4 mallista siihen voi vaihtaa myös TO4E mallin kotelon joka on taas A/R luvultaan yleensä 50.
On myös olemassa A/R 70 koteloita jotka voi myös laittaa suoraan T4 runkoon.
Vaatii vaan toisenlaisen ahtolevyn ja kompressorisiiven kun niissä on erikorkuiset siiven taustat sekä jättöpään halkaisija ja muitakin eroja.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #76 : 03.01.2012, 13:25:28 »
Kiitoksia hyvistä vastauksista.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #77 : 03.01.2012, 13:37:39 »
Anton, ei oo rotolla mitattu. Vaasassa, en muista paikan nimee. Ei tullut 2.5 litraisesta kuin ~530 heppaa 1,7-1.8barilla.

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #78 : 03.01.2012, 13:45:21 »
Kuinka paljon tuo pieni kompurakotelo voi vaikuttaa? Ja jos vaikuttaa niin voiko vain sitä vaihtaa suurempaan tjms..
Ainahan se on parempi jos saan käyttää vanhaa ahdinta. Se tarkoittaa, että säästin rahaa. Ja voin laittaa senkin kanteen.
Oleellisimpaan kyssäriin jäi vastaamatta. Eli mitä se isompi kompurakotelo vaikuttaa, tuossahan tuli vasta vaihtoehdot, mitä siihen "sovinnolla" sopii.

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #79 : 03.01.2012, 13:46:00 »
Anton, ei oo rotolla mitattu. Vaasassa, en muista paikan nimee. Ei tullut 2.5 litraisesta kuin ~530 heppaa 1,7-1.8barilla.

Höh, mä jo olin täällä fiiliksessä, että tulis jotain muuta ku hattudataa.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #80 : 03.01.2012, 13:55:06 »
Tervehdys!

Työn alla on tässä Volvo 240 D24 ja ois turbotus eessä. Ahdin valinnasta vähän kyselisin..
-12mm nestepää ja ahdonalainen syötönsäätö tulossa
-cooler
-vähän varmaan avartelen ja hiekkapuhaltelen kanavia.
+ sachs sre kytkin
...yms...
lukemat pitäs saada +200hp/400Nm

GT32; imusiipi 47mm ja pakosiipi 54mm. AR 0,69. Tommonen ois suht edullisesti tarjolla (350€, uusi), mutta heräilee kuulemma vasta 3000 kieppeillä..ainakin vakiopakosarjalla.

T3/T4 oon katellu, mut tahtoo olla niin harvassa niitä..tai no.. uutena tietysti :D

mut tarkotus ois saada tuohon 400 € turbo (hukkaportilla)
uudet, vähän käytetyt ja huolletut kelpaa..

Kertokaa vinkkejänne. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #81 : 03.01.2012, 14:18:46 »
Oleellisimpaan kyssäriin jäi vastaamatta. Eli mitä se isompi kompurakotelo vaikuttaa, tuossahan tuli vasta vaihtoehdot, mitä siihen "sovinnolla" sopii.

Joo toki kiinnostaa, että saavutanko tuolla vaihdolla mitään. Omassa pienessä päässä aina isompi on parempi, mutta mahtaako näin olla.. Jotenkin tuo garretti vaan häpeää holsetin vieresä vaikka siivet on samaa kokoluokkaa.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #82 : 03.01.2012, 14:26:36 »
GT32; imusiipi 47mm ja pakosiipi 54mm. AR 0,69. Tommonen ois suht edullisesti tarjolla (350€, uusi), mutta heräilee kuulemma vasta 3000 kieppeillä..ainakin vakiopakosarjalla.



alin viiva ahtopaine.. CHANNEL 2 (CH2) on ahtopaine baareissa. (klikkaa isommaksi)
« Viimeksi muokattu: 03.01.2012, 14:29:04 kirjoittanut skebazu »

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #83 : 03.01.2012, 14:44:37 »
Höh, mä jo olin täällä fiiliksessä, että tulis jotain muuta ku hattudataa.

Anteeksi maalaisuuteni, tässä käyrät. Vihreä käyrä 14 pesällä, punainen 16 pesällä. Ei muita muutoksia.
Ei varmaankaan oo kovinkaan väärin jos sanon että herääminen parani 400-500rpm ?

« Viimeksi muokattu: 03.01.2012, 14:55:19 kirjoittanut [Max] »

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #84 : 03.01.2012, 15:10:18 »
Anteeksi maalaisuuteni, tässä käyrät. Vihreä käyrä 14 pesällä, punainen 16 pesällä. Ei muita muutoksia.
Ei varmaankaan oo kovinkaan väärin jos sanon että herääminen parani 400-500rpm ?

Saat anteeksi  ;D
Aika jännä tuo kyllä. Tuo ero on tyyliin kuin olisi vedetty eri vaihteilla.
Tukkoisia ovat, kun näköjään tarvitsee ison pesän toimiakseen...

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #85 : 03.01.2012, 15:16:10 »

Metästät sinne vaikka jonkun 18T mitsun 7 pesällä. Voi olla 16T tai 15G. Luulis sopivan budjettiin. Käyttöominaisuuksia kuitenkin haet tässä?

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #86 : 03.01.2012, 20:10:58 »
Jos kompurakotelo on julmetun pieni, se ei kyllä ole T04E. Pakopuoli voi olla. Joka tapauksessa 400 pätkähtänee rikki tuollakin.

Kyllähän kaikki aina toimii missä tahansa, mutta onko se hyvä, onkin toinen juttu.
Mä ehdottaisin tuohon MP R545-2:sta tai jotain hx35 asiaa. Ensin mainittu on edistyksellisempi.

Kyllä HX35 on aika pieni ahdin yli 450 hevosvoimaiseen 2.5-litraiseen vinokoneeseen, jossa halutaan potentiaalia vielä jättää reserviin.

Omassa 2.3-litraisessa (joskin huonommalla 8v-kannella varustetussa) oli HX35 #12-pesällä ja sehän meni aivan tukkoon. 1.5 bar ahtopaineilla pakopaineet huiteli reilusti yli ahtojen ja pakotti hukkaportin auki vaikka olisi mitä tehnyt.

Tehot tämä rajoitti jonnekin reiluun 350 hevosvoimaan.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #87 : 03.01.2012, 21:03:10 »
Metästät sinne vaikka jonkun 18T mitsun 7 pesällä. Voi olla 16T tai 15G. Luulis sopivan budjettiin. Käyttöominaisuuksia kuitenkin haet tässä?

Joo, ois kiva ku lähtis jostain 2000-2500 kieppeiltä.. ja tommonen 200-220 on tehohaarukka..12mm nestepäällä ja coolerilla.
Ahtopaineetki ois kiva ku pysyis 1,0-1,3 bar tietämillä..vai meneekö yli..?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #88 : 03.01.2012, 22:01:15 »
Kyllä HX35 on aika pieni ahdin yli 450 hevosvoimaiseen 2.5-litraiseen vinokoneeseen, jossa halutaan potentiaalia vielä jättää reserviin.

Omassa 2.3-litraisessa (joskin huonommalla 8v-kannella varustetussa) oli HX35 #12-pesällä ja sehän meni aivan tukkoon. 1.5 bar ahtopaineilla pakopaineet huiteli reilusti yli ahtojen ja pakotti hukkaportin auki vaikka olisi mitä tehnyt.

Tehot tämä rajoitti jonnekin reiluun 350 hevosvoimaan.
Ei tainnu olla ennakot ja mokot ihan kuosissa.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: mikä ahdin
« Vastaus #89 : 03.01.2012, 22:34:27 »
Ei tainnu olla ennakot ja mokot ihan kuosissa.

Luulis Harisen osaavan säätää tuollaisia..

 

Samppasport  Futurez