KL-varaosat  Race.fi

Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.

  • 35 Vastauksia
  • 23847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #15 : 29.10.2015, 19:25:40 »
http://www.acm-ab.se/paket-kolv-vevstake/volvo-b230-b234/585
Tuolla tarjouksessa, jos saa jonkun firman kautta niin jää Ruotsin alv pois joten hintaa setille noin 650 euroa.
Sisältää kanget, männät ja arp:n pultit kankiin.
Samanlaisia kun kopio-Eaglet mutta SPM:n logolla.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #16 : 29.10.2015, 22:07:08 »
Kuulostaa siltä että jos konetta alkaisin avaamaan niin sinne uskaltaa lykätä huoletta nuo eaglen kopiot arp:n pulteila? ::)

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #17 : 31.10.2015, 20:31:40 »
nuo kanget on kyl hyvät ja tuntuis ainakin +700 hp aikakin kestävän hyvin oli itellä kiinni tänä keväänä 2500km eikä mitää merkkejä vääntymisestä. noita spm mäntiä en jaksa suositella teho moottoreihin koska on vakio turbon männän renkailla ja 0.6 välyksellä vielä nappaa. ja 1mm välyksellä kestää ajaa mutt alkaa puhaltaa öljyä. männätkään ei kovin vahvat jos on venttiili kolot nii pienelläkin nakutuksella hajoaa välittömästi.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #18 : 01.11.2015, 00:53:40 »
noita spm mäntiä en jaksa suositella teho moottoreihin koska on vakio turbon männän renkailla ja 0.6 välyksellä vielä nappaa. ja 1mm välyksellä kestää ajaa mutt alkaa puhaltaa öljyä. männätkään ei kovin vahvat jos on venttiili kolot nii pienelläkin nakutuksella hajoaa välittömästi.

Tämä selvä.

Omakin moottori lienee siis tuhoon tuomittu kun venttiilikolot löytyy männistä ja välystäkin on vain 0,10mm.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #19 : 01.11.2015, 03:56:41 »
 Kolvring /  Volvo Röd motor

Kolvringsgap:

0.35 mm - < 350 hk
0.40 mm - 350 - 400 hk
0.45 mm - 400 - 450 hk
0.50 mm - 450 - 500 hk
0.55 mm - 500 - 550 hk
0.60 mm - 550 hk >

Tälläinen ohje löytyi aikanaan spm sivuilta, kun kyseisiä mäntiä kokeilin ja omaan tein 0.6-0.7 välykset ja renkaat oli hetken ajon jälkeen pätkinä yksi mäntä jo paskana renkaiden takia. Tilasin uuden männän ja männän renkaat ja välykseksi 1mm no huohotus oli taattu kaasupohjassa ajaessa mutta ei enään napannu, mutta moottori pääsi nakuttamaan aivan aavistuksen penkissä säädettäessä ja heti lähti palanen venttiili kolon reunasta litomaan ja taas vaihtoon. Kesällä iskin koneeseen virtalan aihio wisekot, johon ei voi muuta olla kuin tyytyväinen. Tulee seuraavankin koneeseen sellaiset!

Suosittelen noita Virtalan aihio wisekoita niissä on paksut laet ja voi tehdä venttiilin kolot niin että ei jää sitä ohutta reunaa vaan ajaa sen pois kokonaan, jolloin heikko kohta on poistettu. Männän rengas välyksiin on riittänyt noilla tehoilla 0.25-0.3 eikä ole napannut 2500km aikana. ;)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #20 : 01.11.2015, 10:44:12 »
Nyt oli ulosanti jo sen verran ymmärrettävää että tajusin puhuttavan männänrenkaiden katkosvälyksistä. Tuonne jonnekin 0,45-0,55 korville ne muistaakseni ohjeen mukaan piti noissa mun wisecoissa viilata. Tai siellä lapuissahan on niitä eri vaihtoehtoja vähän sen mukaan kuinka raju pannu on tekeillä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #21 : 01.11.2015, 12:33:55 »
Meillä on 242:ssa SPM:n männät ja veivit. Venttiilikolot oon vääntäny niihin ihan omin käsin. Viis vuotta on kone ollut nipussa eikä oo ollut perusmoottorin puolesta ongelmia. Aika monta täyskaasulähtöä koko kaavio läpi kelattuna tolla koneella on takana. Muistaakseni 0.55-0.6 luokkaan tuli laitettua katkosvälys ja porausvälys on noin 0.1. Jonkun verran tolla katkosvälyksellä huohottaa, mut tässä käyttötarkotuksessa sen joutuu hyväksymään. Penkkitehoista ei oo havaintoa mutta kulkua voi katsoa 1/4 mile listalta. Kun pitää huolen että kone ei nakuta, niin kyllä tollanen kiinalainen SPM-mäntä ajaa asiansa. Ja jos tehomoottori nakuttaa, niin ei siinä oikein auta vaikka olisi kuinka hienot mukit.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #22 : 01.11.2015, 22:48:31 »
Näin on! Omassa oli noin 600-700hp riippuen polttoaineesta ja silloin ei enää toi 0.6 riittänyt. Mäntä kestää kyllä, kun huolehtii ettei pääs nakuttaa.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #23 : 15.11.2015, 00:57:46 »
billettisiivellä hx40 super 17 pesällä.

Poissa Vinokone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #24 : 17.11.2015, 16:48:56 »
Keväällä penkissä teho oli jotain 710hp 800nm 2bar. Ahdin oli huono ei pelannu halutulla tavalla. Ahtimen vaihdoin toiseen, jonka jälkee ei penkitetty. Soppaa joutu 20% rikastamaan samalla paineella. Tehoa oli tuntuvasti lisää persdynolla. Jonka jälkeen nyt loppu syksy ajettu 2.5bar paineilla, jolla tehoa tuli vielä kivasti lisää. Tarkotus oli mennä penkkiin mutta kanki antautu niin jäi lappu saamatta.
Teho on arvio edellisee setuppiin verrattuna. Lappu jäi saamatta ja nyt vaihtuu setuppi mutta mennään samalla ahtimella katotaa keväällä mihin toi hx40 riittäää.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #25 : 17.11.2015, 17:09:57 »
Teho on arvio edellisee setuppiin verrattuna. Lappu jäi saamatta ja nyt vaihtuu setuppi mutta mennään samalla ahtimella katotaa keväällä mihin toi hx40 riittäää.

Laitappa mielenkiinnosta joka tapauksessa tuosta 710hp vedosta teholappu näkyville.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #26 : 17.11.2015, 22:58:10 »
 16v kansi. Mutta jatkakoot Vinokone muista spekseistä.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #27 : 01.01.2016, 18:35:54 »
En tiedä kuuluuko tänne osioon mutta oon yrittäny selailla että mistä löytyis acl tai vastaavat laakereita kymppisarjan runkoihin ja t4 kiertokankiin. Kovin nihkeästi on tarjontaa...b2*0 moottoriin löytyy kyllä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #28 : 06.01.2016, 18:29:37 »
Löytyykö jostain 151 pitkiä H-profiili kankia B230 kangenkaulalle (49mm) , ja varmaan 150 mm kävis ehkä myös ?
Tappi 22 mm  :P
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokoneen H-profiilin veivit, takomännät jne.
« Vastaus #29 : 07.02.2016, 12:34:58 »
Löytyykö jostain 151 pitkiä H-profiili kankia B230 kangenkaulalle (49mm) , ja varmaan 150 mm kävis ehkä myös ?
Tappi 22 mm  :P
olikohan jossain bemarissa ja mitsussa 150mm.

Mä tarttisin 96-96,5 mukit 36mm pk:lla...mistä mahtais löytyä? Saa myös olla sellaset mukit mistä saisin sorvattua tollaset.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

RallyBaron  Samppasport