Iltaa,
nokka-akselin asentotunnistimen anturi tuli vaihdettua, hommaan meni noin 10 minuuttia eli varsin helposti vaihdettavissa.
Vaihdon jälkeen auto käyntiin ja vikakoodien lukuun. Lukija ei tuonut enää p0341 koodia, vaan p0490 ja p1412 vikakoodit.
Parinkymmenen kilometrin testilenkillä moottorivikavalo ei enää syttynyt, mutta nykimistä oli havaittavissa 1100 - 1600 kierroksilla. Kulkupuoli tuntui myös aika tukkoiselta, välistä otti kierroksia ja välistä tuntui kuin kone olisi tukehtunut.
Mielenkiintoisena lisäpiirteenä tuli virheilmoitus luistoneston toiminnasta, jonka tosin sai kuitattua pois auton uudelleen käynnistyksellä. Kyseinen virheilmoitus ilmestyi kuitenkin useaan otteeseen, joten pelkästä yksittäistapauksesta ei ollut kyse.
Voisiko syy olla EGR:n toiminnassa, onko kyseisen vempaimen puhdistamiseen / korjaamiseen mitään mahdollisuuksia, vai tuleeko koko vekotin vaihtaa uuteen?
Jälleen kerran kuunellaan hyviä neuvoja asian suhteen.