Asiaan palatakseni.. Suurin vertailumoottori on siis ollut B20 ? Koskikos 20% myös tilavuuden suurentumista.. Eli suurin litratilavuus täten saisi olla 2,4L
Meinasin vaan, että millainen taistelu mahtaisi olla saada laillisesti suomessa kilpiin esim 2,3 T5 moottori amazonissa? Jos joku tietää esteitä asialle niin kertokoon tai vaijetkoon iäksi 
Tehot taitaa tuossakin tapauksessa paukkua yli kun ei voi penkittää/katsastaa alitehoiseksi, kun koneen tiedot on tiedossa. Voiko muuttaa katsastuksen ajaksi vapariksi ja leiman jälkeen laittaa turbo ja paperien kanssa leimata turboksi 
Eli T5 pata pellin alle. Turbo pois ja muutoskatsastamaan 2,3 vapari femmalle. Sitten tämän jälkeen "turbottamaan".. Eli orkkis osat paikalle ja penkittämään tuosta padasta se 129hp ja muutoskatsastamaan 2,3l turboksi.. unohtaen koko T5 merkinnän. Vai näkyykö moottorista, lohkosta tjms koneen tiedot niin hyvin, että sanovat heti leimalla, että tää kone on T5 ja ei käy ilman turboa tähän..
Miks tarvii olla koneen tiedot tiedossa?
Leimaat sen omavalmisteahdettuna penkkilapulla, ihan niinkuin nää kaikki muutkin patentit.
Se on kato jännä, että vaikka on "koneen tiedot tiedossa" niin sillä ei oo paskankaan väliä jos on pätevä penkkilappu. Sitä paitsi kuitenkin vaihdat moottorinohjauksen niin se ei oo silloin mikään t5 enää, vaan 5sylinterinen ahdettu moottori.

Jos taas laitat esim. B234F:n, jossa on 155hv, niin sitä ei saa itkemälläkään muutoskatsastettua, koska raja ylityy
Paitsi että saa, jos moottoriohjaus on vaihdettu, ettei se enää ole b234f, niin silloin tehonmittaus, ja mitäköhän siitä tulee, oho 129heppaa. Miten tää voi olla mahollista? "no semmonen ecopurkki tuo uus"
Tuo tuossa vasemmalla on tehtaalta lähtenyt 250hevosvoimasena, kun se sitten joskus kerkee Volvon pellinalle, niin siinä tulee olemaan noin 180hv, megalla ja hukkakipinällä. Konttorilla kysytysti vaadittavat paperilappuset: penkkilappu & moottorinluovuttajan kuitti ettei ole varastettu tjsp. moottori.