Erotellaas tämä omaksi aiheekseen, alustavasti hölötelty tuolla:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70506.msg1061014567#msg1061014567Koostetaan nyt tähän silti mitä on tapahtunut parin viikon aikana.
Tekniikka on/oli B230F ja M47. AVK:lta ostin viime kuun lopulla,
ehkä hieman turhan korkealla hinnalla 
, lievästi oikeaan takakupeeseen kopsaistuna. Rankan pinttymän jynssäyksen jälkeen katsottuna maalipinta muutenkin menettelee, mutta pohja on kuitenkin kohtuu hyvä. Bensapumppu ei halunnut lähteä uudestaan pyörimään hetken käynnissäolon ja sammutuksen jälkeen. Kuljetti kuitenkin Pirkkalasta ~280km. Työpaikan pihalla muutaman siirtelykerran jälkeen hyytyi sitten kerrasta ja vaihdoin uuden pumpun tilalle.
Muuta mukavaa ja muutoksia:
- 25mm etuvakaaja, 19mm takavakaaja, etutukivarret ja panhard uretaaniheloilla. Edessä sinisessä 242:ssa ja englantilaisessakin olleet lyhennetyt lesjöt lyhennettyjen vakioiskareiden kanssa. Takajousista pois sen verran, että lievä etukeno saavutettu.
- Toimiva ilmastointi poistettu muiden "lisävarusteiden" tieltä, sisäkenno vielä poistettava ja lämppärinmoottori vaihdettava.
- Kanteen teetetty seeti- ja venttiilityö sekä porttasin kevyesti. Nokaksi vaihdettu V.
- Imusarjan alle majoittui Madbullilla 244:ssä ollut Eaton M65. Tukijalkaa piti hieman viistää, että mahtuu jakajan kanssa paikoilleen. Tehostimenpumppu piti poistaa, laitettava tilalle erillisellä säiliöllä oleva.
- Pakopuolelle tuli halkosarja, johon tein sisälle pienen ohjurintapaisen, joka on pulttikiinnitteinen sarjan selkäpuolen läpi. Väliputken päässä on HX40 56/64 siivillä ja #17 pakopesällä. DP on 3,5" ja heti auton alla 3" loppuun asti. Laatikontukipalkin etupuolella jousto, sen jälkeen Magnaflown:n katti ja 2kpl Simonssin läpivirtaavia pömpeleitä. Häntäputki 2,5". 38mm kiinaportti lähtee väliputkesta taakse alaviistoon.
- Ahtoputket 2,5" ja 2kpl 50mm kiinadumppeja.
- 600x300 cooleri on jaettu kahtia eli turbo-cooleri-remmi-cooleri-kone. Tämä siksi, että remmillä ei vielä ole rinnalla ohitusventtiiliä, vaan kaikki ilma kulkee remmin läpi. Pyrkimys pitää imulämmöt siedettävissä lukemissa ja sen takia turbon lämmittämä ilma kulkee ensin coolerin läpi. Todennäköisesti linjaan tulee Penta-tyyppinen ohitusventtiili mutta hieman eri tavalla toimien. Eli kun turbo alkaa tuottamaan tarpeeksi painetta ahtoputkistoon, avaa paine ohitusventtiilin ja remmi jää pyörimään sinne "tyhjää". Venttiilin sijoittelu samalla tavalla kuin
tässä, mutta ahtimet eripäin. Kokeilun nimissä kuitenkin ensin ilman ohitusventtiiliä.
- Moottorinohjauksen suhteen ensihätään 300cc T6 suuttimet ja Hautingilta lainatut turbon boksit. 142:ssa ollut Innovate MTX-L tulee kiinni myös. Kunhan saa asiat järjestykseen, niin 870cc suuttimet, muutoksia moottorinohjauspuolelle ja E85:ttä tankkiin. Tehoahan ei kovin paljoa voida odottaa halkosarjan kanssa

Ja kuvia:
UlkoasuTekniikkapuoliJotain tulevasta:
Akku konttiin tasaamaan painoja ja lisäpenkin heivaaminen mäelle. Vauhtipyörästä koneistetaan reunuksesta ylimääräiset pois, jotta saa käymään littupyörälle tarkoitetun asetelman. Ja tietysti tärkein eli vp:n painoa keveämmäksi. Katsastuspenkitys toivottavasti ensi viikon loppupuolella ja katsastus jouluviikolla. Saa nähdä miten käy, rekisterikilvet on tilattu alkuperäisellä tunnuksella. M90 tulee M47 tilalle ajastaan. Paremmat iskarit taakse joskus ja muuta semmosta, lukkokin ois kiva.