Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 B200f tukehtuu?

  • 72 Vastauksia
  • 21546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
240 B200f tukehtuu?
« : 24.07.2011, 13:52:33 »
Vaihdoin viallisen siirtopumpun uuteen motonettiläiseen. Aiemmin autoa sai sahata käyntiin 1/4 tankillisen jälkeen, ja sitten lähti hienosti. Nyt uudella pumpulla, bensaa yli 1/2 tankkia saa käynnistää 3-4 pitkää käynnistystä, ja sittenkin lähtee poksutellen käyntiin. 50-60 km/h kolmosella kaasua annoin enemmän ja auto alkoi hyytää. Isossa mäessä vähän niinkun hyytyi, vasta pikku-kaasulla alkoi vetää nätisti.

Onkohan tämä nyt sytyssä vai polttoaineessa tämä vika bensana 98e5 ja tuoretta. Siirtopumppuun en vaihtanut suodatinta.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #1 : 24.07.2011, 14:44:48 »
B-pumpun rele lämpeää, paskana siis?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #2 : 24.07.2011, 16:00:52 »
B-pumpun rele lämpeää, paskana siis?

Joko releessä liikaa ylimenovastusta mikä kuumentaa relettä, tai sitten pumppu itse alkaa olla ehtoopuolella ja kuluttaa siksi paljon virtaa mikä näkyy myös releessä lämpenemisenä.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #3 : 24.07.2011, 17:27:29 »
Joko releessä liikaa ylimenovastusta mikä kuumentaa relettä, tai sitten pumppu itse alkaa olla ehtoopuolella ja kuluttaa siksi paljon virtaa mikä näkyy myös releessä lämpenemisenä.

Pitäskö siitä kuulua selvä ääni kun virrat laittaa päälle? Eikö pumpun pitäs ääntää vähän kun virrat laittaa 2-asentoon? Mitään ei kuulu mistään, ininä kuuluu vaihtamastani siirtopumpusta kun auto käy.  :(
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #4 : 24.07.2011, 18:33:19 »
Pitäskö siitä kuulua selvä ääni kun virrat laittaa päälle? Eikö pumpun pitäs ääntää vähän kun virrat laittaa 2-asentoon? Mitään ei kuulu mistään, ininä kuuluu vaihtamastani siirtopumpusta kun auto käy.  :(

Jotkut sanovat että kuuluisi, mutta itse en ole B230F:stä onnistunut kuulemaan pääpumpun ääntä. Sehän on kai muuten pitkälti sama kuin B200F paitsi isompi iskutilavuus.

Minusta kyllä tuntuu että nämä F-koneet eivät pyöritä pääpumppua ennenkuin kone pyörii, ainakin joku joskus sanoi että näissä on ihan suunniteltu ominaisuus että startatessa neljän puristuksen jälkeen vasta ruiskuttaa ja hörähtää käymään. Luulen että pumppu alkaa nostaa painetta vasta kun YKK-anturi sanoo koneen pyörivän.

Ehkä voisi auton käydessä koettaa kädellä pääpumppua että juriseeko se tahikka kuumeneeko se itse. En tosin osaa sanoa mikä on kummankin osalta normaalia ja mikä ei.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #5 : 24.07.2011, 19:32:45 »
Jotkut sanovat että kuuluisi, mutta itse en ole B230F:stä onnistunut kuulemaan pääpumpun ääntä. Sehän on kai muuten pitkälti sama kuin B200F paitsi isompi iskutilavuus.

Minusta kyllä tuntuu että nämä F-koneet eivät pyöritä pääpumppua ennenkuin kone pyörii,
Ainakin minun B200F koneella varustetussa 940:ssä pumppu surisee jonkin sekunnin,kun virrat kääntää päälle.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #6 : 24.07.2011, 22:19:25 »
Minun volvossa ei surise enää muu kuin kuski kovaan ääneen kopissa! perkele. Koko laitos hyytyi Siilinjärvi-Kuopio välille. Ei käynnisty, pyörii nätisti mutta ei vaan saa polttoainetta, ilmeisesti. Koska välillä kumminkin lyö yhellä tai kahella pytyllä ja meinaa käydäkin. Nyt olen 250km päässä autosta vitutuksen saattelemana, mutta silti vinkkejä kaivataan. Ekana lähden testaamaan kipinää joka tulpalta, vaihdan pa-pumpun releen, polttoaine suodattimen, koska se on ollut siellä varmaan tehtaalta asti. mitähän muuta?  :-\
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #7 : 25.07.2011, 08:35:37 »
Minun volvossa ei surise enää muu kuin kuski kovaan ääneen kopissa! perkele. Koko laitos hyytyi Siilinjärvi-Kuopio välille. Ei käynnisty, pyörii nätisti mutta ei vaan saa polttoainetta, ilmeisesti. Koska välillä kumminkin lyö yhellä tai kahella pytyllä ja meinaa käydäkin. Nyt olen 250km päässä autosta vitutuksen saattelemana, mutta silti vinkkejä kaivataan. Ekana lähden testaamaan kipinää joka tulpalta, vaihdan pa-pumpun releen, polttoaine suodattimen, koska se on ollut siellä varmaan tehtaalta asti. mitähän muuta?  :-\

Kuulostaa kyllä siltä että pumppu on kuolemassa. ne ei yleensä hajoa suoraan vaan ne alkaa oireilemaan ensin, eli käy 3:lla tai 2:lla jne. eli pumppu antaa hiukan bensaa mutta ei pysty maksimi painetta antamaan. Releen ainakin pitäisi naksahtaa ennen ku pumppu lähtee käymään? jossei naksahda niin saattaa olla rikki?

Yksi vaihtoehto on antaa pumpulle suora virta irtonaisesta akusta tai jostain ja kuunnella suriseeko max 2 sek. ettei pummpu hajoa (jos edes toimii).

Mun mielestä noi bensapumput ei enää nykyään pidä niin kovaa ääntä että sen kuulisi kunnolla varsinkaan sisälle. ainakaan ite en ole ikinä kuulut omaa pumppua. eri se oli jossain 70 luvun autossa :)

Toivottavasti saat auton toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011, 08:46:30 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #8 : 25.07.2011, 15:25:15 »
Kuulostaa kyllä siltä että pumppu on kuolemassa. ne ei yleensä hajoa suoraan vaan ne alkaa oireilemaan ensin, eli käy 3:lla tai 2:lla jne. eli pumppu antaa hiukan bensaa mutta ei pysty maksimi painetta antamaan. Releen ainakin pitäisi naksahtaa ennen ku pumppu lähtee käymään? jossei naksahda niin saattaa olla rikki?

Yksi vaihtoehto on antaa pumpulle suora virta irtonaisesta akusta tai jostain ja kuunnella suriseeko max 2 sek. ettei pummpu hajoa (jos edes toimii).

Mun mielestä noi bensapumput ei enää nykyään pidä niin kovaa ääntä että sen kuulisi kunnolla varsinkaan sisälle. ainakaan ite en ole ikinä kuulut omaa pumppua. eri se oli jossain 70 luvun autossa :)

Toivottavasti saat auton toimimaan.

En minä ainakaan releestä ääntä kuullut, saan kaverilta lainaan vara releen. Koitin kuunnella pumppua myöskin niin että laitoin virrat päälle ja roikuin itse auton alla, ei mitään  :-\

Vaihtelen nyt ne suotimet ja testaan toisella releellä. Launtaina sitten uutta pumppua jos se on sökö.

Kiitti vinkeistä, tää kait se on sitä motorsporttia?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #9 : 25.07.2011, 18:51:19 »
En minä ainakaan releestä ääntä kuullut, saan kaverilta lainaan vara releen. Koitin kuunnella pumppua myöskin niin että laitoin virrat päälle ja roikuin itse auton alla, ei mitään  :-\

Vaihtelen nyt ne suotimet ja testaan toisella releellä. Launtaina sitten uutta pumppua jos se on sökö.

Kiitti vinkeistä, tää kait se on sitä motorsporttia?

Noin mäkin etenisin.

Juu on motorsportia parhaimmillaan  ;D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #10 : 29.07.2011, 23:12:29 »
Nonni autoa lähestytty tuttavallisesti alapuolelta käsin. Suotimen ja releen vaihto ei auttanut asiaan. Rele napsahtaa iloisesti, mutta pumppu ei sano mitään. On kyllä ulkoa päin niin kuppasen näkönen, etten ihmettele jos sisältä on särki   :hello:

Olikos tässä joku takaiskuventtiili? Jos sen puhistaisi, jos on helpossa paikassa nyt samalla?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #11 : 30.07.2011, 15:53:23 »
Takaisku pitäisi olla suoraan pumpun päässä painelinjan banjon yhteydessä. Karkeasti ottaen 940 surisuttaa esivedolla ja 740 ei surise. lh 2.4 vartoo 2kpl ykk ennenkuin antaa luvan käynnistyä. Jos siis lähtee aikasemmin on siellä polttoainetta joutunut männän päälle. Eli suuttimet vuotaa tms.
S80 -07

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #12 : 30.07.2011, 17:03:23 »
No, nyt on uus pumppu, suodatin, siirtopumpun suodatin, rele ja uusi siirtopumppu. sain käyntiin ja katokseen siirrettyä tieltä (n. 20m ajoin sillä) Pyöri tuossa katoksessa ja heti kun lämpes niin ensin tippu tyhjäkäynti ja tahtonu käynnistyä kun koitti. Sitten vaihettiin tulpat, vanhat oli mustat. kun antaa kierrosta niin tulee välillä rykäsy että ei oikeen saa bensaa tai jottain. Ja tuohon se sitten taas hyyty. Ei saa painaa kaasua, ei anna nostaa kytkintä kun saa kierrosta. Lopulta sammu ja tuskin lähtee ennen kun jäähtyy. Siirtopumpun ja sen putken josta pa lähtee linjastoon välillä oli sellanen haitari kumi joka oli halki. Korvattiin se sopivalla letkulla.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #13 : 30.07.2011, 21:51:37 »
Pakokaasu haisee pensalle! Ei toimi lämpinä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #14 : 30.07.2011, 23:17:59 »
Pakokaasu haisee pensalle! Ei toimi lämpinä.
Vaihda puola kokeeksi.
Jäitä housuun!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy