esitellääs nyt tämä oma projekti auto täällä.
(tämä eka postaus on lyhyt muistelma koko auton projektin vaiheista, jotain varmasti unohtui, jotka saattaa löytyä kun lukee koko aiheen, tai sitten ei, kirjoitan aika harvoin tänne

)
eli auto oli nettiautossa myynnissä toukokuussa 2010 tässä lähistöllä,eli ahtialasta hain.. hinta oli ei hinnoiteltu, joten ajattelin heittää pienen tarjouksen ja kokeilla millainen vastaus tulee. tarjosin autosta siis 450€. yllätykseksi myyjä hyväksyi tarjouksen, joten eikun autoa katsomaan paikan päälle. siellä tuli huomattua että auto olikin huomattavasti paremmassa kunnossa kuin oletin, joten kaupat sovittiin ja traileri tuli vuokrattua. parin päivän päästä mentiin autoa hakemaan, autohan oli seissyt kuusen alla nurmikon päällä pari vuotta, joten jarrut oli jumissa. aluksi siis piti nostaa pyörä kerrallaan ylös ja putkimiehenpihdeillä puristaa männät sisään, siinä vähän myyjä ihmetteli ku niin innokkaasti haettiin vanha 242 pois

tämän kuvan perusteella autosta alunperin innostuin, eli tällä oli nettiautossa


auto sitten haettiin hallille ja ensimäisenä tottakai ostin siihen vanteet :

tämän jälkeen sitte auto purettiin ja hitsaushommat alotettiin (vain muutama kuva asiasta)




:

hitsauksesta on kyllä paljon kuvia, mutta en niitä jaksa enempää lisäillä

autoon tuli uusi maalipinta, tietenkin sama sävy:



Sitten kasasin auton:


heti lähti nuo järkyttävät neliölamput kuikkaan ja tilalle nappisilmä:

talvi tuli:


tämän jälkeen tuli muovipuskurit:


talvella sitten tuli maalattua alustanosat, vaihdettua kaikki puslat sekä tuo öljykrematorio B19A ja M45 loota lähti pois ja tilalle B200E ja M47, muutama kuva näistä:









sitten meni se talvi ja kesä sillä tekniikalla.
sisusta vaihtui ankeasta harmaasta beigeksi, samalla tuli etusivulaseihin sähkönostimet ja sähköpeilit.

muutama fiilistely kuva:




loppukesästä tuli tuo lippa takapuskurin alle.

ja sisusta vaihtui taas, tällä kertaa musta sisusta diesel 244 -89. kun halvalla sain



keulan lippa tuli maalattua korin väriin, keulan ilme keveni ja parani kummasti


tuli taas talvi, ja autoon tuli laitettua aw-71 loota, samalla vaihdoin kojelaudan,mittariston ja kaikki johtosarjat.





myös perä vaihtui sellaiseen mistä sai nopeustiedon...
keulan alustanosat, jotka viimevuonna vain massasin, saivat nyt maalin:


pysyi se tekniikka siinä talven yli kunnes totesin että ei hyvä ja tekniikaksi tuli B200F+M47.




takaikkunat saivat tummennuksen.

sitten mentiin leimalle ja leima tuli taas ekalla puhtain paperein.

Sitten ostin vanteet, volvo gemini 740 peräisin.


tämä kesä 2012 meni tällä tekniikalla. ulkonäköön tuli pari muutosta, kuten takalärpäke tuli korinväriin:


ja takaluukunpäälle s70-spoileri:

sekä tuulilasi muuttui uudemman malliseen, 91-> eli kuminen reunalista ja 2-värinen sävylasi



nyt tänä syksynä autoon tulli B230FT 940 turbosta,joka laakeroitiin, rengastettiin ja hoonattiin, tietysti uusilla elringin tiivisteillä kasattuna. muutama kuva taas:





putkistoksi tuli 3¨ vapaastivirtaava.


ja sitten testi ajoa kun putki kasassa.


nyt viimeisimpänä autoon tuli uudet kaasu-iskarit ja jäähdytetyt etujarrut....


uusin kuva autosta vielä lopuksi, eli 2 vuoden rakentelun jälkeen


Paljon yksityiskohtia jäi puuttumaan, mutta enpä jaksa enempää päivitää kun rupee sormet jo kipeentyyn tunnin näppäilyn jälkeen

Tekniikka tällä hetkellä:
B230FT+M47, kytkimenä turbon kytkin levy+asetelma, perä perus avoin tasauspyörästö, mutta luultavasti tulossa g80 liikkeellelähtölukko tänä talvena, saa nähdä.