Vesiletkut lähtee jokaisesta kulmasta. Keulan puolelta auton eteen ja takapuolelta pyöränkoteloiden takapuolella oleviin koteloihin ja sieltä ulos.
Kattoluukun asento on säädettävissä kehyksessään 4 kohdasta. Kun katsot niitä luukun kiinnitysruuveja kehykseen, tajuat kuinka se on tehty. Mikäli luukku ei sulkeudu oikein vuotaa varmasti jostain reunastaan.
Toinen todennäköinen vuotokohta on itse lasiluukkua kiertävä kumitiiviste/lista. Mikäli se on kuivunut tai siellä olevat tuet ruostuneet, niin vetää veden tiivisteen ja luukun reunan välistä vesikourun ohi sisäpuolelle. Sen tunnistaa siistä, että varsinkin kiihdytyksissä/kaarteissa tulee vedet reunan yli naamalle. Siihen ei auta muu kuin uusi tiiviste (kallis ja hankala) tai sitten sopivaa elastista tiivistysmassaa jonka voi pursottaa suoraan tiivisteenreunan ja lasiluukun väliin.
Ja tarkoitan siis tosiaan itse lasiluukun ja sitä kiertävän kumitiivisteen väliin, EN koko kattoluukkua kiertävää tiivistettä!