Proturbo  Motorbit Oy

Kirjoittaja Aihe: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...  (Luettu 5556 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • Sukupuoli: Mies
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #16 : 21.02.2012, 10:50:50 »
Kertookaapas vielä puusilmälle (Vaikkapa kuvalla) missä tuo suutinrele sijaitsee vm 97 classicissa (B230FT/AW71, Ilmastointi yms.) Ei ainakaan pelkääjän iskaritolpassa putsarikotelon läheisyydessä näkynyt releitä, eikä nopealla silmäyksellä koko konehuoneessa. Vaakatasossa tuleva lumi hieman saattoi haitata näkyvyyttä.
244L-75 raato,  244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z, 244DL-75 B20F/BW35, 245 -82 D24Tic/M47, 240 -89 B230GT/Hestec/T04/Getrag260,  (945 -97 B230FT/AW71L)x2

Poissa The moose

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1693
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #17 : 21.02.2012, 16:23:38 »


se voi olla konehuoneen oikeessa reunassa johtosarjan alla. lähellä ohj tehostimen säiliötä.

Poissa mikan

  • Wiinan Woimalla
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2813
  • Sukupuoli: Mies
  • Wäärin Wirittäjä #1
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #18 : 25.02.2012, 20:55:16 »



Tuolta etsiskelisin...
Häkä piristää!


Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%)

Poissa Jussi.L

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 958
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #19 : 20.03.2012, 21:04:56 »
Tää näyttää hyvältä paikalta kysyä. Onko noissa lh2.4 bokseissa eroja vuosimalleittain. Kerron tilanteen: mulla on vm92 940 B230ft, ni sopiiko vm98 B230ft boksi suoraan toho vanhempaan? Ja onko vm98 vakio ahdot enemmän ku vm92? Ja jos eroilee muutenki nii mites?

E. Nii ruiskuboksi siis
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 21:07:23 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Acke

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1287
  • Sukupuoli: Mies
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #20 : 20.03.2012, 21:30:29 »
Fyysisesti sopii kai suoraan, mutta siinä uudemmassa on luultavasti ajonesto. Korjattavaissa lastulla jos olen ymmärtänyt oikein (boksin mallikohtainen). Paljonko kone ahtaa riippuu vain hukkaportin kellosta, boksilla ei oo mitään tekemistä sen kanssa, mutta koska molemmat koneet ovat FT mallisia niin tässä tapauksessa molemmat ahtavat 0,5bar.
Uudemmissa bokseissa lienee myös ohjaus sähköflektille.

Poissa Jussi.L

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 958
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #21 : 20.03.2012, 21:54:22 »
No en oo viä asteikolla olevaa mittaria laittanu muttakun 4500rpm kohdalla meno lakkaa tyystin kiihdytyksessä, ja vanhalla turbolla ei ollu tätä ongelmaa... Ja vakio 940 turbo on nyt ja purettu autosta joka oli iäkkäämmällä miehellä, enkä usko hänen kauheesti viritelleen ???
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Acke

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1287
  • Sukupuoli: Mies
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #22 : 20.03.2012, 21:56:37 »
Vaihtuiko siis koko kone? Jos vaihtui niin T-nokka tappaa kyllä menohalut neljän tonnin jälkeen...

EVO8

  • Vieras
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #23 : 20.03.2012, 22:25:43 »
Tää näyttää hyvältä paikalta kysyä. Onko noissa lh2.4 bokseissa eroja vuosimalleittain. Kerron tilanteen: mulla on vm92 940 B230ft, ni sopiiko vm98 B230ft boksi suoraan toho vanhempaan? Ja onko vm98 vakio ahdot enemmän ku vm92? Ja jos eroilee muutenki nii mites?

E. Nii ruiskuboksi siis

Käynnistyksen estolla varustettu boxi ei käy suoraan. Esto on ECU:n biossiin rakennettu eli ei pysty lastulla vaikuttamaan.

Näin kerto isot pojat... ;)

Vaihtuiko siis koko kone? Jos vaihtui niin T-nokka tappaa kyllä menohalut neljän tonnin jälkeen...

Ei tapa. Kun laitteet pelaa oikein (ja pakoputki hengittää) niin pyörii (ja vetää) nätisti rajoittajaan.

Poissa Acke

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1287
  • Sukupuoli: Mies
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #24 : 20.03.2012, 22:42:00 »
Varmempi varmaan laittaa semmonen jossa ei oo ajonestoa, mun "tieto" perustuu vain siihen mitä oon lukenut ruotsin foorumeilla, esim. garaget.
Vetäähän se rajoittajaan asti, mutta kiihdytys ei tunnu yhtä rajulta neljän tonnin jälkeen. En sit tiedä onko tossa jotain häikkää sitten, 2,5" putki kahdella läpivirtaavalla pöntöllä. Tulpat oli kyllä aika huonot, en oo vielä päässy kokeilemaan uusilla.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2662
  • Sukupuoli: Mies
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #25 : 28.03.2012, 22:00:25 »
YKK antaa kierrostiedon eli kipinän ja polttoaineen ajotukset eli kyllä, toki jos pätkii niin kipinä saattaa olla satunnainen -> varmaksi ei välttämättä osaa sanoa.

Pakko kysyä rautalangasta väännettynä, eli jos mittarille tulee kierroslukutieto, YKK-anturi on ehjä?

Poissa HembalanD

  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3018
  • Sukupuoli: Mies
  • Boxy, but good
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #26 : 28.03.2012, 22:12:47 »
On, tai voihan se YKK antaa pätkivää signaalia mitä ei välttämättä mittarista huomaa.
Hart sport!

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 320
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo 740
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #27 : 29.09.2012, 14:51:23 »
onko tietoa missä järjestyksessä suutin releen johtojen täytyisi olla.? sattuu olemaan itsella jokanen johta irrallaan ja enkä löydä oikeaa järjestystä millään
Volvo 850(855)TDI -96
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95
Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new
https://www.facebook.com/Volvoilijat

Poissa mikan

  • Wiinan Woimalla
  • VRCF ry jäsen 2014
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2813
  • Sukupuoli: Mies
  • Wäärin Wirittäjä #1
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #28 : 29.09.2012, 15:38:21 »
Häkä piristää!


Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%)

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 320
  • Sukupuoli: Mies
  • Volvo 740
Vs: Volvo LH 2,4 moottorinohjauksesta...
« Vastaus #29 : 30.09.2012, 11:29:17 »
Katseleppas tuolta...

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm
katselin jo eilen tuota mutta siitä ei selvinny sitä johtojen järjestystä, mutta nou hätä muutaman tunnin touhuamisen jälkee löyty oikee järjestys ja volvo saatiin taas käyntiin, oli mm, yksi mootorin sähköjen liitos huonosti kiinni,
Volvo 850(855)TDI -96
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254 FS -95
Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new
https://www.facebook.com/Volvoilijat

 

Ateho  Elekma