Clubi-tuotteiden tilaus: Paitoja, lippiksiä, pipoja ja huppareita.
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Autoni on Volvo S40 vm 2006. Akku vaatii latauksen. Akku on alkuperäinen. Auto ei käynnisty. Ostin Biltemasta akkulaturin. Laturissa on akkutyypille vaihtoehdot GEL, AGM ja WET. Mikähän niistä mahtaisi olla oikea?
Kiitos vastauksista. Itse en akuista paljon ymmärrä. Akusta itsestään ei oikein selviä mitä tyyppiä se on. Ainakaan siinä ei ole mitään vedentäyttö aukkoja, niinkuin on ollut aiemmissa akuissa. Varmaan on niin, ettei ole kovin suurta väliä minkä tyypin laturista valitsee.
Akut kestää tänä päivänä n. 3v joten itse en välittäisi asian kanssa hassutella vaan hakisin suorilta uuden akun.
Melkosta kakkaa sitä kuulee, mulla on 5v ikänen Volvon alkuperäinen märkäakku ja testien ja käytön perusteella täydessä iskussa. Toki akun saa vaikka vuodessa paskaks jos ajelet sillä vaan jotain pätkäajoa eikä mistään mitään välitä, mutta toisaalta tiedän akkuja jotka on eläny hyvin 8-9 vuotta. Tokipa se turvallinen vaihtoehto on hankkia uus, jos ei saa yöllä nukuttua.
No niin taas. Olisi näemmä pitänyt tarkentaa, että "keskimäärin". Yksilöitähän on kuten ihmisissäkin. Itse olen edelleen sillä kannalla, että jos varauksen pysymisen kanssa alkaa tulemaan ongelmia (kuten tässä tapauksessa), niin turha siihen on alkaa paukkuja uhraamaan vaan pistää kylmästi uuden akun. Vähimmällä ihmettelyllä pääsee. Olettaen siis, että itse auto on kunnossa (lataus/purkuvirrat).
Mitä tulee ottaa huomioon kun vaihtaa akun uuteen? V50 '08, eli kolme vuotta kesti akku. Auto kyllä käynnistyy moitteitta -20°C pakkasella ja eberin käytössä ei ole ollut ongelmia. Nyt testeri käskee uusimaan. Radiossa ei taida olla koodeja tai muuta mihin ongelmiin voi törmätä?