Turvallisuus
Lukkiutumattomat jarrut (ABS)
Sisätilat ja mukavuudet
Ohjaustehostin, Keskuslukitus: Kaukosäätöinen, Sähkökäyttöiset ikkunat, Ilmastointi: Manuaalinen, Vakionopeudensäädin, Ajotietokone, Penkinlämmittimet
Elektroniikka
Äänentoistojärjestelmä
Muut
Vetokoukku, Erikoisvanteet, Kahdet renkaat, Polttoainekäyttöinen lisälämmitin, Turbo
Tekniset tiedot
Teho: 66 kW / 90 Hv, Vääntö: 176 Nm, Huippunopeus: 180 km/h, Kiihtyvyys (0-100): 13,0 s, Henkilömäärä: 2, Ovien lkm: 5, Kulutus: Kaupunki: 8.00 l/100km, Maantie: 5.00 l/100km, Yhdistetty: 6.00 l/100km, Omamassa: 1 325 kg, Kokonaismassa: 1 740 kg, Vetomassa (jarrullinen): 1 200 kg
Lisätiedot
Edullinen käyttökuluiltaan koska pakettiautoksi rekisteröity: kulutus sekalaisessa ajossa n.5 - 5,5l/100km, käyttövoimavero vain n.50-60€/vuosi ja myös vakuutusmaksut edullisemmat kuin henkilöautona.
Ikäisekseen pienet kilsat ja hyvät varusteet kuten esim. talveksi polttonestetoiminen lisälämmitin ajastinkellolla. Kesää varten ilmastointi joka toimii.
Kesärenkaat hyvät alumiinivanteilla.
Hiljattain uusittu mm.
-sylinterikannentiiviste (öljyvuodon takia) ja samalla uusittu muut yläpään tiivisteet
-jakopäänhihna + kiristys- ja taittorullat + apulaitehihna
-termostaatti ja jäähdytysnesteet
-2kpl hehkuja (kaksi hehkua vaihdettu reilu vuosi aiemmin)
-moottoriöljyt + suodatin
-moottorin ilmansuodatin
Sisältä siisti ja ehjä lukuunottamatta kuskin turvavyötä joka on rispaantunut (edellisessä katsastuksessa ei kuitenkaan haitannut)
Päällisin puolin suorapeltinen, mutta maalipinta vaatisi vahausta (perinteinen punainen väri on haalistunut ajan saatossa). Lokarien kaarissa joitain alkavia ruostejälkiä, mutta ei mikään läpiruostunut ja pohja kova. Saa vielä suht pienellä työllä siistiksi kun vähän käyttää aikaa ja hioo pois ruosteet ja paikkamaalaa.
Tarvittaessa voi helposti katsastaa myös takaisin 5 paikkaiseksi henkilöautoksi. Ehjät ja siistit takapenkit tulee mukaan. Muutoskatsastus on helppo ja nopea toimitus joka maksaa n. 60€.
Kerkesin itse ajaa autolla reilut 1000 kilometria, jolloin tyhjäkäyntiin tuli ongelmia. Käyty lukemassa vikakoodi ja antoi koodin neulan liiketunnistimesta, eli yksi suutin pitäisi vaihtaa. Viety huoltoon ja hommattu suutin, joka oli väärästä mallista joten se on vielä vaihtamatta. Toinen auto keretty hommata jo sillä välin, joten ei ole kiinnostusta alkaa vaihtamaan enää suutinta. Muuten toimiva auto. Ajettu vähän päälle 300000. Poistettu liikennekäytöstä.
Lisäys 14.11.15 Auto siirretty huoltoliikkeen pihasta kotipihaan noin 3 km ja tänä aikana auto ei puhaltanut sisälle lämmintä, vaikka lämmöt nousi normaalisti.
Lisäys 2.1.16 Autoa jälleen siirretty. Puhalsi lämminta, webasto toimi. Välillä auto kävi ja toimi ajon aikana normaalisti, tankille pysähdyttäessä kävi epätasaisesti ja tämän jälkeen taas normaalisti. Leima mennyt joulukuussa umpeen.
Mukaan nyt myös talvirenkaat alumiinivanteilla. Vaihto vaikka lumilinkoon tai polttopuihin.
Tuommoinen käytiin Hezen kanssa hakemassa lähes 500 kilometrin päästä. Kotiin auto tuli ajamalla ja nyt seisoksiin pihassa odottamassa jotta saan koululla jylsittyä The Kalun suuttimen vaihtoon.
Tähän asti kulutettu rahaa ( poislukien polttoaineet)
Siirtolaput ja vakuutus 2 päiväksi vajaa 30€
Käytetty suutin posteineen 50€
Rekisteröiminen omiin nimiin 10€
Suutinten tiivistelevyt ( yhden tarvitsee, mutta ostinpa 5 kpl kun ovat kuulemma volvoltakin lopussa ) n.30€palautettu liikkeeseen
The Kaluun tarpeet n.10€
ps. Harmittavasti Hezellä olis ollut lumilinkokin vaihtarina viemisiksi, niin olis ollut lähes ilmainen auto .
The Kalu on valmis, kustannukset n. 10€ ja kestävyys varmaan eriluokkaa kuin bilteman aukinaisella versiolla ( koeväännetty n.150NM )

edit: The Kalu toimi mielestäni loistavasti, jos on jollain tarvetta niin yv:llä plus postikuluilla saa lainaksi