Minkälaisia rangea teillä auto lupaa täyteen ladattuna näillä keleillä. Itsellä ei ole kokemusta autosta kesällä, mutta nyt talvella sähköllä pääsee n. 25km, aina lupaa 24-30km. Vain kerran lupasi 40km, mutta se oli vaan hetkellinen häiriö varmaan.
Hybrid-tilassa näyttää yleensä sen -5km vähemmän kuin purella. Tällä hetkellä pienessä plussakelissä range näyttää purella 11.6kW akku täyteen ladattuna n. 34-35km ja jos ei ole ilmastointia tms ylimääräistä päällä, niin sen kyllä pääseekin. Kovimmilla pakkasilla pääsee kyllä kotoa töihin ja takaisinkin (yhteensä n. 25km) eli sen 25-30km. Ei ole kertaakaan työmatkalla kotiin tullessa akku tyhjentynyt. Viime kesänä ajoin 44-45km akun tyhjäksi aika tasaista 80kmh vauhtia ja ei ollut montaa liikennevalopysähdystä. Maksimi mitä meillä tuo puren mittari on näyttänyt oli viime kesänä 39km. Eli koskaan ei ole yli 40km näyttänyt vaikka sen yli kyllä pääsisikin. Omasta mielestä tuo mittari näyttää yleensä suunnilleen sen 5km liian vähän. Järjestelmä tuntuu nyt haistelevan aika tarkkaan sään ja kelien mukaan senkin, että kuinka kauan akun lataus kestää. Yllättävän isoja heittoja ollut nyt noissa latausajoissa sekä latauskaapelin A/kW-arvoissa ja sitä olenkin vähän ihmetellyt että mistä johtuisi, mutta aina on akun kyllä täyteen ladannut. Meillä on lämmin talli jossa koko ajan n. +5-10C peruslämpö. Hyvin tuo "short range" -akku on meidän ajoihin riittänyt ja jos vähän bensalla käyttää, niin yleensä ei montaa desiä kyllä päivässä ole kuluttanut. Yllättävän vähällä tuo on mennyt myös matka-ajossa, kun talvellakin 4 henkilöä ja koira ei juurikaan yli 6,5L mene reissussa satasella ja yleensä autoa ei voi ladatakaan, kun ei ole niin pitkää piuhaa mahdollista laittaa.
Edit : Nyt ollut pienessä pakkasessa hybridillä range 31km ja purella 35km. Tänään kävin tankilla ja tismalleen tasan 4,5L on nyt bensa-ajojen kulutus (vajaa 19tkm).