Alatukivarren taaemman puslan kiinnitys on isoilla rei'illä. Sillä voi vaikuttaa camberiin ja casteriin ja auraukseenkin. Liekö säätäjä hämääntynyt, kun ei ole iskarin ala- eikä yläpäässä säätöä.
Itsellä meni n. 300 tkm kohdalla vaihtoon iskarit yläpäineen. Ehkä 320 tkm paikkeilla vaihdettiin kaikki raidetangonpäät ja alatukivarret. Silloin piinasivat juuri saman tyyppiset vetelyongelmat, jotka eivät poistuneet täysin, vaikka kaikki kuluva oli vaihdettu kertaalleen, myös pyöränlaakerit. Ongelma poistui, kun auto vaihtui. Näin jälkikäteen ajatellen raidetanko saattoi olla väljä. 140 tkm ajettiin ko. Volvolla. Alkuun kulki tosi hienosti suoraan. Ei haitanneet sivutuuli tai urat.
Oman käsitykseni mukaan noilla kilsoilla Ford-alustaisessa väljänä ei pitäisi olla muuta kuin takapäässä pitkittäistukivarsien etuhelat, jotka nekin hajoavat ulkokehän ruostumiseen, eivät kumin pehmenemiseen. Tietysti tyhmä kuski saa etupään osat kulumaan rattia auto paikallaan veivaamalla ja muutenkin ajo vaikuttaa. Noin pienillä kilsoilla on varmaan tullut suhteellisesti suuri osa kaupunkiajosta.
Sisemmän raidetangon pään huonous selviää melkein helpoimmin, kun ottaa ulomman pään irti ja heiluttelee sitten.
Onhan tuossa vielä mahdollista sekin, että alapallo on väljä. Alkuperäinen alapallo on niittaamalla tukivarressa, mutta tarvikkeena saa myös pulttikiinnitteisenä pelkkää alapalloa.