Elekma  Autoracing

940:lle seuraaja?

  • 114 Vastauksia
  • 36493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
940:lle seuraaja?
« : 18.02.2011, 09:56:09 »
Pihassa kaksi ysineljäkymppistä. Nyt alkaa tuo vanhempi osoittamaan loppumisen merkkejä, pohjassa pehmeää. Mikäpä olisi yhtä luotettava ja edullinen auto tilalle, hintaluokasta 2500-5000 euroa? No ensin tulee mieleen tietysti toinen 940, mutta semoinen jo on farmarina, niin välttämättä tuota tilaa ei niin paljon tarvitse, ja siedettävillä kilometreillä olevia 940 ei ole liikaa. Seuraavia olen ajatellut, onko teillä kommentteja näihin. Siis haetaan luotettavaa, edullista pitää ja siedettävillä ajo-ominaisuuksilla varustettua autoa, johon pitää neljän hengen perhe siedettävästi sopia. Mieluummin pitäisin autoa useamman vuoden, vaihtaminen laiskottaa. Ajoa tulee vuodessa ehkä n. 15 000 km.

Audi: 100, A4, A6
BMW 500 sarja
Mitsubishi Carsima
Mersu C, W124
Honda Accord
Nissan Primera
Toyota Anjovis
Volvo: 940,960,V70,S70,V90,S90,850
Saab 9-3, 9-5, ekakoppaiset
Opel Astra G (1998->)

Näitä kun jotenkin jaottelee, niin tuo 940 on tietty vertailukohta, se kestää ja on halpa pitää, kustannukset tulee sitten bensapumpulla ja ne ei sitten ole ihan pienimmästä päästä.

Anjovis, Carisma, Primera ja Accord ovat ilmeisesti kokonaisvaltaisesti halpoja pitää. Mutta ominaisuuksissa varmaan jäävät 940 jälkeen (mukavuus, tilat).

Saab on ehkä tällä hetkellä vahvin omasta mielestä. Bensaa vie Volvoa vähemmän, ei kuulemma ruosteongelmia ja pärjännyt ihan hyvin katsastustilastoissa.

Tuo Opel on musta hevonen. 5 tonnilla saa melko uuden astran vähillä kilsoilla. On ilmeisesti edeltäjään paljon parempi, mutta huono maine pudottaa hinnan ostajaystävälliseksi. Kulutuskin on pieni ja ajo-ominaisuudet Japanilaisia paremmat.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011, 12:56:29 kirjoittanut Tuplakontti »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #1 : 18.02.2011, 10:25:45 »
Jos painotat edullisia pitokustannuksia, varmaan Anjovis olisi hyvä valinta.

Mutta kyllä itse Volvon suunnasta ehdottomasti lähtisin noilla spekseillä S/V90 suuntaan, etenkin jos ei polttoainekustannuksia painoteta. Tai sitten toisena vaihtoehtona V70I.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #2 : 18.02.2011, 10:29:34 »
Tuo S/V 90 hyvin pitkälle sama auto kuin 95-> 960. Itse tuosta listasta etsisin juurikin tuota 960:aa. Tuolla 3.0 (205 hv) koneella. Hyvin pidetyn yksilön jos onnistuu löytämään niin siinä on autoa moneksi vuodeksi  O0
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #3 : 18.02.2011, 10:30:03 »
Pihassa kaksi ysineljäkymppistä. Nyt alkaa tuo vanhempi osoittamaan loppumisen merkkejä, pohjassa pehmeää. Mikäpä olisi yhtä luotettava ja edullinen auto tilalle, hintaluokasta 2500-5000 euroa? No ensin tulee mieleen tietysti toinen 940, mutta semoinen jo on farmarina, niin välttämättä tuota tilaa ei niin paljon tarvitse, ja siedettävillä kilometreillä olevia 940 ei ole liikaa. Seuraavia olen ajatellut, onko teillä kommentteja näihin. Siis haetaan luotettavaa, edullista pitää ja siedettävillä ajo-ominaisuuksilla varustettua autoa, johon pitää neljän hengen perhe siedettävästi sopia. Mieluummin pitäisin autoa useamman vuoden, vaihtaminen laiskottaa. Ajoa tulee vuodessa ehkä n. 15 000 km.

Audi: 100, A4, A6
BMW 500 sarja
Mitsubishi Carsima
Mersu C, W124
Honda Accord
Nissan Primera
Toyota Anjovis
Volvo: 940,960,V70,S70,V90,S90,850
Opel Astra G (1998->)
Voisin toki suositella Primeraa, kun itselläni sellainen on ollut 10/2009 saakka, ei ole kallis ylläpitää (tosin mitään tuohon ei ole tarvinnut toistaiseksi vielä tehdä tekniikka/moottoripuolelle), ja jos samanlainen kun meikäläisellä kiinnostaa, on siinä mm. vakiona automaattinen ilmastointikin, ja toimii. Kerron toki mielelläni lisääkin jos kiinnostaa, ellet tosiaan katso 97-99 P11:stä, oma on siis P11-144 -mallinen.

Noista voisin suositella myös Anjovista tai 500-sarjalaista myös. Ei tuo 940 varmasti ole pässimpi sekään.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

EVO8

  • Vieras
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #4 : 18.02.2011, 13:23:59 »
No jos ajoa tulee vain 15tkm vuodessa niin polttoainekustannuksia ei tarvitse painottaa. Laske itse paljonko eroa. Ei paljon. Tankkaaminen on myös helpoin kulu verrattuna remontteihin!

9-3 syöksysämpylä opelin pohjalevyllä ei kiitos
9-5 Aerona ehkä mutta saako vitosella?
Carisma hollannissa tehty, rellun paska laatikko. Siirtyisin mielummin joukkoliikenteeseen.
Bmw, MB, Honda tai Audi tuossa hintaluokassa ei kiitos .
Primera kamala hetekka
Avensis....boooring.
Astra!!! :D

Volvo on omassa hintaluokassaan suorastaan lyömätön!

Ja sori jos jollain joku noista haukutuista ELK


 

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #5 : 18.02.2011, 13:30:04 »
...
Siulekos tässä autoa valitaan?
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

EVO8

  • Vieras
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #6 : 18.02.2011, 13:35:05 »
Siulekos tässä autoa valitaan?

Ei herneitä! Tää oli vaan mun kokemusperäinen mielipide ;)


Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #7 : 18.02.2011, 13:42:24 »
Avensis....boooring.
Mutta luotettava. Työkaverilla on Anjovis ja suurimmat remontit on ollu palaneet polttimot.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #8 : 18.02.2011, 13:43:36 »
Ei herneitä! Tää oli vaan mun kokemusperäinen mielipide ;)
Hyvinpä oli tyhjentävä kokemusperäinen mielipide, haukut vaan muttei syitä miksi niin. ::)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #9 : 18.02.2011, 13:53:57 »
Jos painotat edullisia pitokustannuksia, varmaan Anjovis olisi hyvä valinta.

Mutta kyllä itse Volvon suunnasta ehdottomasti lähtisin noilla spekseillä S/V90 suuntaan, etenkin jos ei polttoainekustannuksia painoteta. Tai sitten toisena vaihtoehtona V70I.

940 tuntuu ryystävän noin 10 litraa sadalle keskimäärin. Onkohan tuon 960/V90/S90 monella litralla pahempi? Jos ei tarvitsisi kuluja miettiä, niin tämmösen ostaisin kyllä.

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #10 : 18.02.2011, 13:57:01 »
Mutta luotettava. Työkaverilla on Anjovis ja suurimmat remontit on ollu palaneet polttimot.

Toyotan VVT-i koneista olen kuullut, että niiden kanssa on jotain öljybsyöntiongelmaa. Mutta tietty jos laittais 4A-FE koneisen, sama motti oli jo CarinaII:ssa, niin se miltei pystyy samoihin kilometrimäärin kuin vinokone

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #11 : 18.02.2011, 14:04:11 »
940 tuntuu ryystävän noin 10 litraa sadalle keskimäärin. Onkohan tuon 960/V90/S90 monella litralla pahempi? Jos ei tarvitsisi kuluja miettiä, niin tämmösen ostaisin kyllä.

Ei o pahempi.. matkassa menee sitä hitusen alta kymppiä ja kaupungissa en ole saanut viemään 13 litraa enempää, vaikka on kenkää antanukkin.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #12 : 18.02.2011, 14:06:05 »
Toyotan VVT-i koneista olen kuullut, että niiden kanssa on jotain öljybsyöntiongelmaa. Mutta tietty jos laittais 4A-FE koneisen, sama motti oli jo CarinaII:ssa, niin se miltei pystyy samoihin kilometrimäärin kuin vinokone

Pikkusiskolla on 4A-FE moottorilla varustettu Corolla johon on tehty moottori uusiksi jo 200tkm kohdalla.  :juhau: Söi öljyä litran tuhannella. Samaiseen autoon on vaihdelaatikko laakeroitu, kaikki jarrut tehty uusiksi, ym...  ::) Kyllä se pikkuhiljaa rupee olemaan hyvä auto kun se(kin) on kertaalleen käyty läpi.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #13 : 18.02.2011, 14:38:01 »
Toyotan VVT-i koneista olen kuullut, että niiden kanssa on jotain öljybsyöntiongelmaa. Mutta tietty jos laittais 4A-FE koneisen, sama motti oli jo CarinaII:ssa, niin se miltei pystyy samoihin kilometrimäärin kuin vinokone
Tuo kaverin auto on ekan korimallin Anjovis eli ei taida olla VVT-i koneella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #14 : 18.02.2011, 16:15:01 »
No jos ajoa tulee vain 15tkm vuodessa niin polttoainekustannuksia ei tarvitse painottaa. Laske itse paljonko eroa. Ei paljon. Tankkaaminen on myös helpoin kulu verrattuna remontteihin!

9-3 syöksysämpylä opelin pohjalevyllä ei kiitos
9-5 Aerona ehkä mutta saako vitosella?
Carisma hollannissa tehty, rellun paska laatikko. Siirtyisin mielummin joukkoliikenteeseen.
Bmw, MB, Honda tai Audi tuossa hintaluokassa ei kiitos .
Primera kamala hetekka
Avensis....boooring.
Astra!!! :D

Volvo on omassa hintaluokassaan suorastaan lyömätön!

Ja sori jos jollain joku noista haukutuista ELK

No miten sen polttoainekulunkin nyt ottaa. Jos vaihdan 9nelikantin vaikka Anjovikseen, niin se on pa. kuluissa reilun 500 sadan säästö vuodessa.  Kyllä mulle ylimääräinen 500 kelpaa! Toisaalta onhan se Volvon kyyti eri luokkaa, varsinkin matka-ajossa. Mitään Aeromalleja tässä nyt ei kuitenkaan olla etsimässä, vaan ns. kehonliikutinta. Hupiautot on erikseen ja semmoinen jo nurkista löytyy. Eli tässä haussa myös ns. lauantaimakkaraTuulipukuMaksalaatikkoKevytmaito-autot huomioidaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi