Autoracing  KL-varaosat

volvo 700 ja 900 tulipalot?

  • 14 Vastauksia
  • 5254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
volvo 700 ja 900 tulipalot?
« : 25.09.2015, 23:48:14 »
Juu eli itsellä viime jouluna syttyi oma ysi tuleen, tekniikkana

B230ft
Mitsu 15g
3" putkisto alusta loppuun
Tonin sytkä ja bensa lastut
Orkkis suuttimet ja immu
Ahdot 1.2 bar

Lämmöt oli ok tosin oli lunta ja auto käväs rajottimella ennen kun konepellin alta leimahti... eli yleisimpiä syitä näihin??

Tarkoituksena olisi estää uudessa ysissä sama kohtalo :(

Se joulu oli kyllä huonoin joulu ikinä :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #1 : 26.09.2015, 02:59:29 »
Itsellä oli tulipalo lähellä kun turbon paineöljy ristipunos letkuun tuli reikä. Öljyä suihkusi suoraan kuuman turbon päälle. Onneksi ajoin silloin nätisti enkä turbo punaisena.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #2 : 26.09.2015, 17:41:39 »
No se leimahtaa varmaan aika rajusti jos noin kävis jos pakosarja punahehkulla

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #3 : 26.09.2015, 21:11:53 »
turbon öljyputket tosiaan taitaa se yleisin syy olla. Vuodon sattuessa sitä roiskuu vähän ympäriinsä, ja pakopesän tai pakosarjan päälle joutuessa syttyy.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #4 : 26.09.2015, 23:53:11 »
Lahot sähköt myös polttaa noita.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #5 : 29.09.2015, 21:14:36 »
No mikä oli syy että tämä paloi?
142

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #6 : 30.09.2015, 07:24:40 »
Jossain määrin on vielä paljon tehtävissä, jos liekki tulee kuljettajan ollessa auton lähellä/ajamassa. Pahempaa on jos esimerkiksi sähköpalo, auton ollessa kerrostaloon liitetyssä autotallissa jonka nurkat täynnä polttoainekanistereita.

Muistetaan ne sammuttimet autossa mukana näissä harrasteuautoissa varsinkin.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #7 : 11.10.2015, 03:31:24 »
Minkäslainen sammutin on hyvä autoon?  C02, jauhe vai mikä? Ja mistäs sais hyvää hintaan? Kun sparcon sammutusjärjestelmän saa 180e ja normaali c02 sammutin maksaa 250e

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #8 : 11.10.2015, 03:32:23 »
No mikä oli syy että tämä paloi?



Ei tiedä yhtään..

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #9 : 11.10.2015, 03:35:04 »
Mutta sen on pakko olla joku tyyppi vika koska näitä tuntuu palavan harvasen päivä ja kaikki on turbo ysejä eli jtn yhteistä näillä on. Olen nähny nyt muutamasta ysi palosta kuvia ja vertailin myös omiin kuviin kun oma ysi paloi nii konehuoneesta todella rajulla liekillä ja nopeasti roihusi..

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #10 : 11.10.2015, 08:33:44 »
Mutta sen on pakko olla joku tyyppi vika koska näitä tuntuu palavan harvasen päivä ja kaikki on turbo ysejä eli jtn yhteistä näillä on. Olen nähny nyt muutamasta ysi palosta kuvia ja vertailin myös omiin kuviin kun oma ysi paloi nii konehuoneesta todella rajulla liekillä ja nopeasti roihusi..

onko ihan vakio turboja? luulen että yleisesti tuo palo lähtee tosiaa noista ite vedetyistä öljylinjoista. Omallakin kohdalla on punosletku paukkunu mutta selvisin pelkällä sinisellä savulla...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #11 : 11.10.2015, 16:00:46 »
Juu tyyppivikaa  ::) 20v vanha auto, ei siitä tyyppivikaa voi syyttää.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #12 : 12.10.2015, 09:03:46 »
Aika hauraita ne letkut 20-25v vanhoina on vaikka olis alkuperäisiäkin. Muutenkin vanhoissa vinokoneissa tuppaa öljyä olemaan yhtä paljon koneen ulko- kuin sisäpuolella mikä tietysti edistää palon etenemistä. Ja tosiaan ne akulta lähtevät sähköt muuttuvat ihme kuttaperkaksi ajan saatossa, ei paljoa pihtejä tarvita katkaisuun. Noiden uudelleen tekemiseen on jossain faqissa ohjekin.

Ratapäivillä yksi Escort saatiin sammuteltua parilla kahden kilon pikkusammuttimella, mutta se ei ollut mitenkään dramaattisesti liekeissä.

Paloturvallisiahan nää on kun tappikoneeseen vertaa!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #13 : 12.10.2015, 11:52:53 »
Minkäslainen sammutin on hyvä autoon?  C02, jauhe vai mikä? Ja mistäs sais hyvää hintaan? Kun sparcon sammutusjärjestelmän saa 180e ja normaali c02 sammutin maksaa 250e

Suosittelen co2 sammutinta jos autosta haluaa palon jälkeen vielä kalun saaha. Tuo jauhe tuppaa ruostuttamaan aika tehokkaaati ja lisäks tuhoo lopullisesti kaikki sähköt
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 700 ja 900 tulipalot?
« Vastaus #14 : 06.11.2015, 02:06:45 »
Aika hauraita ne letkut 20-25v vanhoina on vaikka olis alkuperäisiäkin.

Eikö kaikissa ole putket vakiona?

Oma 240-räpellys ei saatu palamaan vaikka motarilla meni turbon paluuletku poikki turbon vierestä. (PITI olla öljynkestävä...) Eli downpipen lämmöt ei siihen riittänyt.
142

 

Elekma  Autoracing