Autoracing  KL-varaosat

1st:n kotterot(*paalaukselta pelastettu V70 T5 '01* & Chevy '85 & V70 '01)

  • 188 Vastauksia
  • 59704 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #60 : 02.01.2016, 10:18:46 »
Unohtui eilen kirjoittaa, että tässä yhteydessä polttimovikavalo jäi palamaan.

Ilmoittaako tuonikäisessä vikavalo kaikista polttimoista?
Mulla oli -94 440 jonka vikavalo jäi aina palamaan startin jälkeen ja sammui jarrupoljinta kerran painettassa. Ja, jos ei sammunut niin jompikumpi jarruvalo oli pimeänä.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2016, 10:22:34 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #61 : 02.01.2016, 12:34:57 »
Ilmoittaako tuonikäisessä vikavalo kaikista polttimoista?
Mulla oli -94 440 jonka vikavalo jäi aina palamaan startin jälkeen ja sammui jarrupoljinta kerran painettassa. Ja, jos ei sammunut niin jompikumpi jarruvalo oli pimeänä.

Joo tässä kanssa pitää jarrupoljinta polkaista startin jälkeen että vikavalo sammuu, tai siis piti ennenku se nyt jäi palamaan kokoajan.

Ja kyllä tuo vikavalo syttyi tämän releistyshomman jälkeen. Pitkät valot vaihtaessa valo näemmä sammuu, voinee päätellä että ne ei kuulu valovikavahdin piiriin..?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #62 : 02.01.2016, 23:25:20 »
Apparinpuolen takajarrunkin kasasin ja sinne pistin jo rummunkin paikalleen



Onko tuolle vetarin mutterille jotain kiristysmomenttia, vai riittääkö kunhan on "riittävän tiukalla" ? :D

Liekö tuo kartio tällä puolella rummun puolesta kulunut tai jotain, kun siellä oli jo ennen aukaisua useampi rikka mutterin alla ja tuo laippa meni reilusti syvemmälle kuin mitä se kierre on vetarin päässä. Hankalasti selitetty mutta ymmärtänette varmaan ::)
« Viimeksi muokattu: 02.01.2016, 23:33:36 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #63 : 03.01.2016, 09:10:43 »
Apparinpuolen takajarrunkin kasasin ja sinne pistin jo rummunkin paikalleen

Sulla on näköjään tuosta kässärin kiinnityskäikäleestä katkottu pois varsi joka säätää kenkien etäisyyttä. Kuvassa myös näyttäisi siltä, että tuo sun säätöpyörä on myös jostain muusta kuin automaagisesta mallista. Jos kaipaat kuvaa millainen pitäisi lopunajan mallien takarumpu olla, niin budget sport projektipäiväkirjan alkupäähän otin kuvan. Jos muistaisi seuraavan kerran kootessa miten ne kamat sinne pitäisi viritellä.

Edit: Niin ja rumpua olen itse vetänyt vain sillein sopivasti tiukkaan mitä narukäsillä lyhyellä varrella saa väännettyä. En siis metrin jatkovarrella enkä momenttiavaimella. Mun tappi tosin on kiiltävä ja ei niin paljon tautia kerännyt, joten tuskin vaatii niin tiukkaan vetämistä. Jos olis kokenut enemmän ja hankkinut ruskeaa väriä, niin sitten laittaisin hieman enemmän vääntöä. Disclaimer: Kuulemma mun autonlaittoa kun katsoo se käy enempi viihteestä kuin malliesimerkkinä tekemisestä.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 09:17:00 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #64 : 03.01.2016, 09:28:18 »
Sulla on näköjään tuosta kässärin kiinnityskäikäleestä katkottu pois varsi joka säätää kenkien etäisyyttä. Kuvassa myös näyttäisi siltä, että tuo sun säätöpyörä on myös jostain muusta kuin automaagisesta mallista. Jos kaipaat kuvaa millainen pitäisi lopunajan mallien takarumpu olla, niin budget sport projektipäiväkirjan alkupäähän otin kuvan. Jos muistaisi seuraavan kerran kootessa miten ne kamat sinne pitäisi viritellä.

Joo, niinkuin edellisellä sivulla kirjoitinkin niin huomasin itsekin saman että se säätövarsi on katkottu molemmilta puolilta.

Nuo säätömutterit oli hieman erinäköiset vasemmalla/oikealla ja tuo viimeisimmän kuvan mutteri oli vieläpä melko kulunut ja pari hammastakin puuttui. Lienee joskus ollut jumissa kun on niin voimalla pitänyt vääntää :D

Mutta en usko tuon automaattisäädön puuttumisen haittaavan toimintaa, aika vähäistä se säädön tarve kuitenkin on kun ei ole ympärivuotisessa ajossa(kokemusta on kuplan rumpujarruista joissa ei autom. säätöä)
Säätömutterikaan ei itsestään pyöri kun ne näemmä on kiinni tuossa ylemmässä palautusjousessa ja sen ansiosta kääntyy pykälä kerrallaan ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #65 : 03.01.2016, 18:39:00 »
Voi olla hieman toispuoleiset takajarrut, huomasin kuvista että lyhyet kitkapinnat on laitettu kuskin puolelle ja pitkät hantin puolelle, huomaa kitkapintojen pituusero.  :D Oon itekki joskus kasannu jarrut samalla tavalla ja oli aika mielenkiintoisia hetkiä jarruttaessa kunnes ymmärsin kasata jarrut oikein eli lyhyemmät kitkapinnat eteen ja pidemmät taakse.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 18:40:51 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #66 : 03.01.2016, 18:54:15 »
Voi olla hieman toispuoleiset takajarrut, huomasin kuvista että lyhyet kitkapinnat on laitettu kuskin puolelle ja pitkät hantin puolelle, huomaa kitkapintojen pituusero.  :D Oon itekki joskus kasannu jarrut samalla tavalla ja oli aika mielenkiintoisia hetkiä jarruttaessa kunnes ymmärsin kasata jarrut oikein eli lyhyemmät kitkapinnat eteen ja pidemmät taakse.

Ai pers.. Hyvä että huomautit, enkä ton enempää ehtiny kasata ja tapella toispuolisuuksien kans :D

Olevinaan kattelin että oisivat symmetriset, mutta ei kyllä kuvista päätellen oo.. Tai kitkapinta näyttäs olevan yhtä pitkä mutta kuvista kattoen toisissa loppuu kitkapinta aiemmin ylhäällä ja toisissa alhaalla. Joutuu siis jommaltakummalta puolen irrottaa kässärivivun ym. ::)


Edit: Tosiaan kitkapinta taitas olla yhtä pitkä, toisessa parissa se vaan alkaa eri kohdasta. Pistänkö nyt siis takimmaisiksi ne josta pinta alkaa ylempää?
« Viimeksi muokattu: 03.01.2016, 19:01:15 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #67 : 03.01.2016, 22:27:33 »
Juuri niin ne kuuluu laittaa.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #68 : 07.01.2016, 20:32:38 »
Nelisatku ei näin pakkasten kiristyttyä meinannut jaksaa nostaa lämpöjä, lienee syypäänä tarviketermostaatti jonka sorruin syksyllä ostamaan.. Virittelin pahvia keulalle nyt toistaiseksi ja kyllähän se sen ansiosta näyttäisi taas lämpeävän.
No kävinpä tossa illalla ajelulla, huomasin kotiin tultua jonkun oudon lammikon paikassa jossa auto aiemmin seisoi. Vaihteistoöljyähän se ja lisää tippuu ihan solkenaan :-[

Se saakelin stefa jonka joku tuhat kilsaa sitten vaihdoin, taitaa taas vuotaa.

Hitto, tulikohan asennusvirhe vai mikä. No täytyy kattoa peiliin ja haukkua asentaja pystyyn :D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #69 : 08.01.2016, 20:09:40 »
No arvoisat tarkkasilmäiset kanssaharrastajat, onko nämä nyt oikein?  :D




Edelleen odotan kuskinpuolen rumpuun pinnapulttia jonka tilasin jo uudenvuoden tienoilla, tuntuu huono olevan saatavuus motonetin kautta ::)

Onkohan 140/240- sarjalaisissa tähän sopivat, eikös niissäkin oo vielä sama kierre ainaskin?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #70 : 09.01.2016, 09:53:42 »


Edelleen odotan kuskinpuolen rumpuun pinnapulttia jonka tilasin jo uudenvuoden tienoilla, tuntuu huono olevan saatavuus motonetin kautta ::)

Onkohan 140/240- sarjalaisissa tähän sopivat, eikös niissäkin oo vielä sama kierre ainaskin?

Muistaakseni 200 sarjassa ainakin on eri kierre. Nippelit.fi löytyy pultti- yms. tavaraa ja eikös Ville K tarjonnut ehjää?  ;)
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #71 : 09.01.2016, 13:10:54 »
En tiä missäpäin tarvitsija asustaa, mutta tänään kulkeutuis jyväskylään ja huomenna riihimäelle, eikä maksa mitään ;D
Maanantaina voin laittaa postiinkin.
Volvo PV&Duett

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #72 : 09.01.2016, 13:33:15 »
En tiä missäpäin tarvitsija asustaa, mutta tänään kulkeutuis jyväskylään ja huomenna riihimäelle, eikä maksa mitään ;D
Maanantaina voin laittaa postiinkin.

Ehdinkin jo unohtaa että tarjottelit tuolla toisen foorumin puolella uudenvuoden seutuun niitä.

Pohjois-Karjalassa ois tarve, kyselen vielä pulttia kunhan käyn satulat hakemassa(tilasin kokonaan uudet etusatulat ja ne ois jo noudettavissa) ja jos ei tunnu saavan nii otan yhteyttä sinuun :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #73 : 09.01.2016, 19:55:01 »
Se laatikon stefahan se taas oli nelisatkusta rikki, niinkuin arvasinkin..


Mielenkiintoista ois vaan tietää mikä sen muutaman tuhat kilsaa ajetun rikkoi..

Laatikosta lähtevässä akselissa ei juurikaan välystä ole, eli laakerikaan sieltä tuskin on rikki.

Epäilen että se on mulla asentaessa osittain rikkoontunut jo ja nuo kovat pakkaset sitten lopullisesti hajotti tuon huulen ::)


No eikai se auta kun mennä maanantaina taas Siniseltä tiskiltä kyselemään uutta :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #74 : 09.01.2016, 22:36:09 »
Mielenkiintoista ois vaan tietää mikä sen muutaman tuhat kilsaa ajetun rikkoi..

Laatikosta lähtevässä akselissa ei juurikaan välystä ole, eli laakerikaan sieltä tuskin on rikki.

Epäilen että se on mulla asentaessa osittain rikkoontunut jo ja nuo kovat pakkaset sitten lopullisesti hajotti tuon huulen ::)

Kaveri neuvoi mulle juuri kikan millä saa stefat nätisti paikoilleen. Leikkaa muovitaskusta tai muusta ohuesta muovista kaistale, joka menee about akselin ympäri. Voi jäädä hieman vajaaksi. Kalvo akselin ympärille ja sitten stefa painetaan paikoilleen. Muovin pala pyöräyttäen pois akselin pyörimissuuntaan, niin stefan kosketuspinta jää oikein päin eikä mene mitenkään solmuun tai makkaralle asentaessa.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

 

Carcom Oy  Ateho